ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Οι 10 +1 καλύτερες φετινές παραστάσεις. Τελευταία ευκαιρία να τις δείτε πριν ρίξουν αυλαία το Πάσχα

Από το «Στέλλα κοιμήσου» του Οικονομίδη μέχρι τον «Αρίστο», βασισμένο σε μυθιστόρημα του Κοροβίνη, αυτά είναι τα δικαίως πολυσυζητημένα έργα της σεζόν.

Οι 10 +1 καλύτερες φετινές παραστάσεις. Τελευταία ευκαιρία να τις δείτε πριν ρίξουν αυλαία το Πάσχα

Παραστάσεις sold out όπως η «Στέλλα Κοιμήσου» του Οικονομίδη, που χάρισε στην Ιωάννα Κολλιοπούλου το βραβείο Μελίνα Μερκούρη και στον Γιάννη Νιάρρο το βραβείο Δημήτρης Χορν. Διεθνώς διακεκριμένα έργα, όπως το «Μυγοφαές» του Ζουάν Γιάγκο, που όταν ανέβηκε για πρώτη φορά, στη Βαρκελώνη το 2017, κέρδισε δύο βραβεία MAX. Θεατρικές μεταφορές πολυβραβευμένων μυθιστορημάτων, όπως το «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στήβενς, βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Μαρκ Χάντον. Αυτές είναι μερικές από τις καλύτερες παραστάσεις της φετινής σεζόν. Μόνο μία από τις παρακάτω έντεκα θα συνεχιστεί μετά το Πάσχα. Μη χάσετε την ευκαιρία να τις δείτε προτού ρίξουν αυλαία.

Θέατρο του Νέου Κόσμου (Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Αθήνα):

«Τα μάτια» του Πάμπλο Μεσίες, σε σκηνοθεσία του Παντελή Δεντάκη. Παίζουν: Άννα Καλαϊτζίδου, Μαρία Μοσχούρη κ.ά. Η Αργεντίνα Ναταλία ζει σ’ ένα μικρό ισπανικό χωριό. Έφτασε εδώ με την κόρη της, τρέχοντας ξοπίσω από τον Ιταλό εραστή της. Εκείνος όμως εξαφανίστηκε και η Ναταλία το έριξε στο ποτό. Ένα «μελόδραμα γέλιου» που ακροβατεί ανάμεσα στο αστικό δράμα, το μελό και τη φάρσα. Οι ήρωές του είναι διαταραγμένοι και ακραίοι, αλλά εντέλει απολύτως οικείοι στον θεατή. Έως 21/4.

Οι 10 +1 καλύτερες φετινές παραστάσεις. Τελευταία ευκαιρία να τις δείτε πριν ρίξουν αυλαία το Πάσχα
«Τα μάτια» του Πάμπλο Μεσίες, σε σκηνοθεσία του Παντελή Δεντάκη.

«Κουμ Κουάτ» του Γιάννη Καλαβριανού και της Μαρίας Κοσκινά. Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Μαρία Κοσκινά. Εν μέσω της δικτατορίας στην Ελλάδα, την Κυριακή του Πάσχα, 9 Απριλίου 1972, ένα ζευγάρι λέει ψέματα, για να μην αναγκαστεί να ξαναπάει στο χωριό. Και ενώ πιστεύουν πως τα έχουν καταφέρει να μείνουν έστω και για μία ημέρα μόνοι, αρχίζουν να καταφθάνουν πρώην εραστές, χουντικοί, ένα τάγμα φαντάρων με σούβλες και αρνιά και μία αγάπη από το παρελθόν. Έως 21/4.

«Κουμ Κουάτ» του Γιάννη Καλαβριανού και της Μαρίας Κοσκινά.

«Μυγοφαές» του Ζουάν Γιάγκο, Ομάδα AbOvo. Παίζουν: Γιώργος Αγγελόπουλος, Βάσω Καβαλιεράτου κ.ά. Τέσσερις φίλοι παίρνουν την τύχη στα χέρια τους δημιουργώντας μια start-up επιχείρηση. Το προϊόν τους: μια παιδική τροφή, επαναστατικά υγιεινή και οικολογική, που όμως φτιάχνεται από… προνύμφες μύγας! Το Μυγοφαές είναι μια παράσταση για τις start-up, το innovation, το entrepreneurship. Ανέβηκε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη το 2017, με μεγάλη επιτυχία, κερδίζοντας δύο βραβεία MAX για καλύτερο συγγραφέα και για καλύτερο έργο – αποκάλυψη. Έως 23/4.

«Μυγοφαές» του Ζουάν Γιάγκο, Ομάδα AbOvo.

«Τα δάση στα γόνατα» του Άκη Δήμου, Ομάδα Bijoux de kant. Παίζουν: Αλέκος Συσσοβίτης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γιώργος Κοψιδάς, Ντένης Μακρής. Με αφετηρία ένα επεισόδιο από το μυθιστόρημα «Ο Παλαιός των Ημερών» του Παύλου Μάτεσι, ο Άκης Δήμου ιστορεί τη ζωή στην ορεινή Αρκαδία των τελευταίων χρόνων του 19ου αιώνα. Οι τέσσερις ήρωες του έργου, ένας περιφερόμενος θαυματοποιός, ένας χωρικός, η γυναίκα του και ένας πλανόδιος θεατρίνος, διατρέχουν ένα παράφορο τοπίο τριγμών που ακροβατεί ανάμεσα στο Χριστιανισμό και την αρχαιολατρεία. Έως 23/4.

«Τα δάση στα γόνατα» του Άκη Δήμου, Ομάδα Bijoux de kant.

«Χρωματιστές γυναίκες» του Βασίλη Ζιώγα, σε σκηνοθεσία του Γρηγόρη Καραντινάκη. Παίζουν: Μυρτώ Γκόνη, Βιργινία Ταμπαροπούλου. Μια σκηνική ελεγεία για τη χαμένη ελευθερία και την απελπισία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η Έλλη και η Άννα είναι δύο αδελφές εγκλωβισμένες στο πατρικό τους σπίτι, αλλά και σε κάτι μεγαλύτερο. Σε αυτό που αποκαλούν παρελθόν. Η παιδική κακοποίηση και η σιωπή μιας κλειστής κοινωνίας που ξέρει και δεν μιλά στοιχειώνουν τα δυο κορίτσια. Παλεύουν για να γκρεμίσουν όλα τα φαντάσματα, και να διεκδικήσουν την ζωή τους. Έως 21/4.

«Χρωματιστές γυναίκες» του Βασίλη Ζιώγα, σε σκηνοθεσία του Γρηγόρη Καραντινάκη.

«Μύρτος» του Παύλου Μάτεσι, Ομάδα 4Frontal. Παίζουν: Χρηστίνα Γαρμπή, Σταύρος Γιαννουλάδης κ.ά. Το 1939, σε μια ελληνική κωμόπολη, ο Μύρτος, οκτώ χρονών, κοιμάται εκ γενετής. Απέναντί του, η ευυπόληπτη οικογένεια Γαβριήλ. Προύχοντες και φορείς της ανώτερης κοινωνικής τάξης. Φαινομενικά καθωσπρέπει αλλά ουσιαστικά «λοιμών καθέδρα», όπως τους αποκαλούν οι απέναντι που παρακολουθούν ηδονοβλεπτικά κάθε τους κίνηση. Έως 23/4.

«Μύρτος» του Παύλου Μάτεσι, Ομάδα 4Frontal.

«Ο αγνός εραστής» του Ντέιβιντ Πλαντ, σε σκηνοθεσία του Άρη Λάσκου. Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Κατερίνα Πατσιάνη, Θάνος Τσακαλίδης, Ειρήνη Φαναριώτη. Μια ελεγεία του Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Πλαντ για τον επί σαράντα χρόνια σύντροφό του, τον Έλληνα ποιητή και εκδότη Νίκο Στάνγκο, την κοινή τους ζωή και το τραγικό τέλος της. Τέσσερις ηθοποιοί, δύο γυναίκες και δύο άνδρες, σχηματίζοντας 4 ζευγάρια (δύο ετερόφυλα και δύο ομόφυλα) εναλλάσσονται διαρκώς επί σκηνής και μιλούν για την αληθινή, ουσιαστική αγάπη, ανεξαρτήτως φύλων, ανεξαρτήτως ηλικίας, ανεξαρτήτως καταγωγής. Έως 23/4.

«Ο αγνός εραστής» του Ντέιβιντ Πλαντ, σε σκηνοθεσία του Άρη Λάσκου.

Θέατρο Τζένη Καρέζη (Ακαδημίας 3, Αθήνα):

«Στέλλα Κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη. Παίζουν: Αντώνης Ιορδάνου, Ιωάννα Κολλιοπούλου κ.ά. Σε μια οικογένεια όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της. Ο έρωτας όμως ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Η παράσταση που έγινε talk of the town μετά από 2 πολύ πετυχημένες θεατρικές περιόδους στο Εθνικό Θέατρο. Για την ερμηνεία τους τιμήθηκαν η Ιωάννα Κολλιοπούλου με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη και ο Γιάννης Νιάρρος με το βραβείο Δημήτρης Χορν. Έως 23/4.

«Στέλλα Κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη.

«Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στήβενς, σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Παίζουν: Γιάννης Νιάρρος, Μαρία Καλλιμάνη κ.ά. Ο 15χρονος Κρίστοφερ στέκεται δίπλα στον σκοτωμένο σκύλο της γειτόνισσάς του, της κ. Σίαρς, που τον έχουν καρφώσει με ένα δικράνι. Η κ. Σίαρς θα καλέσει την αστυνομία, και ο Κρίστοφερ για πρώτη φορά στη ζωή του θα οδηγηθεί στο αστυνομικό τμήμα, όπου θα του γίνει σύσταση. Παρά την απαγόρευση του πατέρα του, ο Κρίστοφερ αποφασίζει να λύσει το μυστήριο του σκοτωμένου σκύλου. Ο διάσημος θεατρικός συγγραφέας Σάιμον Στήβενς υπογράφει τη θεατρική διασκευή του ομώνυμου πολυβραβευμένου μυθιστορήματος του Μαρκ Χάντον, που κέρδισε 7 βραβεία Ολίβιε όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου το 2013. Συνεχίζεται και μετά το Πάσχα.

«Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στήβενς, σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Θέατρο Άνεσις (Λεωφ. Κηφισίας 14, Αθήνα):

«Πέτρες στις τσέπες του» της Μαρί Τζόουνς, σκηνοθεσία-ερμηνεία: Μάκης Παπαδημητρίου & Γιώργος Χρυσοστόμου. Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Γιώργος Χρυσοστόμου. Μια «κωμικοτραγωδία» που εκτυλίσσεται στο Κέρι της Ιρλανδίας, όπου κινηματογραφείται μια χολυγουντιανή υπερπαραγωγή. Ο Τσάρλι κι ο Τζέικ είναι δυο ντόπιοι βοηθητικοί ηθοποιοί, δηλαδή κομπάρσοι… Το ίδιο και ο Σων. Που αυτοκτόνησε. Ο ψεύτικος κόσμος του Χόλυγουντ σε σύγκρουση με τη σκληρή πραγματικότητα μιας επαρχιακής πόλης, μέσα από τα μάτια 2 ανθρώπων, μέσα από τις ζωές 15 χαρακτήρων. Έως 21/4.

«Πέτρες στις τσέπες του» της Μαρί Τζόουνς, σκηνοθεσία-ερμηνεία: Μάκης Παπαδημητρίου & Γιώργος Χρυσοστόμου.

«Αρίστος», παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου. Παίζουν: Έλενη Ουζουνίδου, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Χριστοδούλου. Το βραβευμένο μυθιστόρημα με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου» . Το Νοέμβριο του 2018 στα Θεατρικά Βραβεία Αθηνοράματος η Ελένη Ουζουνίδου κέρδισε το πρώτο βραβείο γυναικείου ρόλου και στον Γιώργο Παπαγεωργίου απονεμήθηκε το δεύτερο βραβείο καλύτερης θεατρικής παράστασης. Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του «Αρίστου». Έως 23/4.

«Αρίστος», παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου.

Info

Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Αθήνα, τηλ. 210 9212900, www.nkt.gr

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram.

Read Next

29 Απρ 2024

"Μόνο γιατί μ' αγάπησες": Ένα από τα πιο σημαντικά ερωτικά ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη

H ποιήτρια που πέθανε σαν σήμερα απο φυματίωση ήταν πολύ νέα, αλλά πρόλαβε να αφήσει ένα αξιόλογο ποιητικό έργο και ύμνησε τον εξαγνισμό μέσω του έρωτα.

Περισσότερα από

Stories

29 Απρ 2024

Τάκης Μόσχος, ο "Αργύρης της "Γλυκιάς Συμμορίας": Σύμβολο του ασυμβίβαστου κινηματογραφικού ήρωα

Μια ματιά στη διαδρομή του "Αργύρη" της "Γλυκιάς Συμμορίας" που δεν δίστασε να μιλήσει ανοιχτά για τη σχέση του με τις ουσίες.

28 Απρ 2024

Πενέλοπε Κρουζ- Χαβιέ Μπαρδέμ: υπάρχει λόγος που κράτησαν τον δεσμό τους κρυφό

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ που γεννήθηκε σαν σήμερα γνωρίστηκαν πολύ πριν κάνουν δεσμό.

28 Απρ 2024

Νοσοκόμα αποκαλύπτει τι συνέβη στο πρόσωπο της όταν σταμάτησε μετά από 20 χρόνια να κάνει μπότοξ

Κατάφερε να "παγώσει" τον χρόνο, ώσπου ήρθε η στιγμή να κάνει αποχή.

28 Απρ 2024

Ναταλία Γερμανού-19 χρόνια πριν: H αδημοσίευτη φωτογραφία από τη νίκη της Ελλάδας στη Eurovision το 2005

Η Ναταλία Γερμανού με την Έλενα Παπαρίζου και τον Χρήστο Δάντη.

28 Απρ 2024

Άλφρεντ Χίτσκοκ: Τι φοβόταν πολύ, ο μετρ του φόβου;

Και ο μέτρ του σασπένς είχε τις δικές του στιγμές αγωνίας

28 Απρ 2024

Όσκαρ Σίντλερ: Η αληθινή ιστορία του Γερμανού επιχειρηματία, που έσωσε τις ζωές 1.200 Εβραίων

Η ιστορία έγινε γνωστή από την ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ "Η λίστα του Σίντλερ".

27 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Στις 27 Απριλίου 1941 η Πηνελόπη Δέλτα.πήρε δηλητήριο, που κρατούσε πάντα κοντά της και πέντε μέρες αργότερα, στις 2 Μαΐου, άφησε την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 67 ετών.

27 Απρ 2024

Μπετόβεν- Für Elise: Ποια ήταν η Λίζα που απέρριψε ερωτικά τον Μπετόβεν;

Η πρεμιέρα της πιο δημοφιλούς σύνθεσης του Μπετόβεν, Für Elise, δόθηκε στις 27 Απριλίου 1810. Και σχετίζεται με την ανύπαρκτη ερωτική ζωή του σπουδαιότερου συνθέτη όλων των εποχών.

26 Απρ 2024

Η Βασίλισσα με τα Ανδρικά Πόδια

Η Φάνι Μπλάνκερς - Κουν, η θρυλική μορφή του στίβου που κουβαλούσε τα μωρά της στο στάδιο σ’ ένα καλάθι και τα τάιζε στα διαλείμματα, γεννήθηκε σαν σήμερα.

26 Απρ 2024

Ρετρό κλικ: Όταν ο Ηλίας Ψινάκης διαφήμιζε τσίχλες 40 χρόνια πριν

Ο πρώην δήμαρχος Μαραθώνα και μάνατζερ στο χώρο του θεάματος ως μανεκέν την δεκαετία του 1980.