ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τενεσί Ουίλιαμς: "Έρχεται κάποια ώρα που πρέπει να φύγεις, ακόμα κι αν δεν έχεις σίγουρο μέρος να πας"

Η ζωή, το έργο, ο Γυάλινος Κόσμος, το Λεωφορείο ο Πόθος, η Λυσσασμένη Γάτα και τα λόγια του σπουδαίου Αμερικανού θεατρικού συγγραφέα πουσαν σήμερα άφησε την τελευταία του πνοή σ’ ένα ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης.

  • Μπορείς να είσαι νέος χωρίς λεφτά, αλλά δεν μπορείς να είσαι γέρος χωρίς λεφτά.

  • Η επιτυχία μπλοκάρεται από το να επικεντρώνεσαι σ’ αυτήν και να τη σχεδιάζεις. Η επιτυχία είναι ντροπαλή, δεν θα ‘ρθει όσο παρακολουθείς.

  • Σε κάθε θεατρικό έργο πρέπει να υπάρχει ένα πρόσωπο με κάποια σκοτεινή, ακατανόητη πτυχή, που τα κίνητρά του να μην είναι κατανοητά.

  • Πάντα βασιζόμουν στην καλοσύνη των ξένων.

  • Ο χρόνος είναι η μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα σε δυο μέρη.

  • Όλες οι δυτικές θεολογίες, όλη η μυθολογία τους, βασίζονται στην αντίληψη του θεού σαν ενός ξεμωραμένου σκανταλιάρη.

  • Ένα κενό είναι πολύ καλύτερο από μερικά από τα πράγματα με τα οποία η φύση το γεμίζει.

  • Όλη η καλή τέχνη είναι αδιακρισία.

  • Δεν μπορώ να υποφέρω έναν γυμνό ηλεκτρικό γλόμπο περισσότερο απ’ ό,τι ένα αγενές σχόλιο ή μια χυδαία πράξη.

Ο αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Τενεσί Ουίλιαμς (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Τόμας Λάνιερ Ουίλιαμς) είναι ένας από τους σπουδαιότερους δραματουργούς του 20ου αιώνα, γνωστός στο θεατρόφιλο κοινό από τα έργα του "Γυάλινος Κόσμος", "Λεωφορείο ο Πόθος" και "Λυσσασμένη Γάτα", που μεταφέρθηκαν με επιτυχία και στον κινηματογράφο. Μαζί με τους Ευγένιο Ο' Νιλ και Άρθουρ Μίλερ συγκροτούν την τριάδα των κορυφαίων αμερικανών θεατρικών συγγραφέων. Τα έργα του, που έχουν κερδίσει την παγκόσμια αναγνώριση, αποκαλύπτουν ένα κόσμο φθοράς, διαψεύσεων και ανθρώπινης ήττας, όπου κάτω από μία ρομαντική ατμόσφαιρα ξεπεσμένης ή ψεύτικης αρχοντιάς κρύβονται το σεξ και η βία.

Ο Τενεσί Ουίλιαμς (Tennessee Williams) γεννήθηκε στις 26 Μαρτίου 1911 στο Κολάμπους της πολιτείας Μιζούρι, γιος ενός περιοδεύοντος πλασιέ υποδημάτων, που απουσίαζε για μεγάλα χρονικά διαστήματα από το σπίτι και όταν βρισκόταν εκεί αντιμετώπιζε έντονα προβλήματα με το ποτό. Έτσι, την ανατροφή του ανέλαβε η μητέρα του που προερχόταν από πνευματική οικογένεια.

Μετά την αποφοίτησή του από το Λύκειο ξεκίνησε σπουδές δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Μιζούρι, τις οποίες διέκοψε γιατί τις θεωρούσε βαρετές και το 1936 γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο Ουάσινγκτον στο Σεντ Λούις. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του άρχισε να γράφει θεατρικά έργα και συνέχισε να γράφει ακόμη και όταν, κατά την οικονομική κρίση, είχε προσληφθεί σ’ ένα εργοστάσιο υποδηματοποιίας του Σεντ Λούις. Μικροί θίασοι παρουσίασαν μερικά από τα έργα του και τον ενθάρρυναν να σπουδάσει δραματουργία στο Πανεπιστήμιο της Άιοβα, απ’ όπου αποφοίτησε το 1938.

Η πρώτη του τιμητική διάκριση ήταν το βραβείο που απέσπασε το 1939 με μία σειρά μονόπρακτα που είχαν τον τίτλο "American Blues". Παρά το βραβείο, ο Ουίλιαμς συνέχισε να εργάζεται σε διάφορες δουλειές, από ταξιθέτης θεάτρου μέχρι σεναριογράφος του Χόλιγουντ, ώσπου ήρθε η επιτυχία με το θεατρικό "Ο Γυάλινος Κόσμος" ("The Glass Menagerie", 1944). Στο έργο του αυτό παρουσιάζει μια ξεπεσμένη οικογένεια του Αμερικανικού Νότου που ζει σε μία λαϊκή πολυκατοικία. Πραγματεύεται την αποτυχία μιας καταπιεστικής μητέρας, της Αμάντα, που ζει με τις παραισθήσεις ενός ρομαντικού παρελθόντος και του κυνικού γιου της Τομ, να εξασφαλίσουν συνοδό για την ανάπηρη και νοσηρά ντροπαλή κόρη της οικογένειας, Λάουρα, που ζει σ’ έναν δικό της, φανταστικό κόσμο με μια συλλογή γυάλινων ζώων.

Η επόμενη μεγάλη επιτυχία του Ουίλιαμς ήρθε τρία χρόνια αργότερα με το έργο "Λεωφορείο ο Πόθος" ("A Streetcar Named Desire", 1947), που κέρδισε το Βραβείο Πούλιτζερ. Σ’ αυτό εξετάζει τον πνευματικό και ηθικό ξεπεσμό μιας άλλης πρώην καλλονής του Αμερικανικού Νότου, της Μπλανς Ντιμπουά, της οποίας η εξεζητημένη ευγένεια είναι ασυμβίβαστη με τη σκληρή πραγματικότητα που την εκπροσωπεί ο βάναυσος άντρας της αδελφής της, Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Το έργο έγινε ευρύτερα γνωστό μέσα από την κινηματογραφική μεταφορά του Ελία Καζάν το 1951, με πρωταγωνιστές τη Βίβιαν Λι και τον Μάρλον Μπράντο.

*με πληροφορίες από το sansimera.gr



Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

06 Μαϊ 2024

Πού έκαναν Ανάσταση οι μεγάλοι αστέρες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου;

Σπάνιο ντοκουμέντο με πρωταγωνιστές του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στις αρχές της δεκαετίας του 70 από το αρχείο της ΕΡΤ.

06 Μαϊ 2024

Η πρώτη γυναίκα στον κόσμο που απέδειξε πως μπορείς να είσαι σέξι μέσα σε κουστούμι

Όταν η Μάρλεν Ντίτριχ ανέτρεψε μέσα σε μία στιγμή όλα όσα ξέραμε για τη μόδα.

Περισσότερα από

Stories

05 Μαϊ 2024

Η Άννα Παναγιωτοπούλου της ιστορικής Λιλιπούπολης των παιδικών μας χρόνων

Λίγοι γνωρίζουν την συνεργασία της Άννα Παναγιωτοπούλου με την ιστορική Λιλιπούπολη, το βαθύτατα δημοκρατικό, (αν και παιδικό) έργο, του Μάνου Χατζιδάκι στο Γ' Πρόγραμμα.

05 Μαϊ 2024

35 χρόνια πριν: Μαρινέλλα - Σταμάτης Φασουλής φίλοι για πάντα

Οι δύο καλλιτέχνες μετρούν μια μακροχρόνια φιλία και εδώ τους παρακολουθούμε σε έναν διαφορετικό διάλογο

05 Μαϊ 2024

Η μοναδική Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα

Η Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα το μακρινό 1992.

05 Μαϊ 2024

Λεωνίδιο: Το φαντασμαγορικό έθιμο της Ανάστασης, τα 600 φωτισμένα αερόστατα στο νυχτερινό ουρανό

Η μικρή όμορφη και γραφική πρωτεύουσα της Τσακωνιάς μετατρέπεται σ΄ένα γιγάντιο σκηνικό θεάματος, ήχου και φωτός.

04 Μαϊ 2024

Άννα Παναγιωτοπούλου: Μια σπάνια συνέντευξη της σπουδαίας ηθοποιού το 2001

Όταν η Έλενα Ακρίτα φιλοξένησε το 2001 στην εκπομπή "Φώτα Πορείας" την Άννα Παναγιωτοπούλου. Την ηθοποιό που όλοι λατρέψαμες και έφυγε σαν σήμερα από την ζωή.

04 Μαϊ 2024

"Πού πας ωρέ τσατσαμίνι μου;" Ένα νοερό πασχαλινό ταξίδι στην "Κοντέσα του Ιονίου"

Ένας Κερκυραίος θυμάται την βαθιά παραδοσιακή, ορθόδοξη, καθολική, ειδωλολατρική, βενετσιάνικη και τόσο ταπεραμεντόζα Λαμπρή του νησιού του.

04 Μαϊ 2024

Πάσχα: Τα έθιμα της Ζακύνθου

Από την επτανησιακή πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική ως την Ανάσταση με τον Εσταυρωμένο και την εικόνα της της Mater Dolorosa.

04 Μαϊ 2024

Ειρήνη Παπά και Πενέλοπε Κρουζ σε ένα σπάνιο στιγμιότυπο 23 χρόνια πριν

Ο φωτογραφικός φακός αποθανατίζει την Ειρήνη Παπά και την Πενέλοπε Κρουζ, όταν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία "Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι"