ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Κριστίν Τσάμπακ: Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από την πρώτη live αυτοκτονία στην τηλεόραση

Στην μεγάλη οθόνη μεταφέρεται η ζωή της Αμερικανίδας δημοσιογράφου που αυτοκτόνησε κατά τη διάρκεια ζωντανής τηλεοπτικής μετάδοσης. Μια συγκλονιστική ιστορία.

Κριστίν Τσάμπακ: Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από την πρώτη live αυτοκτονία στην τηλεόραση

Κανείς δεν υποπτεύθηκε τον Ιούλιο του 1974, όταν η 29χρονη δημοσιογράφος Κριστίν Τσάμπακ είχε ρωτήσει τον διευθυντή ειδήσεων του σταθμού στον οποίο εργαζόταν αν θα μπορούσε να κάνει ένα κομμάτι στις ειδήσεις για τις αυτοκτονίες, ότι προετοίμαζε το θάνατό της.

Η γεννημένη στο Οχάιο νεαρή δημοσιογράφος με σπουδές στο πανεπιστήμιο της Βοστώνης, ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση. Μια πρόωρα μεγαλωμένη έφηβη, παρθένα μέχρι τα 29, με στενή σχέση με τη μητέρα της. Σύμφωνα με μαρτυρίες παρουσίαζε συμπτώματα κατάθλιψης που μάλλον σχετίζονταν στην μοναχική ζωή της.

Κριστίν Τσάμπακ: Η συγκλονιστική ιστορία πίσω από την πρώτη live αυτοκτονία στην τηλεόραση

Η μοναξιά και ο φόβος ήταν κάτι που τη βασάνιζαν από μικρή ηλικία. Όταν φοιτούσε στο Laurel είχε ιδρύσει μια μικρή λέσχη με τον ειρωνικό τίτλο "Dateless Wonder Club" ("Λέσχη θαυμάτων για όσους δεν βγαίνουν ραντεβού").

Παρόλες τις ικανότητές της, ήταν ένα άτομο με χαμηλή αυτοεκτίμηση. Έκανε αγώνα για να καταπολεμήσει την κατάθλιψη και τις τάσεις αυτοκτονίας. Το 1970 είχε προσπαθήσει να αυτοκτονήσει με υπερβολική δόση φαρμάκων, περιστατικό στο οποίο αναφέρονταν συχνά. Επισκεπτόταν ψυχίατρο, αλλά για τις αυτοκτονικές της τάσεις δεν είχε μιλήσει σε κανέναν φοβούμενη ότι θα την απολύσουν.

Η Τσάμπακ υπέφερε από την έλλειψη ερωτικών σχέσεων. Σε δεκαετίες που ήταν πολύ λιγότερο αποδεκτό να είσαι χωρίς ταίρι, ένιωθε συνεχώς ότι «δεν είναι αρκετή». Δεν έβγαινε ραντεβού, υποτιμούσε και επέκρινε τον εαυτό της, και μια εγχείρηση κατά την οποία της αφαιρέθηκε η μια ωοθήκη, πράγμα που ίσως την εμπόδιζε να κάνει παιδί, χειροτέρευαν μια κατάσταση συναισθηματικής αστάθειας.

Μετά το θάνατό της η μητέρας της είπε ότι αυτοκτόνησε λόγω της προσωπικής της ζωής, ή μάλλον της έλλειψή της. Η Τσάμπακ πίστευε ότι δε μπορεί να είναι κοινωνικά ενσωματωμένη σε ένα πολιτικά ορθό πλαίσιο, πολύ πριν εφευρεθεί ο όρος. Βρισκόταν συνεχώς σε αμυντική στάση, αρνούμενη κάθε φιλικό άνοιγμα από γνωστούς και συναδέλφους. Απέρριπτε τα πάντα, αλλά το πιο σοβαρό τελικά ήταν το ότι απέρριπτε τον εαυτό της. Εργαζόταν στο WXLT-TV, αρχικά ως ρεπόρτερ και στη συνέχεια ως παρουσιάστρια εκπομπής με κοινωνικά και τοπικά θέματα.

H Ρεμπέκα Χολ στην ταινία Christine.

Η Τσάμπακ άρχισε στα τέλη Ιουνίου του 1974 να κάνει την έρευνά της για τις μεθόδους αυτοκτονίες, για λογαριασμό του σταθμού. Σε μια από τις συνεντεύξεις ένας αξιωματικός της είπε πως ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους ήταν να χρησιμοποιήσει κανένας ένα 38άρι περίστροφο και να πυροβολήσει στο πίσω μέρος του κεφαλιού και όχι στον κρόταφο.

Μια εβδομάδα πριν από την αυτοκτονία της είπε στον Ρομπ Σμιθ, αρχισυντάκτη του νυχτερινού δελτίου, ότι είχε αγοράσει ένα όπλο και αστειεύτηκε ότι θα αυτοκτονούσε στον αέρα. Λίγες μέρες πριν το πρωινό της 15ης Ιουλίου ο Ρόμπερτ Νέλσον, ιδιοκτήτης του σταθμού, κάλεσε το προσωπικό του σταθμού και τους ζήτησε να επικεντρωθούν σε θέματα που φέρνουν θεαματικότητα, δηλαδή σε «blood and guts», αίμα και έντερα.

Το πρωί της 15ης Ιουλίου 1974, η Τσάμπακ άνοιξε το πρόγραμμα διαβάζοντας ειδήσεις εθνικού ενδιαφέροντος και στη συνέχεια ένα περιστατικό με πυροβολισμούς που είχε συμβεί την προηγούμενη μέρα σε ένα τοπικό εστιατόριο, το Beef and Bottle. Το βίντεο με το ρεπορτάζ από το εστιατόριο μπλόκαρε και δεν έπαιζε.

Σκηνή από την ταινία Christine.

Η Τσάμπακ πολύ ψύχραιμα είπε προς την κάμερα: «Σύμφωνα με την πολιτική του καναλιού 40 να σας φέρνει τα τελευταία, ζωντανά νέα από "αίμα και έντερα", θα δείτε άλλη μια πρωτιά--μια απόπειρα αυτοκτονίας». Τράβηξε το περίστροφο και αυτοπυροβολήθηκε πίσω από το δεξί αυτί. Έπεσε απότομα προς τα εμπρός ενώ ο τεχνικός διευθυντής αμέσως έριξε μαύρο στην οθόνη.

Μια οπερατέρ πίστεψε ότι ήταν μια φάρσα. Δεν πίστευε ότι η Τσάμπακ είχε πράγματι αυτοπυροβοληθεί μέχρι που είδε τις συσπάσεις του σώματός της. Και οι τηλεθεατές πίστεψαν το ίδιο. Η Τσάμπακ είχε πετύχει το στόχο της. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Sarasota Memorial και πέθανε 14 ώρες αργότερα.

Στα χαρτιά της επάνω στο τραπέζι βρήκαν ένα κείμενο που είχε γράψει για τον ίδιο της τον εαυτό, για να το εκφωνήσει ο επόμενος παρουσιαστής: «H Κριστίν Τσάμπακ από τις ειδήσεις του TV 40 αυτοπυροβολήθηκε σε μια ζωντανή εκπομπή σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια του τοκ σόου του καναλιού. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Sarasota Memorial όπου παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση». Το σενάριό της πραγματοποιήθηκε ακριβώς όπως το είχε σχεδιάσει.

Η ζωή και οι τελευταίες δραματικές της στιγμές έγιναν ταινία από τον σκηνοθέτη Αντόνιο Κάμπος με την Ρεμπέκα Χολ στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η ταινία με τον τίτλο Christine έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ Sundance. Η ταινία ρίχνει μια ματιά στην προετοιμασία της συγκλονιστικής της πράξης με την οποία τερμάτισε τη ζωή της και επικεντρώνεται στα προβλήματα της ψυχικής ασθένειας με στόχο να ευαισθητοποιήσει το κοινό.

Ο σκηνοθέτης είπε στο Indiewire ότι υπάρχει ακόμα παραπληροφόρηση και κοινωνικός στιγματισμός γύρω από αυτά τα θέματα, σε σημείο που οι άνθρωποι που πάσχουν από αυτά να μη ζητούν βοήθεια, η οποία είναι διαθέσιμη σήμερα και περισσότερο από ποτέ.

Φέτος, συμπτωματικά, γυρίστηκε και ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη ζωή της. Η ιστορία της Τσάμπακ είχε ξεχαστεί μέχρι πρόσφατα, η δε μετάδοση του βίντεο με τη σκηνή της αυτοκτονίας της είχε απαγορευθεί από την οικογένειά της.

Σκηνή από την ταινία Christine.

Read Next

13 Μαϊ 2024

Ο μοναχογιός της Ντόρις Ντέι ήταν ο στόχος του Τσάρλς Μάνσον στην στυγερή δολοφονία του 1969

Η απίστευτη ιστορία πίσω από την μαζική δολοφονία που συγκλόνισε το Χόλιγουντ του 60'.

12 Μαϊ 2024

John Lennon: Το πιο συγκινητικό τραγούδι που έχει γραφτεί ποτέ για τη μητέρα δεν μιλάει για μία σχέση αγάπης

Δεν μιλούν όλα τα τραγούδια που έχουν γραφτεί για τη μαμά για έναν τρυφερό δεσμό αγάπης και αφοσίωσης. Η ιστορία πίσω από το τραγούδι του John Lennon "Mother"

Περισσότερα από

Stories

12 Μαϊ 2024

Λίλυ Παπαγιάννη: Η πιο φινετσάτη κυρία του ελληνικού Θεάτρου σε ηλικία 27 ετών

Η αξέχαστη ηθοποιός, εκτός από φινετσάτη και όμορφη, χαρακτηριζόταν από ταλέντο, παιδεία και ποιότητα. Μια σπάνια φωτογραφία 62 χρόνια πριν.

12 Μαϊ 2024

Κάθριν Χέπμπορν: Τα τέσσερα Όσκαρ, ο Σπένσερ Τρέισι και η αυτοκτονία που στιγμάτισε την ζωή της

Φεμινίστρια, ασυμβίβαστη, καλλιεργημένη και ανεξάρτητη η Κάθριν Χέπμπορν που μαγνήτιζε τους θεατές υπήρξε role model για τις γυναίκες.

12 Μαϊ 2024

"Πότε θ’ ανθίσουνε τούτοι οι τόποι; Πότε θα ‘ρθούνε κανούργιοι ανθρώποι, να συνοδεύσουνε την βλακεία στην τελευταία της κατοικία";

Σαν σήμερα πεθαίνει ο Νίκος Γκάτσος, ο ποιητής των αθάνατων ελληνικών τραγουδιών. Τα ποιήματα και οι στίχοι του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Δανέζικα, Ισπανικά, Ιταλικά, Καταλανικά, Κορεατικά, Σουηδικά, Τουρκικά, Φινλανδικά.

11 Μαϊ 2024

"Μάθημα Σολφέζ": Η πρώτη ελληνική επιτυχία της Eurovision 47 χρόνια πριν, είχε ανύπαρκτο μπάτζετ

7 Μαΐου 1977. Το "Μάθημα Σολφέζ" γίνεται η πρώτη ελληνική συμμετοχή που τερματίζει στην πεντάδα της Eurovision. Χρειάστηκε να περάσουν 27 χρόνια για να σπάσει αυτό το ρεκόρ.

11 Μαϊ 2024

"Άσπρο, μαύρο όνειρα κάνω": Η Αλέξια στη σκηνή της Eurovision 37 χρόνια πριν

Ήταν το μακρινό 1987 και αυτό που απογείωσε κατόπιν την καρέρα της Αλέξιας.

11 Μαϊ 2024

Ο Στράτος Διονυσίου 20 ετών στον γάμο του, το 1955

Μια ρετρό φωτογραφία από το παρελθόν του σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε πρωί της 11ης Μαΐου 1990, σε ηλικία μόλις 54 ετών.

10 Μαϊ 2024

"Σταμάτησα να μιλάω για μένα και άρχισα να την ακούω": Πώς κέρδισε ο Κερκ Ντάγκλας τη γυναίκα του

Η ιστορία αγάπης του Κερκ Ντάγκλας και της Αν Μπάιντενς κράτησε 65 χρόνια, αν και είχε αρχίσει με μια απόρριψη.

10 Μαϊ 2024

Eurovision 33 χρόνια πριν: Η Σοφία Βόσσου και ο Ανδρέας Μικρούτσικος στην Eurovision το 1991

Οι λόγοι που το (ομολογουμένως) πολύ καλό τραγούδι τους "Η Άνοιξη", δεν κέρδισε τότε.

10 Μαϊ 2024

Φρεντ Αστέρ: "Δεν μπορεί να παίξει. Δεν μπορεί να τραγουδήσει. Αρχίζει να έχει φαλάκρα. Μπορεί να χορέψει λίγο...".

Ο Φρεντ Αστέρ διέψευσε τις προβλέψεις των παραγωγών του Χόλιγουντ και έμεινε στην ιστορία του κινηματογράφου ως ο επιδραστικότερος χορευτής του αιώνα.