0
SHARES

Είτε υποφέρεις από αϋπνίες, είτε δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς όταν είσαι αγχωμένη για κάτι, η κατάσταση όπου στριφογυρίζεις στο κρεβάτι με τα μάτια ανοιχτά, παρακολουθώντας το ρολόι να σε «τιμωρεί» με όλο και λιγότερες ώρες ύπνου σου είναι οικεία. 

Τι κι αν προσπαθείς να διαβάσεις, να ξεχαστείς, τι κι αν αλλάζεις πλευρό πείθοντας τον εαυτό σου ότι έτσι θα χαλαρώσεις, τίποτα δε φαίνεται να πιάνει και εσύ αγχώνεσαι όλο και περισσότερο. «Πώς θα βγάλω την αυριανή μέρα;» σκέφτεσαι. 

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Arash Emamzadeh, ένας αποτελεσματικός τρόπος να αντιμετωπίσεις αποτελεσματικά την αϋπνία είναι να προσπαθήσεις να μείνεις ξύπνια. Ναι, καλά διάβασες. 

Η θεωρία του Emamzadeh βασίζεται στην αντίστροφη ψυχολογία και σε μια μέθοδο που ονομάζεται παράδοξη πρόθεση. ΅«Η παράδοξη πρόθεση δεν αντιτίθεται στο άγχος, αλλά το οδηγεί προς την αντίθετη κατεύθυνση (δηλαδή το να μείνεις ξύπνιος)», σημειώνει ο ψυχολόγος. 

Σκέψου όλες εκείνες τις φορές που προσπαθούσες να μείνεις ξύπνια προετοιμάζοντας ένα πρότζεκτ ή ακόμα και βλέποντας μια ταινία, αλλά κατέληξες στο ακριβώς αντίθετο. «Προσπάθησες να πιέσεις τον εαυτό σου να μείνει ξύπνιος, αλλά τελικά επέτρεψες στον ύπνο να κυριαρχήσει στο σώμα σου». 

Με την ίδια, λοιπόν, λογική, ο Emamzadeh, προτείνει να αντιμετωπίσεις την αϋπνία σου- προσπαθώντας να μην κοιμηθείς. Αν ο,τι άλλο δοκίμασες δεν είχε αποτέλεσμα, τότε ίσως είναι η στιγμή να του δώσεις μια ευκαιρία. 

TAGS