«Όταν ο κόσμος άλλαζε καθυστερήσαμε πολύ να ανταποκριθούμε. Πρέπει να σταματήσουμε να εκφράζουμε αυτό που θέλουν οι άντρες αλλά να εστιάσουμε σε αυτό που θέλουν οι γυναίκες» σημειώνει σε συνέντευξή του ο Μάρτιν Γουότερς, που μόλις ανέλαβε τα ηνία της διάσημης εταιρίας εσωρούχων.
Αλλαγή πλεύσης λοιπόν για την εταιρία Victoria’s Secret που τώρα συνθέτει την ομάδα της VS Collective. Μια ομάδα επτά γυναικών που θα λειτουργήσουν ως εκπρόσωποί της, ανάμεσα στις οποίες η ηθοποιός κι επιχειρηματίας Πριγιάνκα Τσόπρα, η ποδοσφαιρίστρια και υπέρμαχος των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας Μέγκαν Ραπινόι, η σκιέρ Αϊλίν Γκου, το τρανς μοντέλο Βαλεντίνα Σαμπάγιο, το plus size μοντέλο Παλόμα Έλσεσερ.
Στόχος της εταιρίας είναι ο επαναπροσδιορισμός του τι σημαίνει σέξι στην εποχή που ζούμε. Έως και σήμερα η εταιρία έγινε γνωστή από τους «Αγγέλους» της- άβαταρ συνήθως της Βarbie, γυναίκες σούπερ όμορφες και απίστευτα αδύνατες που συχνά παρήλαυναν στην πασαρέλα φορώντας στρίνγκ σε συνδυασμό με υπερμεγέθη φτερά που μπορεί και να ζύγιζαν ως και 30 κιλά. Εικόνες προς τέρψη μάλλον του ανδρικού και όχι του γυναικείου κοινού.
Η Μέγκαν Ραπινόι δεν έκρυψε τα λόγια της «(επρόκειτο) για μια πατριαρχική και σεξιστική προσέγγιση όχι μόνο του τι σημαίνει σέξι αλλά και τι σκοπό επιτελούσαν τα ίδια τα ρούχα μέσα από τη ματιά των ανδρών, μέσα από αυτό που ποθούσαν οι άντρες. Και μάλιστα απευθυνόταν κυρίως σε πιο νέες γυναίκες. Έκανε κακό».
H εταιρεία ιδρύθηκε το 1977 με το κόνσεπτ ενός καταστήματος εσωρούχων στο οποίο θα μπορούσαν να αισθανθούν άνετα οι άντρες ώστε να μπορούν να ψωνίσουν για τις γυναίκες. Όταν η εταιρεία εξαγοράστηκε το 1982 από τον εκατομμυριούχο Λέσλι Γουέξνερ διαμόρφωσε ένα δικό του πολύ συγκεκριμένο πρότυπο για την γυναικεία σεξουαλικότητα, ενώ οι διάσημες πασαρέλες τους, ένα θέαμα και για την τηλεόραση ξεκίνησαν το 1995.
Όταν η εταιρεία εξαγοράστηκε το 1982 από τον εκατομμυριούχο Λέσλι Γουέξνερ διαμόρφωσε ένα δικό του πολύ συγκεκριμένο πρότυπο για την γυναικεία σεξουαλικότητα, ενώ οι διάσημες πασαρέλες τους, ένα θέαμα και για την τηλεόραση ξεκίνησαν το 1995.
Ωστόσο, με τις φήμες να κάνουν λόγο για ένα σεξιστικό εργασιακό περιβάλλον στην εταιρία όπου δεν έλειπαν τα φαινόμενα bullying και με τον ιδιοκτήτη να έχει στενή σχέση με τον Έπσταϊν οι πιέσεις άρχισαν να γίνονται αισθητές, όπως επεσήμανε δημοσίευμα της αμερικάνικης εφημερίδας. Πόσο μάλλον όταν τα πρότυπα της κοινωνίας αλλάζουν κι όταν τα social media απηχούν πλέον τις απόψεις του κόσμου και της κοινωνίας που μπούχτισε πια με τις barbie και τις γυναίκες που διεκδικούν να ορίσουν εκείνες τι σημαίνει σεξουαλικότητα για τον εαυτό τους και όχι να προσαρμόζονται στα σεξιστικά καλούπια που διαμόρφωσαν οι ισχυροί άνδρες της δεκαετίας του ’80 και του ’90.
Δεν είναι μικρό το ρίσκο μιας εταιρίας με 1.400 καταστήματα, 32.000 θέσεις εργασίας και 5 δις τζίρο ετησίως. Ίσως όμως και να τα πολλαπλασιάσει.
Πληροφορίες: The New York Times
Κεντρική εικόνα: Splash News/ Ideal Image
Ακολουθήστε το Woman Toc στο Instagram