ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Πως ο Κουτσόπουλος παρέδωσε μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Και δεν είναι καν η δουλειά του

Ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος εξετάζει την απαξίωση του επαγγέλματος του δημοσιογράφου και όλοι όσοι εργαζόμαστε στα media κάνουμε αυτοκριτική. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε.

Πως ο Κουτσόπουλος παρέδωσε μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Και δεν είναι καν η δουλειά του

Με το γνώριμο χιούμορ του αλλά και με σκωπτική διάθεση να εκθέσει τα προβλήματα της σύγχρονης δημοσιογραφίας ή και «δημοσιογραφίας», ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος διέψευσε τη σχέση που του απέδιδαν δημοσιεύματα με μία εκτενή ανάρτηση στο Instagram. Ο δημοφιλής σεφ χωρίς να κουνάει το δάχτυλο -αν και θα έπρεπε- και με υπέροχη γλώσσα εξέφρασε τους προβληματισμούς αναφορικά με την «υπογραφή» του κάθε ρεπορτάζ και του ειδικού βάρους που αυτό φέρει.

Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το πως ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος εξετάζει την απαξίωση του επαγγέλματος του δημοσιογράφου, μιλώντας για την «εξάπλωση και ενός δημοσιογραφικού ίκτερου». Αυτή η ψύχραιμη και γεμάτη επιχειρήματα απάντηση είναι ένα μάθημα δεοντολογίας προς του απανταχού δημοσιογράφους που δεν προέρχεται καν από κάποιο έμπειρο άνθρωπο του χώρου, αλλά από έναν σεφ.

Προφανώς δεν είναι δουλειά κανενός ανθρώπου να εξηγεί τα αυτονόητα που αφορούν ένα συγκεκριμένο επάγγελμα. Όπως ένα χειρούργος γνωρίζει ότι μια από τις βασικές αρχές και ευθύνες του είναι πχ ότι πρέπει να αποστειρώσει τα εργαλεία του πριν ξεκινήσει μια επέμβαση, αντίστοιχα από έναν δημοσιογράφο απαιτείται να διασταυρώνει τις πληροφορίες του όσο και αν οι glossy ελκυστικοί τίτλοι και οι γρήγοροι χρόνοι του ίντερνετ το θεωρούν αυτό πολυτέλεια.

Σίγουρα, εξαιτίας των fake news δεν θα χάσει κάποιος τη ζωή του όπως στην περίπτωση του χειρουργικού λάθους. Ωστόσο, από τους διθυράμβους των επιτευγμάτων μιας νεαρής «ερευνήτριας» της NASA μέχρι την συστηματική πρόκληση πανικού και ζημιάς στη δημόσια υγεία με εξώφυλλα τύπου «Kικίλιας θάνατος, "σκότωσε" 32 αθώους» η κακή-τοξική δημοσιογραφία μπορεί να είναι περισσότερο επιδραστική από ότι νομίζουμε. Κυρίως γιατί δεν είναι πάντα εύκολο να διακρίνουμε τα συμπτώματά της- για να μιλήσουμε και με την γλώσσα της εποχής.

Αν κυκλοφορεί μια είδηση ότι ο Κουτσόπουλος έχει σχέση με μια γυναίκα και ΦΥΣΙΚΑ αναπαράγεται από όλα τα υπόλοιπα Μέσα, ο αναγνώστης είναι «ανήμπορος» να επιβεβαιώσει αν είναι αλήθεια ή όχι. Δεν είναι και η δουλειά του άλλωστε. Επομένως δεν υπάρχει κανένα αποτελεσματικό αντισηπτικό κόντρα στον ιό της δημοσιογραφίας «προς εύκολη και γρήγορη κατανάλωση». Αν θέλουμε να δούμε μια αλλαγή ως προς τα fake news αλλά και ως προς τις ευρύτερες αρχές δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος -που έχουν γίνει ψιλά γράμματα - πέραν της απαραίτητης αυτοκριτικής όλοι όσοι εργαζόμαστε στα media θα χρειαστεί να σκεφτόμαστε δύο και τρεις φορές πριν υπογράψουμε ένα άρθρο. Ακόμη και αν αυτό διαβαστεί και ξεχαστεί σε τέσσερα λεπτά. Όπως το συγκριμένο.


Ακολουθεί η ανάρτηση του Λεωνίδα Κουτσόπουλου στο Instagram (όπου σε έναν ιδανικό κόσμο θα είχε τυπωθεί και μοιραστεί σε όλα τα Μέσα ως έναν gentle reminder του τι ακριβώς είναι αυτό το επάγγελμα που ξεκίνησε ως λειτούργημα.)

Αφού είπαν όλοι ας πω κι εγώ. Με περίσσιο απόθεμα χιούμορ στη "φαρέτρα" και με θετική διάθεση απέναντι σε ότι αυτή η έκθεση συνεπάγεται,προσπαθούμε να στεκόμαστε όσο το δυνατόν σε μια απόσταση ασφαλείας από την "κανονικότητα" ενός κατ ' επάγγελμα τηλεοπτικού προσώπου.Το δημοσίευμα μιας από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία κυριακάτικες εφημερίδες #realnews @nikoschatzinikolaou είναι μια υπέροχη ευκαιρία τροφής για σκέψη. Μια κοπέλα "δημοσιογράφος" Ονόματι Αλεξάνδρα Αντωνίου πλάθει μια ολόκληρη ιστορία πάθους και έρωτα ο αρχισυντάκτης της #bouziotisvasilis φαντάζομαι την εγκρίνει,(κάπως έτσι πάει συνήθως) και την δημοσιεύει. Πρωτοσέλιδο σε ένθετο, 2 σελίδες γεμάτες λεπτομέρειες και πληροφορίες με φωτογραφίες κτλ... Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι ο προβληματισμος δεν έχει να κάνει με το ότι αφορούσε το πρόσωπο μου. Ούτε με το ότι η κ Μαρία (η μαμά μου είναι αυτή) ήρθε ενώ έλειπα και διαβάζοντας όλα αυτά σφουγγαρισε ολόκληρο το σπιτι και σιδερωσε όλα τα πουκάμισα.,ελπίζοντας ότι σύντομα θα της ανακοινώσω τα ευχάριστα. Το διακύβευμα είναι πολύ πιο ουσιαστικό.Είναι η εποχή που η "υπογραφή" έχει ξεθωριάσει τόσο πολύ? Εγώ ως χρονιος αναγνώστης πάντα έδινα σημασία και είχε για έμενα ειδικό βάρος ποιος υπογράφει το κείμενο, είτε με έβρισκε σύμφωνο είτε όχι. Εδώ έρχεται η εν λόγω δημοσιογράφος η οποία εκθέτει μια κοπελα παντελώς άγνωστη προς τα εμένα χωρίς κανένα ενδοιασμό... Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη από την συγκεκριμένη κοπέλα που αν κι ερήμην μου έγινα η αφορμή να διαταραχτεί η καθημερινότητα της. Δεν βρίσκω κάποια σύνδεση ώστε να έχει κάποια συμμετοχή σε όλο αυτό. Εν κατακλείδι το ελάσσον σε όλο αυτό είναι με ποιον κάνει βόλτα ο Κουτσόπουλος. Ουδείς νοιάζεται. Μείζονος όμως σημασίας είναι αυτή η απαξίωση ως προς το "γράφω και υπογράφω" . Επίσης ταυτόχρονα με τον ήδη υπάρχον ιό σε έξαρση, η εξάπλωση κι ενός δημοσιογραφικου ίκτερου είναι το ίδιο ανησυχητική. Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω όσα ήθελα να πω. Όση ώρα προσπαθώ να γράψω αυτό το κείμενο ακούω τους στίχους του Θ. Παπακώσταντινου... "Πολλές φορές προσπάθησα με αυτά τα Γαμημενα, Αντί να βγουν στα χείλη μου σφηνωνουν στον αυχένα" Υγ.Μανα... Υπομονή.. Προς το παρόν θα πάρουμε ένα ακόμη σκυλάκι.

A post shared by Κουτσόπουλος Λεωνίδας (@chef_koutsopoulosleonidas) on

«Αφού είπαν όλοι ας πω κι εγώ. Με περίσσιο απόθεμα χιούμορ στη «φαρέτρα» και με θετική διάθεση απέναντι σε ότι αυτή η έκθεση συνεπάγεται,προσπαθούμε να στεκόμαστε όσο το δυνατόν σε μια απόσταση ασφαλείας από την «κανονικότητα» ενός κατ’ επάγγελμα τηλεοπτικού προσώπου. Το δημοσίευμα μιας από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία κυριακάτικες εφημερίδες #realnews @nikoschatzinikolaou είναι μια υπέροχη ευκαιρία τροφής για σκέψη. Μια κοπέλα «δημοσιογράφος» ονόματι Αλεξάνδρα Αντωνίου πλάθει μια ολόκληρη ιστορία πάθους και έρωτα ο αρχισυντάκτης της #bouziotisvasilis φαντάζομαι την εγκρίνει, (κάπως έτσι πάει συνήθως) και την δημοσιεύει. Πρωτοσέλιδο σε ένθετο, 2 σελίδες γεμάτες λεπτομέρειες και πληροφορίες με φωτογραφίες κτλ… Ξεκαθαρίζω εκ των προτέρων ότι ο προβληματισμός δεν έχει να κάνει με το ότι αφορούσε το πρόσωπο μου. Ούτε με το ότι η κ. Μαρία (η μαμά μου είναι αυτή) ήρθε, ενώ έλειπα και διαβάζοντας όλα αυτά σφουγγάρισε ολόκληρο το σπίτι και σιδέρωσε όλα τα πουκάμισα, ελπίζοντας ότι σύντομα θα της ανακοινώσω τα ευχάριστα.

Το διακύβευμα είναι πολύ πιο ουσιαστικό. Είναι η εποχή που η «υπογραφή» έχει ξεθωριάσει τόσο πολύ; Εγώ ως χρόνιος αναγνώστης πάντα έδινα σημασία και είχε για έμενα ειδικό βάρος ποιος υπογράφει το κείμενο, είτε με έβρισκε σύμφωνο είτε όχι. Εδώ έρχεται η εν λόγω δημοσιογράφος η οποία εκθέτει μια κοπέλα παντελώς άγνωστη προς τα εμένα χωρίς κανένα ενδοιασμό… Εκ των προτέρων ζητώ συγνώμη από την συγκεκριμένη κοπέλα που αν κι ερήμην μου έγινα η αφορμή να διαταραχτεί η καθημερινότητα της. Δεν βρίσκω κάποια σύνδεση ώστε να έχει κάποια συμμετοχή σε όλο αυτό. Εν κατακλείδι το ελάσσων σε όλο αυτό δεν είναι με ποιον κάνει βόλτα ο Κουτσόπουλος. Ουδείς νοιάζεται. Μείζονος όμως σημασία είναι αυτή η απαξίωση ως προς το «γράφω και υπογράφω». Επίσης ταυτόχρονα με τον ήδη υπάρχον ιό η εξάπλωση και ενός δημοσιογραφικού ίκτερου είναι το ίδιο ανησυχητική. Ελπίζω να κατάφερα να εξηγήσω όσα ήθελα να πω. Όση ώρα προσπαθώ να γράψω αυτό το κείμενο ακούω τους στίχους του Θ. Παπακωνσταντίνου… «Πολλές φορές προσπάθησα με αυτά τα Γ….. Αντί να βγουν στα χείλη μου σφηνώνουν στον αυχένα»


Υγ.Μανα… Υπομονή.. Προς το παρών θα πάρουμε ένα ακόμη σκυλάκι».


Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

02 Μαϊ 2024

Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα: Η φιλήδονη, δύσκολη και ταλαντούχα καλλιτέχνις του μεσοπολέμου που άλλαξε την τέχνη

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα.

01 Μαϊ 2024

37 χρόνια πριν: Όταν η Δήμητρα Γαλάνη πόζαρε για αντρικό περιοδικό - Η τολμηρή φωτογράφιση

Το μακρινό 1987 η Δήμητρα Γαλάνη είχε φωτογραφηθεί για το εξώφυλλο του μηνιαίου αντρικού περιοδικού Playboy.

Περισσότερα από

Stories

01 Μαϊ 2024

Οριάνα Φαλάτσι-Αλέκος Παναγούλης: Εκείνη έβλεπε μπροστά της έναν ήρωα. Εκείνος μια δυναμική και ασυμβίβαστη γυναίκα

Ένας έρωτας-δυναμίτης ένωσε την ασυμβίβαστη δημοσιογράφο και τον ήρωα της αντίστασης. Εκείνος την Πρωτομαγιά του 1976 βρήκε τραγικό θάνατο κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Εκείνη δεν τον ξεπέρασε ποτέ.

01 Μαϊ 2024

Γιάννης Ρίτσος: "Γιέ μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου, καρδούλα της καρδιάς μου"

Η τραγική ιστορία πίσω από τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου. Ένα από τα πιο γνωστά έργα του ποιητή που γεννήθηκε σαν σήμερα.

29 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης:"Σημασία έχουν αυτά που δεν ζήσαμε. Οι έρωτες οι ανεκπλήρωτοι, όλα τα "σ' αγαπώ" που τσιγκουνευτήκαμε"

Τον κατέκριναν, τον χλεύασαν σε μεγάλο βαθμό, τον παρώδησαν και πολλοί προσπάθησαν να αποδείξουν πως όσα έγραφε "δεν συνιστούσαν ποίηση". Έκαναν τεράστιο λάθος.

29 Απρ 2024

"Μόνο γιατί μ' αγάπησες": Ένα από τα πιο σημαντικά ερωτικά ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη

H ποιήτρια που πέθανε σαν σήμερα απο φυματίωση ήταν πολύ νέα, αλλά πρόλαβε να αφήσει ένα αξιόλογο ποιητικό έργο και ύμνησε τον εξαγνισμό μέσω του έρωτα.

29 Απρ 2024

Τάκης Μόσχος, ο "Αργύρης της "Γλυκιάς Συμμορίας": Σύμβολο του ασυμβίβαστου κινηματογραφικού ήρωα

Μια ματιά στη διαδρομή του "Αργύρη" της "Γλυκιάς Συμμορίας" που δεν δίστασε να μιλήσει ανοιχτά για τη σχέση του με τις ουσίες.

28 Απρ 2024

Πενέλοπε Κρουζ- Χαβιέ Μπαρδέμ: υπάρχει λόγος που κράτησαν τον δεσμό τους κρυφό

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ που γεννήθηκε σαν σήμερα γνωρίστηκαν πολύ πριν κάνουν δεσμό.

28 Απρ 2024

Νοσοκόμα αποκαλύπτει τι συνέβη στο πρόσωπο της όταν σταμάτησε μετά από 20 χρόνια να κάνει μπότοξ

Κατάφερε να "παγώσει" τον χρόνο, ώσπου ήρθε η στιγμή να κάνει αποχή.

28 Απρ 2024

Ναταλία Γερμανού-19 χρόνια πριν: H αδημοσίευτη φωτογραφία από τη νίκη της Ελλάδας στη Eurovision το 2005

Η Ναταλία Γερμανού με την Έλενα Παπαρίζου και τον Χρήστο Δάντη.