ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τα social media δεν είναι μουσεία για να αναπαράγουν με ασφάλεια την απεικόνιση του γυμνού σώματος

Τα ηλεκτρονικά δεδομένα δε χάνονται ποτέ και οι γυμνές φωτό που ανταλλάσσουν οι χρήστες μέσω αυτών δεν είναι έργα τέχνης για να μείνουν στους αιώνες των αιώνων.

Τα social media δεν είναι μουσεία για να αναπαράγουν με ασφάλεια την απεικόνιση του γυμνού σώματος

Η εισβολή των σόσιαλ μίντια στη ζωή μας είναι γεγονός. Κανείς δε μπορεί να βγει από αυτά, ακόμα κι αν δηλώνει περιστασιακός χρήστης, ακόμα κι αν διατηρεί προφίλ-φάντασμα, σαν εκείνα που δεν έχουν πρόσωπο, ούτε αναρτήσεις, αλλά είναι ενεργά ώστε να «κατασκοπεύουν» με την ησυχία τους άλλα προφίλ και άλλους λογαριασμούς. Η εποχή της ντίτζιταλ επικοινωνίας εκτός από τα τρολ και τους περίεργους, οι οποίοι ζουν τη ζωή τους μέσα από τις ζωές των άλλων, κρύβει έναν ακόμα πολύ σοβαρό -ίσως τον σοβαρότερο- κίνδυνο: τις γυμνές φωτογραφίες που ανταλλάσσονται μεταξύ των χρηστών και τα βίντεο με ακατάλληλο προς δημοσιοποίηση περιεχόμενο προσωπικών στιγμών.

Η πιο ευάλωτη ομάδα απέναντι σε αυτόν τον κίνδυνο είναι οι έφηβοι, μιας και αυτοί βρίσκονται στη χρονική εκείνη στιγμή που ανακαλύπτουν τον κόσμο, τη ζωή και τον εαυτό τους, που εκτίθενται στα ερεθίσματα και εντάσσονται σταδιακά στο κοινωνικό σύνολο. Το σώμα τους είναι το όχημά τους, αργότερα θα αφουγκραστούν τη δύναμη του πνεύματος. Η εξ αποστάσεως επικοινωνία των σόσιαλ μίντια είναι πιο ασφαλής φαινομενικά για τα τα πρώτα σκιρτήματα της σάρκας, αλλά το αποτύπωμά της μένει για πάντα και αυτό είναι κάτι που δεν ανατρέπεται.

Το γυμνό αξίζει θαυμασμού και όχι χλευασμού και ότι οι προσωπικές στιγμές είναι για να τις ζεις όχι για να τις αναρτείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όταν κάποιος στείλει μια γυμνή φωτογραφία, το κάνει πιστεύοντας ότι θα μείνει μεταξύ αποστολέα και παραλήπτη. Όμως η πραγματικότητα έχει δύο πτυχές. Αφενός ο αποστολέας δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα χειριστεί τις φωτογραφίες αυτός που τις έλαβε, και αφετέρου τα ηλεκτρονικά αρχεία που στέλνονται δε μπορούν να διαγραφούν, υπάρχουν για πάντα στο ψηφιακό σύννεφο.

Το φαινόμενο του «εκβιασμού του προαυλίου» είναι κάτι πολύ διαδεδομένο, δυστυχώς. Ο εκβιαστής κρατάει στα χέρια του γυμνό υλικό του θύματος και περιμένει από αυτό κάποιο αντάλλαγμα για να μην το κοινοποιήσει -αν και τις περισσότερες φορές το κάνει χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς πραγματικά ποιο όφελος, μόνο για τον διασυρμό του θύματος και την εφηβική ικανοποίηση του εκβιαστή. Πολλές φορές το αποτέλεσμα αυτού του σχολικού εκφοβισμού είναι τραγικό για το θύμα.

Κάθε μαθήτρια και μαθητής λυκείου οφείλει να μυείται στον θαυμαστό κόσμο των κλασικών αριστουργημάτων της τέχνης, να επισκέπτεται μεγάλα μουσεία του κόσμου και να έρχεται σε επαφή με την αναγεννησιακή θέα της απεικόνισης του γυμνού ανθρώπινου σώματος και την πρωτοποριακή ένταξη του γυμνού στη ζωγραφική τέχνη. Αυτό θα διευρύνει τους ορίζοντές του και θα απενοχοποιήσει τη σχέση του με την έννοια του γυμνού. Μόνο έτσι θα καταλάβει πως το γυμνό αξίζει θαυμασμού και όχι χλευασμού και ότι οι προσωπικές στιγμές είναι για να τις ζεις όχι για να τις αναρτείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μέσω της νέας καμπάνιας του Kids@safety «Nudes will survive anything» η WIND θέλει να ενημερώσει και να αφυπνίσει παιδιά και γονείς για την μεγάλη διάσταση που έχει πάρει το θέμα αυτό. Η ανταλλαγή ή η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με αισθησιακό περιεχόμενο, είναι επικίνδυνη, ανώφελη και σε κάποιες περιπτώσεις φυσικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέσο εκβιασμού. Τα ηλεκτρονικά δεδομένα δεν χάνονται ποτέ και κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τον τελικό τους προορισμό.

Υπάρχουν ακόμη πολλοί γυμνοί πίνακες που έχουν επιβιώσει αλώβητοι από πολέμους, σεισμούς και άλλες φυσικές καταστροφές. Πολλούς από αυτούς τους έχουμε θαυμάσει μαζί σε μουσεία. Φανταστείτε λοιπόν πόσες πιθανότητες έχει να επιβιώσει και να διαμοιραστεί μια γυμνή φωτογραφία που βρίσκεται online.

Τα social media δεν είναι μουσεία για να αναπαράγουν με ασφάλεια την απεικόνιση του γυμνού σώματος

Κεντρική φωτό: @kxvn_lx

Ακολούθησε το WomanToc στο Instagram

Read Next

06 Μαϊ 2024

Πού έκαναν Ανάσταση οι μεγάλοι αστέρες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου;

Σπάνιο ντοκουμέντο με πρωταγωνιστές του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στις αρχές της δεκαετίας του 70 από το αρχείο της ΕΡΤ.

06 Μαϊ 2024

Η πρώτη γυναίκα στον κόσμο που απέδειξε πως μπορείς να είσαι σέξι μέσα σε κουστούμι

Όταν η Μάρλεν Ντίτριχ ανέτρεψε μέσα σε μία στιγμή όλα όσα ξέραμε για τη μόδα.

Περισσότερα από

Stories

05 Μαϊ 2024

Η Άννα Παναγιωτοπούλου της ιστορικής Λιλιπούπολης των παιδικών μας χρόνων

Λίγοι γνωρίζουν την συνεργασία της Άννα Παναγιωτοπούλου με την ιστορική Λιλιπούπολη, το βαθύτατα δημοκρατικό, (αν και παιδικό) έργο, του Μάνου Χατζιδάκι στο Γ' Πρόγραμμα.

05 Μαϊ 2024

Η μοναδική Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα

Η Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα το μακρινό 1992.

05 Μαϊ 2024

Λεωνίδιο: Το φαντασμαγορικό έθιμο της Ανάστασης, τα 600 φωτισμένα αερόστατα στο νυχτερινό ουρανό

Η μικρή όμορφη και γραφική πρωτεύουσα της Τσακωνιάς μετατρέπεται σ΄ένα γιγάντιο σκηνικό θεάματος, ήχου και φωτός.

04 Μαϊ 2024

Άννα Παναγιωτοπούλου: Μια σπάνια συνέντευξη της σπουδαίας ηθοποιού το 2001

Όταν η Έλενα Ακρίτα φιλοξένησε το 2001 στην εκπομπή "Φώτα Πορείας" την Άννα Παναγιωτοπούλου. Την ηθοποιό που όλοι λατρέψαμες και έφυγε σαν σήμερα από την ζωή.

04 Μαϊ 2024

"Πού πας ωρέ τσατσαμίνι μου;" Ένα νοερό πασχαλινό ταξίδι στην "Κοντέσα του Ιονίου"

Ένας Κερκυραίος θυμάται την βαθιά παραδοσιακή, ορθόδοξη, καθολική, ειδωλολατρική, βενετσιάνικη και τόσο ταπεραμεντόζα Λαμπρή του νησιού του.

04 Μαϊ 2024

Πάσχα: Τα έθιμα της Ζακύνθου

Από την επτανησιακή πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική ως την Ανάσταση με τον Εσταυρωμένο και την εικόνα της της Mater Dolorosa.

04 Μαϊ 2024

Ειρήνη Παπά και Πενέλοπε Κρουζ σε ένα σπάνιο στιγμιότυπο 23 χρόνια πριν

Ο φωτογραφικός φακός αποθανατίζει την Ειρήνη Παπά και την Πενέλοπε Κρουζ, όταν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία "Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι"

04 Μαϊ 2024

"Την εσπέραν του Μεγάλου Σαββάτου του έτους 1889 περί ώραν ενάτην..."

Πάσχα Ρωμέικο. Διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη