ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Μικρή Βρετανία»: Ο Έλληνας αρχιτέκτονας, Γιώργος Καράμπελας, ζει στο Λονδίνο του νεόκοπου Brexit

«Η επόμενη μέρα στη Βρετανία βρίσκει τους remainers εξουθενωμένους από την απογοήτευση, ενώ τους brexiteers ικανοποιημένους ύστερα από 3+ χρόνια αγώνα».

«Μικρή Βρετανία»: Ο Έλληνας αρχιτέκτονας, Γιώργος Καράμπελας, ζει στο Λονδίνο του νεόκοπου Brexit

Ο λαϊκισμός μπορεί να κερδίζει συνεχώς έδαφος ανά την υφήλιο, έχει όμως ένα φανερά αδύνατο σημείο, την ίδια την πραγματικότητα. Από τη στιγμή που έρχεται στην εξουσία, παύει να υπάρχει ο λόγος της ύπαρξής του. Αυτοί που τον στήριξαν δεν είναι πια καταπιεσμένες μάζες, ενώ η «νέα τάξη πραγμάτων» και τα «σκοτεινά κέντρα ελέγχου» τους έκαναν τη χάρη να έρθουν στην εξουσία που μέχρι πρότινος τόσο πολύ χλεύαζαν.

Η επόμενη μέρα στη Βρετανία βρίσκει τους remainers εξουθενωμένους από την απογοήτευση, ενώ τους brexiteers ικανοποιημένους ύστερα από 3+ χρόνια αγώνα. Δεν ήταν εύκολο αυτό που κατάφεραν. Η Ελλάδα το 2015, με μια κυβέρνηση σαφέστατα πιο «κατάλληλη» ιδεολογικά αλλά ακατάλληλη σε υπόβαθρο και οργάνωση, δεν τόλμησε ένα τέτοιο άλμα. Θα τα καταφέρει άραγε η Βρετανία;

Ο πρωθυπουργός εξαγγέλλει μεγαλόπνοα σχέδια και προγράμματα ενώ οι γνώστες της οικονομικής πραγματικότητας προειδοποιούν ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Στο τέλος του χρόνου θα αρχίσουν τα δύσκολα, δηλαδή οι επίπονες διαπραγματεύσεις στους επιμέρους τομείς του εμπορίου, όπου η Βρετανία θα επιχειρήσει να πετύχει το ακατόρθωτο(;), δηλαδή μια ευνοϊκότερη συμφωνία με τις χώρες της Ε.Ε. από αυτήν που είχε ως μέλος της. Αν αποτύχει, αυτό θα φανερώσει και τη ματαιότητα του Brexit, που τότε όχι μόνο δεν θα έχει φέρει τα όσα υποσχόταν ως εγχείρημα αλλά θα έχει καταστεί εξαιρετικά επιζήμιο, λόγω του κόστους υλοποίησης του.

Την ίδια στιγμή, η Σκωτία ζητάει ξανά το δικαίωμα στην ανεξαρτησία της, και δεν θα ήταν απίθανο να το καταφέρει. Ας μην ξεχνάμε ότι η Αγγλία μερικά χρόνια νωρίτερα χρησιμοποιούσε τη συμμετοχή της Μεγάλης Βρετανίας στην Ε.Ε. ως δόλωμα για τους Σκωτσέζους, απειλώντας ότι αυτοί δεν θα μπορούσαν να συμμετέχουν ως ανεξάρτητο κράτος. Η Ευρώπη πλέον είναι ελεύθερη να υποδεχτεί τη Σκωτία ως νέο μέλος σε ενδεχόμενη ανεξαρτητοποίηση της. Η Βόρεια Ιρλανδία θα μπορούσε -υπό προϋποθέσεις- να ακολουθήσει. Άραγε πόσο μικρή θα μπορούσε να καταλήξει η μεγαλύτερη αυτοκρατορία που γνώρισε ο πλανήτη μας;

Παιδικό Πάρτι 2050 μ.Χ.

Παρακολουθώντας μια συνέντευξη του Τόνι Μπλερ στον Independent ξεδιπλώνεται μπροστά μου ολοφάνερα η ανοησία της εξόδου της Βρετανίας από την Ε.Ε. Ο πρώην πρωθυπουργός -μισητός πλέον από τη βάση του κόμματός του λόγω του πολέμου στο Ιράκ-, μας μεταφέρει στο έτος 2050, στη γενιά των εγγονιών του. Τότε, οι χώρες με μεγάλη έκταση και πληθυσμό, και ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης, θα κανονίζουν τους όρους του παιχνιδιού παγκοσμίως. Αμερική, Κίνα, Ινδία, Ρωσία. Ο έμπειρος πολιτικός περιγράφει πως ο μόνος τρόπος για να μπορεί μια χώρα να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τις παραπάνω είναι να φτιάξει ισχυρές συμμαχίες, να παρουσιάζεται ως «ενιαίο μέτωπο».

Μια τέτοια ασπίδα είναι η ιδέα της Ε.Ε. που φέρνει χώρες μεσαίου/μικρού μεγέθους κάτω από την ίδια ομπρέλα συμφερόντων. Τότε μόνο μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα,την Πορτογαλία η τη Βρετανία να κοιτάξει κατάματα την Κίνα η την Αμερική και να διαπραγματευτεί ως «ενήλικας στο τραπέζι» της εξουσίας. Γιατί η φωνή τους θα κουβαλάει τη στήριξη 512 και πλέον εκατομμυρίων πολιτών. Με τις όποιες διαφορές τους αλλά με τα κοινά τους συμφέροντα προστατευμένα. Καθισμένοι πλέον στο τραπέζι των μεγάλων και όχι συμμετέχοντας στο πάρτι των παιδιών.

*Ο Γιώργος Καράμπελας είναι αρχιτέκτονας με έδρα το Λονδίνο. Αποφοίτησε απο το E.Μ.Π. και συνέχισε τις σπουδές του στη Σχολή Καλών Τεχνών της Γλασκώβης πάνω στον ψηφιακό σχεδιασμό. Έχει εργαστεί για διεθνή γραφεία αρχιτεκτονικής (SOM, Populous) και είναι ιδρυτής της ομάδας Parallel Collective.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

29 Απρ 2024

"Μόνο γιατί μ' αγάπησες": Ένα από τα πιο σημαντικά ερωτικά ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη

H ποιήτρια που πέθανε σαν σήμερα απο φυματίωση ήταν πολύ νέα, αλλά πρόλαβε να αφήσει ένα αξιόλογο ποιητικό έργο και ύμνησε τον εξαγνισμό μέσω του έρωτα.

Περισσότερα από

Stories

29 Απρ 2024

Τάκης Μόσχος, ο "Αργύρης της "Γλυκιάς Συμμορίας": Σύμβολο του ασυμβίβαστου κινηματογραφικού ήρωα

Μια ματιά στη διαδρομή του "Αργύρη" της "Γλυκιάς Συμμορίας" που δεν δίστασε να μιλήσει ανοιχτά για τη σχέση του με τις ουσίες.

28 Απρ 2024

Πενέλοπε Κρουζ- Χαβιέ Μπαρδέμ: υπάρχει λόγος που κράτησαν τον δεσμό τους κρυφό

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ που γεννήθηκε σαν σήμερα γνωρίστηκαν πολύ πριν κάνουν δεσμό.

28 Απρ 2024

Νοσοκόμα αποκαλύπτει τι συνέβη στο πρόσωπο της όταν σταμάτησε μετά από 20 χρόνια να κάνει μπότοξ

Κατάφερε να "παγώσει" τον χρόνο, ώσπου ήρθε η στιγμή να κάνει αποχή.

28 Απρ 2024

Ναταλία Γερμανού-19 χρόνια πριν: H αδημοσίευτη φωτογραφία από τη νίκη της Ελλάδας στη Eurovision το 2005

Η Ναταλία Γερμανού με την Έλενα Παπαρίζου και τον Χρήστο Δάντη.

28 Απρ 2024

Άλφρεντ Χίτσκοκ: Τι φοβόταν πολύ, ο μετρ του φόβου;

Και ο μέτρ του σασπένς είχε τις δικές του στιγμές αγωνίας

28 Απρ 2024

Όσκαρ Σίντλερ: Η αληθινή ιστορία του Γερμανού επιχειρηματία, που έσωσε τις ζωές 1.200 Εβραίων

Η ιστορία έγινε γνωστή από την ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ "Η λίστα του Σίντλερ".

27 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Στις 27 Απριλίου 1941 η Πηνελόπη Δέλτα.πήρε δηλητήριο, που κρατούσε πάντα κοντά της και πέντε μέρες αργότερα, στις 2 Μαΐου, άφησε την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 67 ετών.

27 Απρ 2024

Μπετόβεν- Für Elise: Ποια ήταν η Λίζα που απέρριψε ερωτικά τον Μπετόβεν;

Η πρεμιέρα της πιο δημοφιλούς σύνθεσης του Μπετόβεν, Für Elise, δόθηκε στις 27 Απριλίου 1810. Και σχετίζεται με την ανύπαρκτη ερωτική ζωή του σπουδαιότερου συνθέτη όλων των εποχών.

26 Απρ 2024

Η Βασίλισσα με τα Ανδρικά Πόδια

Η Φάνι Μπλάνκερς - Κουν, η θρυλική μορφή του στίβου που κουβαλούσε τα μωρά της στο στάδιο σ’ ένα καλάθι και τα τάιζε στα διαλείμματα, γεννήθηκε σαν σήμερα.

26 Απρ 2024

Ρετρό κλικ: Όταν ο Ηλίας Ψινάκης διαφήμιζε τσίχλες 40 χρόνια πριν

Ο πρώην δήμαρχος Μαραθώνα και μάνατζερ στο χώρο του θεάματος ως μανεκέν την δεκαετία του 1980.