ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η συγγραφέας- φαινόμενο που μίλησε με χιούμορ για τις αμβλώσεις και τη γυναικεία χειραφέτηση

«Δεν έχω γνωρίσει ποτέ γυναίκα που να έχει μετανιώσει την απόφαση της να τερματίσει την εγκυμοσύνη της».

Η συγγραφέας- φαινόμενο που μίλησε με χιούμορ για τις αμβλώσεις και τη γυναικεία χειραφέτηση

Διατροφικές διαταραχές, κατάθλιψη, εξαρτήσεις από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, το δικαίωμα κάθε γυναίκας στην άμβλωση στο πλαίσιο μίας θεοκρατούμενης κοινωνίας, η γυναικεία χειραφέτηση, η ζωή μετά το διαζύγιο, η προσωπική και επαγγελματική επιτυχία. Αλλά και η παταγώδης αποτυχία. Ο λογοτεχνικός πλανήτης της Marian Keyes, της συγγραφέα-φαινόμενο με εκατομμύρια πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία και σε ολόκληρο τον κόσμο, περιλαμβάνει όλες τις πιθανές δυσκολίες και δυστυχίες που μπορεί να βιώσει μία γυναίκα του σύγχρονου κόσμου στη ζωή της. Επίσης περιλαμβάνει και πολύ χιούμορ. Αφοπλιστικά πολύ χιούμορ. Όπως η ίδια, άλλωστε, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη της στον Guardian: «Είναι λυπηρό που οι άντρες εξακολουθούν να εκπλήσσονται από το γεγονός ότι οι γυναίκες μπορούν να είναι πραγματικά αστείες».

Η Keyes μετά από δεκαετίες στον εκδοτικό κόσμο αποτελεί πλέον ένα από τα πιο δυνατά, εμπορικά χαρτιά των εκδόσεων Penguin, η πολυγραφότατη μυθιστοριογράφος που έπλασε ένα πολύ ελκυστικά δομημένο σύμπαν με φόντο τη συντηρητική ιρλανδική κοινωνία και έκανε την Ιρλανδία μόδα. Η ιστορία της οικογένειας Walsh, την οποία τόσο γλαφυρά περιέγραψε η Keyes, μέσα από σειρά βιβλίων της, την έκανε γνωστή σε πολλές χώρες, καθιστώντας την ένα αληθινό, συγγραφικό φαινόμενο που αυτή τη στιγμή έχει στο όνομα της μία προσωπική περιουσία της τάξης των 20 εκατομμυρίων λιρών.

Η Marian δεν είναι πετυχημένη γιατί μιλάει για «ευχάριστα» πράγματα. Πιθανότατα, όμως, είναι πετυχημένη γιατί μιλάει για τα πιο πικρά πράγματα που καλείται να αντιμετωπίσει κάποιος με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Λες και αυτά δεν είναι βαθιά σημαντικά, λες και αυτά δεν είναι συνήθως καθηλωτικά τρομακτικά, λες και αυτά είναι κάτι με το οποίο δικαιούται να αστειευτεί κανείς. Μήπως τελικά όντως είναι;

Τη στιγμή που, εν έτη 2020, στην Αθήνα οι στάσεις του Μετρό έχουν πλημμυρίσει με αφίσες διαφημιστικής καμπάνιας εναντίον των αμβλώσεων, στην Ιρλανδία, όπου για δεκάδες χρόνια οι γυναίκες ήταν υποχρεωμένες να ταξιδέψουν μέχρι την Αγγλία προκειμένου να μπορέσουν να τερματίσουν με ασφαλή και νόμιμο τρόπο την εγκυμοσύνη τους, τα πράγματα για οριστική νομιμοποίηση των εκτρώσεων σε μία βαθιά συντηρητική χώρα όπου ο Καθολικισμός είναι άκομα άρρηκτα συνδεδεμένος με τις κρατικές λειτουργίες έχουν πάρει ευτυχώς τον οριστικό δρόμο τους. Η ίδια η εμπορικότατη συγγραφέας δεν είναι αμέτοχη σε αυτή τη σημαντική εξέλιξη.

Το 2017 το μυθιστόρημα της Κeyes «The Break» (εκδ. Penguin) αφορά στη ζωή διάφορων ζευγαριών τα οποία πέρνουν την απόφαση να κάνουν ένα διάλειμμα από τον πολυετή γάμο τους. Σε μία από τις ιστορίες η άμβλωση έρχεται ως μονόδρομος στο τέλος ενός έγγαμου βίου που έχει φτάσει στο απόλυτο αδιέξοδο. Παράλληλα με το «The Break» οι επίσης Ιρλανδές Emer McLysaght και Sarah Breen κυκλοφόρησαν την ίδια χρονιά δύο best seller μυθιστορήματα τα οποία μιλούν με δύναμη, επιμονή και θάρρος για την αναμφισβήτητο δικαίωμα της κάθε γυναίκας στην αυτοδιάθεση του σώματος της, το δικαίωμα στην ελεύθερη σεξουαλικότητα, την αντισύλληψη και, φυσικά, την άμβλωση.

Όπως πολύ πετυχημένα είχε γράψει ο Guardian σε σχετικό άρθρο εκείνου του έτους «Η Keyes είχε πάντα την μοναδική ικανότητα να αρπάζει από τα μαλλιά τα πιο σοβαρά ζητήματα. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά. Χρόνια πριν μέσα από το «Rachel's Holidays» («Οι διακοπές της Ρέιτσελ») η συγγραφέας είχε μιλήσει για την προσωπική της προσπάθεια απεξάρτησης από το αλκοόλ, αλλά και για τη μάχη της με την κατάθλιψη. Τώρα η διαφορά είναι πως η Keyes πιάνει ένα όχι μόνο προσωπικό θέμα, αλλά ένα σοβαρό, νομοθετικό, θεσμικό ζήτημα: τις αβλώσεις. Οι ιστορίες της είναι πολύ ανθρώπινες, χωρίς ίχνος επιθετικότητας».

Ωστόσο το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε γυναίκας να μην συνεχίσει μίας απρογραμμάτιστη εγκυμοσύνη αν αυτό επιθυμεί δεν είναι το μοναδικό πράγμα για το οποίο έχει δώσει την δική της, προσωπική μάχη η συγγραφέας που εκδίδει σχεδόν ενα βιβλίο κάθε δύο χρόνια. Η πολυσυζητημένη Ιρλανδή λογοτέχνης που έγινε διάσημη με το απολαυστικό best seller της «Η Λούσι Σάλιβαν Παντρεύεται» έχει έναν εντελώς δικό της τρόπο να ακουμπήσει χωρίς δραματοποίηση ή περιττούς συναισθηματισμούς τα πιο σκοτεινά κομμάτια της γυναικείας ψυχοσύνθεσης.Εδώ ο σεξισμός δεν έχει θέση και γίνεται στόχος προς γελοιοποίηση και εξευτελισμό. Το χιούμορ έχει τον πρώτο ρόλο ακόμα και τη στιγμή που αισθάνεσαι τα μάτια σου να βουρκώνουν και η γυναικεία ανεξαρτησία και χειραφέτηση είναι το μοναδικό αυτονόητο.

Αυτή την περίοδο το αναγνωστικό κοινό περιμένει με αγωνία το νέο της μυθιστόρημα, το οποίο έχει τον τίτλο «Grown Ups» και είναι ήδη διαθέσιμο για προπαραγγελίες μέσω του λονδρέζικου βιβλιοπωλείου Foyles. Όσο συμβαίνουν όλα αυτά οι Sunday Times έχουν φροντίσει ήδη να του χαρίσουν στο βιβλίο τον έναν χαρακτηρισμό που η συγγραφέας σίγουρα επιθυμούσε διακαώς την ώρα που το έγραφε. Του «μεγαλειωδώς αστείου». Έτσι κι αλλιώς για την Keyes, που πέρασε από τη φτώχια και βγήκε πλούσια, που πάλεψε με τις καταχρήσεις και βγήκε δυνατή, που αντιμετώπισε την κατάθλιψη και νίκησε, τίποτα δεν είναι αρκετά τραγικό για να μην μπορείς να γελάσεις μαζί του.

Η συγγραφέας- φαινόμενο που μίλησε με χιούμορ για τις αμβλώσεις και τη γυναικεία χειραφέτηση
Το εξώφυλλο του επερχόμενου βιβλίου της Marian Keyes «Grown Ups» που κινείται στο γνωστή αισθητική της συγγραφέως, διαπραγματευόμενο την ιστορία μίας ευτυχισμένης φαινομενικά οικογένειας με μπόλικο δράμα να κρύβεται πίσω από τις τακτοποιημένες ζωές τους.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

04 Μαϊ 2024

"Την εσπέραν του Μεγάλου Σαββάτου του έτους 1889 περί ώραν ενάτην..."

Πάσχα Ρωμέικο. Διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

Περισσότερα από

Stories

04 Μαϊ 2024

"Δεν ένιωσα ποτέ icon. Απλά πάντα έκανα τη δουλειά μου": Η μοναδική φινέτσα της Όντρεϊ Χέπμπορν

Με συµµετοχή στην Αντίσταση στο Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο και πρέσβειρα της UNICEF, η πορσελάνινη ηθοποιός υπήρξε πολλά περισσότερα από µια θρυλική φιγούρα σε ένα LBD.

03 Μαϊ 2024

"Μα βγαίνοντας από την εκκλησιά ο Επιτάφιος τράβηξε πρώτα πλάγια, χώθηκε μέσα στις γειτονιές"

Σεφέρης, Ελύτης, Καζαντζάκης: Θρησκευόμενοι ή μη, παλαιότεροι και πλέον σύγχρονοι, οι λογοτέχνες συγκλονίζονται από το Θείο Δράμα και την "της φύσεως άνοιξη".

03 Μαϊ 2024

Ο Θανάσης Βέγγος με την οικογένειά του μέσα από ένα σπάνιο φωτογραφικό κλικ

Ο ηθοποιός της καρδιάς μας έφυγε στις 3 Μαΐου του 2011. Ο φακός τον απαθανατίζει σε μία όμορφη οικογενειακή στιγμή.

03 Μαϊ 2024

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Πώς είναι σήμερα οι δύο πρωταγωνιστές της σειράς;

Η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκίνησε και η πιο εμβληματική σειρά του Πάσχα επιστρέφει στις μικρές μας οθόνες.

03 Μαϊ 2024

Φαμπερζέ: Η ιστορία των πολυτιμότερων αυγών του κόσμου και όσα δεν ξέρεις για αυτά

Το πρώτο αυγό ("η Κότα") το παρήγγειλε το 1885 ο τσάρος Αλέξανδρος Γ', θέλοντας να το κάνει ως δώρο έκπληξη για το Πάσχα στη σύζυγό του Μαρία Φιόντοροβνα.

03 Μαϊ 2024

Αυτοκτόνησαν και οι τρεις μεγάλοι έρωτες της ζωής της: Η τραγική ιστορία της ντίβας Δαλιδά

Στις 3 Μαΐου 1987, η Δαλιδά βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Παρίσι, έχοντας πάρει ισχυρή δόση βαρβιτουρικών. "Η ζωή μου έγινε ανυπόφορη, συγχωρήστε με".

03 Μαϊ 2024

Μαρίκα Κοτοπούλη - Ίωνας Δραγούμης. Ένας δύσκολος έρωτας σαν αρχαία τραγωδία

Αυτό είναι το χρονικό μίας από τις πιο παθιασμένες και δύσκολες ιστορίες αγάπης στην Ελλάδα με πρωταγωνίστρια την σπουδαία ηθοποιού που γεννήθηκε σαν σήμερα.

02 Μαϊ 2024

"Δεν μπορούσα να του αρνηθώ, ήταν Θεός, ένας Νουρέγιεφ, ένα ελάφι που χόρευε"

Η έντονη σχέση της Μαρίας Ιωαννίδου και του Βαγγέλη Σειληνού, όταν ήταν πολύ νέοι. Τους χώριζαν πολλά αλλά τους ένωνε η αγάπη για τον χορό.

02 Μαϊ 2024

Ποια ήταν στα αλήθεια η τρομακτική και γοητευτική Δούκισσα της Πλακεντίας;

Η Σοφία Λεμπρέν κράτησε ταριχευμένη την κόρη της στο υπόγειο του σπιτιού της και αποτελεί ακόμα και σήμερα να μυστήριο που πλανάται στον αέρα της Αθήνας.

02 Μαϊ 2024

Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα: Η φιλήδονη, δύσκολη και ταλαντούχα καλλιτέχνις του μεσοπολέμου που άλλαξε την τέχνη

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα.