ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Η μέρα που δύο τσιγγάνες μού πούλησαν παιδιά στο προαύλιο του Λαϊκού νοσοκομείου

Ήταν ένα καυτό απόγευμα του Αυγούστου, που ο ρεαλισμός είχε αποφασίσει να τσακίσει κόκαλα.

Η μέρα που δύο τσιγγάνες μού πούλησαν παιδιά στο προαύλιο του Λαϊκού νοσοκομείου

Η ζωή στα νοσοκομεία έχει μία έξτρα δόση παραίσθησης. Το απρόοπτο, αυτό που διακόπτει την κανονικότητα, άλλοτε ευχάριστα, άλλοτε δυσάρεστα, καιροφυλακτεί. Μια τέτοια αιφνιδιαστική σύγκρουση συνέβη εκείνη την ημέρα. Πάντα οι αιφνιδιαστικές συγκρούσεις είναι εκτός θέματος και εκτός τόπου.

Κάθομαι στο πεζούλι του προαυλίου χώρου, ανάμεσα στις κιτρινισμένες, στριμωγμένες πολυκατοικίες, χωμένες, με βιασύνη, σαν να θέλουν να κρυφτούν, πίσω από την απρόσωπη Μιχαλακοπούλου και περιμένω τα καλά νέα. Η θεία μεγάλη σε ηλικία, αλλά ευτυχώς δυνατή.

«Έχεις παιδιά» ακούω μια φωνή πίσω μου. Αρχικά παρανόησα γιατί τονίστηκε παραπάνω το γιώτα και νόμιζα ότι με ρωτούν εάν έχω παιδεία.

Γυρίζω το βλέμμα προς τον πομπό της ερώτησης και βλέπω δύο γυναίκες, οι οποίες είχαν μικρή διαφορά ηλικίας, αλλά ήταν σίγουρα μητέρα και κόρη. Η φυλή τους ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους. Μετά έρχονταν τα μαύρα μαλλιά, τα λευκά δόντια, οι κλάρες στις φανταχτερές φούστες, τα χρυσάφια σε όλα τα δάχτυλα, στα αυτιά και τον λαιμό. «Όχι» απαντάω. «Καλύτερα» άδουν εν χορώ και η μικρότερη βγαίνει μπροστά: «Ξέρεις πόσα προβλήματα έχουν τα παιδιά; Ρώτα κι εμάς που έχουμε πολλά. Αυτό λέγαμε τώρα. Ότι η μικρή μας, η Μαρία, είναι πολύ δύσκολο παιδί. Σκληρό. Σαν αγόρι. Δεν την κάνεις καλά. Ό,τι θέλει αυτή... δεν ακούει κανέναν».

Προσπαθώ να ακολουθήσω τον ρυθμό της απρόσμενης κουβέντας, στην οποία δεν έχω την παραμικρή επιθυμία να λάβω μέρος. «Αλήθεια; Ζόρικη η Μαρία. Πόσο χρονών είναι;» ρωτάω δείχνοντας ένα κάποιο προσποιητό ενδιαφέρον και ελπίζοντας ότι θα πάρει ένα τέλος αυτή η εισβολή από το πουθενά. «Να» με προλαβαίνει φυσώντας τον καπνό από το τσιγάρο της και αρχίζει να μου δείχνει ένα μικρό κοριτσάκι, στην οθόνη του κινητού της. «Αυτή είναι η Μαρία, βλέπεις βλέμμα; Πονηρή».

Ξαφνικά, μετά την περιφορά της θαυματουργής εικόνας της μικρής Μαρίας, ακολούθησε μια ακόμα πιο σουρεάλ κουβέντα, η οποία ξεκίνησε από τις καλοκαιρινές διακοπές τους στην Αίγινα, όπου «μία δικιά μας τραγουδίστρια έχει σπίτι εκεί και μας το δίνει» όπως πληροφορήθηκα, πέρασε στον ορισμό του «δικιά μας» και στην κάθετη διαφοροποίησή της από τους άλλους: «Δεν είμαστε γύφτοι, είμαστε τσιγγάνοι. Έχουμε σπίτια, αυτοκίνητα, τα παιδιά μας πηγαίνουν σχολείο, ο αδερφός της Μαρίας θέλει να γίνει μουσικός».

Αλήθεια είναι, οι τσιγγάνοι έχουν αναμφισβήτητη κλήση στη μουσική και από αυτούς έχει προέλθει, επίσης, η λέξη «μποέμ». Οι Γάλλοι ονόμαζαν bohèmes τους τσιγγάνους, δηλαδή Βοημούς, επειδή όταν τους πρωτοείδαν, στις αρχές του 15ου αιώνα, θεώρησαν ότι έρχονταν από τη Βοημία, την Τσεχία. Σιγά-σιγά, η λέξη πήρε τη σημασία του ανθρώπου που ζει έξω από κανόνες, κυρίως του περιφερόμενου και φτωχού καλλιτέχνη ή ποιητή. Τα σκέφτομαι αυτά, αλλά δεν τα λέω στο δίδυμο της μαμάς και κόρης, το οποίο διεκδικεί την καταγωγή του από την Ινδία και απαρνείται την Αίγυπτο.

Με τον ίδιο ξαφνικό τρόπο που ο σουρεαλισμός μπούκαρε στο κάδρο, έτσι και βγήκε. Η επόμενη πράξη του έργου ήταν βασισμένη σε μια σκληρή αλήθεια. «Πολλές δικές σας έχουν πάρει δικά μας παιδιά. Γιατί δεν το σκέφτεσαι κι εσύ; Ξανθά θα σου δώσουμε, αμερικανάκια, όχι μαύρα. Να, κοίτα εδώ; Αυτή η ξανθούλα ξέρεις τι καλό κορίτσι είναι;» μου λέει η κόρη εμφανίζοντας ξανά τη φωτογραφία ενός μεγαλύτερου παιδιού, τώρα, γύρω στα έξι. Η μαμά της κουνάει το κεφάλι και γελάει δυνατά. Συμφωνεί.

Αποφεύγω να σοκαριστώ και ρωτάω «πώς γίνεται, δηλαδή, αυτό; Άντε, έτσι, πήρα το παιδί;».

-Ένας δικηγόρος χρειάζεται. μόνο.

-Και χρήματα, ε; Δεν χρειάζονται και κάποια χρήματα;

-Ε, σιγά... Τρία χιλιάρικα. Και κανένα δώρο για τα αδέρφια του.

-Και καλά, αυτή η μάνα που το γέννησε δεν το πονάει; Δε θα της λείψει;

-Έχει κι άλλα παιδιά αυτή, τι να τα κάνει; Καλύτερα θα περάσει με σένα το παιδί.

Προς στιγμήν ξυπνάει μέσα μου το δημοσιογραφικό ένστικτο και θέλω να το φτάσω μέχρι τέλους. Να πω, και καλά, ότι ενδιαφέρομαι και να βγάλω ρεπορτάζ, μάχιμο, από την πρώτην γραμμή του πυρός. Μετά θυμάμαι ότι είμαι μια βεριτάμπλ λαϊφσταϊλού και μαζεύομαι. Αυτό το μπλέξιμο δεν είναι για τα σπαθιά μου.

Αναρωτιέμαι γιατί ανοίχτηκαν χωρίς να με ξέρουν. Γιατί δε ρώτησαν τι δουλειά κάνω. Πως κατάλαβαν ότι είναι safe; Πόσο απεγνωσμένη είναι η λαχτάρα κάποιων γυναικών να αποκτήσουν ένα παιδί που θα έπαιζαν, χωρίς να ενοχληθούν, το εκχυδαϊσμένο αυτό παιχνίδι; Πόσο δύσκολο, χρονοβόρο και εξοντωτικό είναι να υιοθετήσεις ένα μωρό με νόμιμες διαδικασίες, στην Ελλάδα του 2018; Πόσο παράλλογο και προσβλητικό είναι το όλο θέμα;

Αλλά, από την άλλη, τι τους στοιχίζει να τα αρνηθούν όλα; Να με βγάλουν τρελή, εάν χρειαστεί. Οι δύο κοτσίδες του μποξέρ που έχω στα μαλλιά μου, πάλι, δεν υπόσχονται ευθεία αναλογία με κάποιο κέντρο εξουσίας. Πιο πολύ προς την παραβατικότητα παραπέμπουν. Κάτι λένε στα ντόρτικα, τη δική τους γλώσσα και περιμένουν νεύμα μου. Αντί για αυτό, σηκώνομαι, τινάζω τα νώτα μου από την τσιμεντίλα του πεζουλιού, λέω «σας ευχαριστώ, αν χρειαστώ κάτι θα σας έχω υπόψη μου» λες και απευθυνόμουν σε κάποια ιατρική αυθεντία που μόλις μου έδωσε την κάρτα της και φεύγω.

Την άλλη μέρα, σε μία κουβέντα με τον σύντροφό μου, ακούγεται η τελευταία φράση του μπεκετικού αυτού μονόπρακτου ανθρώπινης συνύπαρξης: «Πόσο κρίμα. Σε λίγο τα παιδιά θα τα πουλάνε μαζί με τα λεμόνια στη λαϊκή».

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

29 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης:"Σημασία έχουν αυτά που δεν ζήσαμε. Οι έρωτες οι ανεκπλήρωτοι, όλα τα "σ' αγαπώ" που τσιγκουνευτήκαμε"

Τον κατέκριναν, τον χλεύασαν σε μεγάλο βαθμό, τον παρώδησαν και πολλοί προσπάθησαν να αποδείξουν πως όσα έγραφε "δεν συνιστούσαν ποίηση". Έκαναν τεράστιο λάθος.

29 Απρ 2024

Τάκης Μόσχος, ο "Αργύρης της "Γλυκιάς Συμμορίας": Σύμβολο του ασυμβίβαστου κινηματογραφικού ήρωα

Μια ματιά στη διαδρομή του "Αργύρη" της "Γλυκιάς Συμμορίας" που δεν δίστασε να μιλήσει ανοιχτά για τη σχέση του με τις ουσίες.

Περισσότερα από

Stories

28 Απρ 2024

Πενέλοπε Κρουζ- Χαβιέ Μπαρδέμ: υπάρχει λόγος που κράτησαν τον δεσμό τους κρυφό

Ο Χαβιέ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ που γεννήθηκε σαν σήμερα γνωρίστηκαν πολύ πριν κάνουν δεσμό.

28 Απρ 2024

Νοσοκόμα αποκαλύπτει τι συνέβη στο πρόσωπο της όταν σταμάτησε μετά από 20 χρόνια να κάνει μπότοξ

Κατάφερε να "παγώσει" τον χρόνο, ώσπου ήρθε η στιγμή να κάνει αποχή.

28 Απρ 2024

Ναταλία Γερμανού-19 χρόνια πριν: H αδημοσίευτη φωτογραφία από τη νίκη της Ελλάδας στη Eurovision το 2005

Η Ναταλία Γερμανού με την Έλενα Παπαρίζου και τον Χρήστο Δάντη.

28 Απρ 2024

Άλφρεντ Χίτσκοκ: Τι φοβόταν πολύ, ο μετρ του φόβου;

Και ο μέτρ του σασπένς είχε τις δικές του στιγμές αγωνίας

28 Απρ 2024

Όσκαρ Σίντλερ: Η αληθινή ιστορία του Γερμανού επιχειρηματία, που έσωσε τις ζωές 1.200 Εβραίων

Η ιστορία έγινε γνωστή από την ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ "Η λίστα του Σίντλερ".

27 Απρ 2024

"Και λάτρεψα τον πατέρα μου σαν κάτι ανώτερο. Δεν τον πλησίαζα όμως"

Στις 27 Απριλίου 1941 η Πηνελόπη Δέλτα.πήρε δηλητήριο, που κρατούσε πάντα κοντά της και πέντε μέρες αργότερα, στις 2 Μαΐου, άφησε την τελευταία της πνοή, σε ηλικία 67 ετών.

27 Απρ 2024

Μπετόβεν- Für Elise: Ποια ήταν η Λίζα που απέρριψε ερωτικά τον Μπετόβεν;

Η πρεμιέρα της πιο δημοφιλούς σύνθεσης του Μπετόβεν, Für Elise, δόθηκε στις 27 Απριλίου 1810. Και σχετίζεται με την ανύπαρκτη ερωτική ζωή του σπουδαιότερου συνθέτη όλων των εποχών.

26 Απρ 2024

Η Βασίλισσα με τα Ανδρικά Πόδια

Η Φάνι Μπλάνκερς - Κουν, η θρυλική μορφή του στίβου που κουβαλούσε τα μωρά της στο στάδιο σ’ ένα καλάθι και τα τάιζε στα διαλείμματα, γεννήθηκε σαν σήμερα.

26 Απρ 2024

Ρετρό κλικ: Όταν ο Ηλίας Ψινάκης διαφήμιζε τσίχλες 40 χρόνια πριν

Ο πρώην δήμαρχος Μαραθώνα και μάνατζερ στο χώρο του θεάματος ως μανεκέν την δεκαετία του 1980.

25 Απρ 2024

30 χρόνια πριν: H 34χρονη Άννα Βίσση αγκαλιά με την μοναχοκόρη της, την 9χρονη Σοφία Καρβέλα

Μαμά και κόρη ποζάρουν αγκαλιά πίσω στο μακρινό 1993. Πάντα κολλητές και αγαπημένες.