Από έναν διαφορετικό καθηγητή πανεπιστημίου πήρε συνέντευξη το Mega σε νέο ρεπορτάζ: «Είμαι ο Νάο και μαζί με τους συνεργάτες μου διδάσκουμε το μάθημα της Πληροφορικής 1», όπως μας συστήθηκε ένα μικροσκοπικό ρομπότ, που έχει αναλάβει ρόλο συνδιδάσκοντα στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, παραδίδοντας μαθήματα σε περίπου 200 φοιτητές του.
Όπως εξήγησε στους δημοσιογράφους ο Νικόλαος Φαχαντίδης, αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας: «Η εφαρμογή που έχουμε αναπτύξει είναι για να έρθει και να καλύψει τις ελλείψεις και τα θέματα που παρατηρήσαμε όταν ξεκίνησαν τα εξ αποστάσεως μαθήματα στο πανεπιστήμιο. Σίγουρα έγινε πιο φτωχό το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο πραγματοποιείται ένα μάθημα. Υπήρξε μια πρώτη προσπάθεια με τη συμμετοχή και δεύτερου συνδιδάσκοντα στο μάθημα ώστε να γίνεται διάλογος και αυτό λειτούργησε αποτελεσματικά».
«Η εφαρμογή που έχουμε αναπτύξει είναι για να έρθει και να καλύψει τις ελλείψεις και τα θέματα που παρατηρήσαμε όταν ξεκίνησαν τα εξ αποστάσεως μαθήματα στο πανεπιστήμιο. Σίγουρα έγινε πιο φτωχό το κοινωνικό πλαίσιο»
O κ. Φαχαντίδης πρόσθεσε λοιπόν: «Στην καινούρια χρονιά που ξεκίνησε, το ερώτημα ήταν μήπως όταν δεν υπάρχει δεύτερος διδάσκοντας μπορεί να έρθει η τεχνολογία. Έτσι, σε ένα περιβάλλον Zoom οι φοιτητές παρακολουθούν το προπτυχιακό μάθημα. Μπορεί να είναι 100-200 μαθητές. Ένας από αυτούς είναι και το ρομπότ, που πραγματοποιεί μέρος του μαθήματος».
Επειδή αυτή την περίοδο έχει ξεκινήσει η εξεταστική, στο ρεπορτάζ έγινε μια επίδειξη της πρωτοποριακής αυτής εφαρμογής με καθηγητές. Εκείνοι υπέβαλαν τις ερωτήσεις τους και το ρομπότ τις απάντησε προφορικά. Η λογική είναι παρόμοια με αυτή του αυτόματου chat (του λεγόμενου chat bot), που διάφορες εταιρείες έχουν ενσωματώσει στην εξυπηρέτησή τους. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση, όπως καταλήγει ο κ. Φαχαντίδης, «η ύπαρξη μιας οντότητας με σώμα ενισχύει την αίσθηση ότι αλληλεπιδρούμε με πραγματικό ον και αυτό έρχεται να καλύψει ένα κενό».
Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ: