ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Έξαλλη η κα. Τεπενδρή ζητάει να επιστραφούν τα Μάρμαρα εχθές

Μια έκθεση με την εκκεντρική πρωταγωνίστρια, κα. Τεπενδρή, η οποία αποτελεί προσωποποίηση του συλλογικού ασυνειδήτου.

Έξαλλη η κα. Τεπενδρή ζητάει να επιστραφούν τα Μάρμαρα εχθές

Οι Kalfayan Galleries (updown) και η γκαλερί Ρεββέκα Καμχή (downtown) παρουσιάζουν την ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά με τον τίτλο ‘THAT’S MINE BITCH! DO NOT TOUCH. BACK OFF’ (uptown-downtown).

Με χιούμορ και διακριτική ειρωνεία ο Κωνσταντίνος Κακανιάς διερευνά στο έργο του σύγχρονα κοινωνικο- πολιτικά ζητήματα, θέματα ηθικής, όπως επίσης και τον ρόλο της τέχνης. Η εκκεντρική πρωταγωνίστριά του, η κα. Τεπενδρή, αποτελεί προσωποποίηση του συλλογικού ασυνειδήτου. Οι κωμικές περιπέτειές της που συχνά φλερτάρουν με το παράλογο - άλλοτε εικονίζεται ως μούσα σύγχρονων καλλιτεχνών όπως του Warhol, ως Κυκλαδικό ειδώλιο ή ως Ολυμπιονίκης - αποτελούν ευφάνταστη και ταυτόχρονα δεικτική κοινωνικο-πολιτική σάτιρα.

Έξαλλη η κα. Τεπενδρή ζητάει να επιστραφούν τα Μάρμαρα εχθές
Η κα. Τεπενδρή είναι εδώ για να θέσει ακανθώδη ερωτήματα: Είναι η σάτιρα ο καλύτερος τρόπος αποκωδικοποίησης του εικαστικού DNA; Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος να μεταφέρει κάποιος ένα μήνυμα και να επικοινωνήσει; Χιούμορ και διασκέδαση αντί για δάκρυα και λύπη; Μπορεί το χιούμορ να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια των αδυνάτων;

Στην ατομική έκθεση του Κωνσταντίνου Κακανιά στην Kalfayan Galleries παρουσιάζονται σχέδια σε χαρτί, καθώς επίσης και για πρώτη φορά έργα από τη νέα σειρά του καλλιτέχνη με κεραμικά πλακάκια. Η σειρά αυτή αντλεί έμπνευση από το εικονογραφικό θέμα της Κενταυρομαχίας, όπως αυτό εικονίζεται στις μετόπες της Νότιας πλευράς του Παρθενώνα και συγκεκριμένα στις δεκαπέντε μετόπες που βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο. Η κα. Τεπενδρή επιστρέφει δριμύτερη, κατακεραυνώνει το αποικιοκρατικό μοντέλο μουσείου, γράφει επιστολές εν εξάλλω καταστάσει, ηγείται σε δημόσιες δράσεις και περφόρμανς και απαιτεί την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα. Ειδικότερα, στη σειρά με τα κεραμικά πλακάκια, η κα. Τεπενδρή φαντάζεται πάλι τον εαυτό της ως γλυπτό (αυτή τη φορά όχι ως ΄Κυκλαδικό΄, αλλά ως γλυπτό της Κλασικής περιόδου) και εικονίζεται σε σκηνές μάχης άλλοτε ως Κένταυρος και άλλοτε ως Λαπίθης.

Η ηρωίδα του Κακανιά φαντάζεται τον εαυτό της και τους φίλους της σε διάφορες περιπέτειες, tableau vivant και ακραίας μορφής διαμαρτυρίες. Είναι έξαλλη και χρειάζεται να επιστραφούν τα Μάρμαρα...χθες!

Από το σπίτι της στην έρημο στέλνει μια εξαιρετικά αυστηρή επιστολή στον Hartwig Fischer, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου. Γράφει επίσης στον Dr James Cuno, CEO του J. Paul Getty Trust, ζητώντας την επιστροφή του Θρόνου του Έλγιν, που προέρχεται από την Αθήνα και βρισκόταν, το πιθανότερο, στο Θέατρο του Διονύσου. Η ηρωίδα του Κακανιά φαντάζεται τον εαυτό της και τους φίλους της σε διάφορες περιπέτειες, tableau vivant και ακραίας μορφής διαμαρτυρίες. Είναι έξαλλη και χρειάζεται να επιστραφούν τα Μάρμαρα...χθες!

Η κα. Τεπενδρή είναι εδώ για να θέσει ακανθώδη ερωτήματα: Είναι η σάτιρα ο καλύτερος τρόπος αποκωδικοποίησης του εικαστικού DNA; Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος να μεταφέρει κάποιος ένα μήνυμα και να επικοινωνήσει; Χιούμορ και διασκέδαση αντί για δάκρυα και λύπη; Μπορεί το χιούμορ να αποτελέσει ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια των αδυνάτων; Μπορεί η σάτιρα να επιφέρει την κάθαρση, ενάντια στα κακώς κείμενα και τη διαφθορά; Στην εποχή της παγκόσμιας οικονομικής και κοινωνικο-πολιτικής κρίσης ο Κωνσταντίνος Κακανιάς, με κριτική διάθεση και καυστικό χιούμορ, διερευνά τα φλέγοντα θέματα των ορίων της ελεύθερης έκφρασης, καθώς επίσης και τον κοινωνικο-πολιτικό ρόλο που διαδραματίζει η εικαστική σάτιρα.

Με πολυσχιδείς εικαστικές αναφορές και αντλώντας έμπνευση από διάφορες κουλτούρες, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς αποτίει φόρο τιμής στο έργο του Ed Ruscha, όπου εικονίζεται το μουσείο LACMA τυλιγμένο στις φλόγες, στα σχέδια του Jean Cocteau, αλλά και στα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη. Τα σουρεαλιστικά παραληρηματικά όραμα της κας Τεπενδρή δρουν με τρόπο απελευθερωτικό για τον καλλιτέχνη, ο οποίος μέσω της πρωταγωνίστριας του δημιουργεί έναν κόσμο απόλυτης ελευθερίας και κάθαρσης με κύριο άξονα το χιούμορ.

*Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 7 Ιουνίου, 19.00 – 22.00.

Ο καλλιτέχνης θα παρευρεθεί στα εγκαίνια της έκθεσης.

Με πολυσχιδείς εικαστικές αναφορές και αντλώντας έμπνευση από διάφορες κουλτούρες, ο Κωνσταντίνος Κακανιάς αποτίει φόρο τιμής στο έργο του Ed Ruscha, όπου εικονίζεται το μουσείο LACMA τυλιγμένο στις φλόγες, στα σχέδια του Jean Cocteau, αλλά και στα μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη.

Ωράριο:

Μάιος – Ιούνιος: Δευτέρα 11.00 - 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 11.00 - 19.00 | Σάββατο 11.00 – 15.00

Ιούλιος: Δευτέρα 11.00 – 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 11.00 - 19.00

Αύγουστος: κλειστά

Σεπτέμβριος: Δευτέρα 11.00 - 15.00 | Τρίτη – Παρασκευή 11.00 - 19.00 | Σάββατο 11.00 – 15.00

Read Next

03 Μαϊ 2024

"Μα βγαίνοντας από την εκκλησιά ο Επιτάφιος τράβηξε πρώτα πλάγια, χώθηκε μέσα στις γειτονιές"

Σεφέρης, Ελύτης, Καζαντζάκης: Θρησκευόμενοι ή μη, παλαιότεροι και πλέον σύγχρονοι, οι λογοτέχνες συγκλονίζονται από το Θείο Δράμα και την "της φύσεως άνοιξη".

03 Μαϊ 2024

Ο Θανάσης Βέγγος με την οικογένειά του μέσα από ένα σπάνιο φωτογραφικό κλικ

Ο ηθοποιός της καρδιάς μας έφυγε στις 3 Μαΐου του 2011. Ο φακός τον απαθανατίζει σε μία όμορφη οικογενειακή στιγμή.

Περισσότερα από

Stories

03 Μαϊ 2024

Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Πώς είναι σήμερα οι δύο πρωταγωνιστές της σειράς;

Η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκίνησε και η πιο εμβληματική σειρά του Πάσχα επιστρέφει στις μικρές μας οθόνες.

03 Μαϊ 2024

Φαμπερζέ: Η ιστορία των πολυτιμότερων αυγών του κόσμου και όσα δεν ξέρεις για αυτά

Το πρώτο αυγό ("η Κότα") το παρήγγειλε το 1885 ο τσάρος Αλέξανδρος Γ', θέλοντας να το κάνει ως δώρο έκπληξη για το Πάσχα στη σύζυγό του Μαρία Φιόντοροβνα.

03 Μαϊ 2024

Αυτοκτόνησαν και οι τρεις μεγάλοι έρωτες της ζωής της: Η τραγική ιστορία της ντίβας Δαλιδά

Στις 3 Μαΐου 1987, η Δαλιδά βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Παρίσι, έχοντας πάρει ισχυρή δόση βαρβιτουρικών. "Η ζωή μου έγινε ανυπόφορη, συγχωρήστε με".

03 Μαϊ 2024

Μαρίκα Κοτοπούλη - Ίωνας Δραγούμης. Ένας δύσκολος έρωτας σαν αρχαία τραγωδία

Αυτό είναι το χρονικό μίας από τις πιο παθιασμένες και δύσκολες ιστορίες αγάπης στην Ελλάδα με πρωταγωνίστρια την σπουδαία ηθοποιού που γεννήθηκε σαν σήμερα.

02 Μαϊ 2024

"Δεν μπορούσα να του αρνηθώ, ήταν Θεός, ένας Νουρέγιεφ, ένα ελάφι που χόρευε"

Η έντονη σχέση της Μαρίας Ιωαννίδου και του Βαγγέλη Σειληνού, όταν ήταν πολύ νέοι. Τους χώριζαν πολλά αλλά τους ένωνε η αγάπη για τον χορό.

02 Μαϊ 2024

Ποια ήταν στα αλήθεια η τρομακτική και γοητευτική Δούκισσα της Πλακεντίας;

Η Σοφία Λεμπρέν κράτησε ταριχευμένη την κόρη της στο υπόγειο του σπιτιού της και αποτελεί ακόμα και σήμερα να μυστήριο που πλανάται στον αέρα της Αθήνας.

02 Μαϊ 2024

Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα: Η φιλήδονη, δύσκολη και ταλαντούχα καλλιτέχνις του μεσοπολέμου που άλλαξε την τέχνη

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα.

01 Μαϊ 2024

37 χρόνια πριν: Όταν η Δήμητρα Γαλάνη πόζαρε για αντρικό περιοδικό - Η τολμηρή φωτογράφιση

Το μακρινό 1987 η Δήμητρα Γαλάνη είχε φωτογραφηθεί για το εξώφυλλο του μηνιαίου αντρικού περιοδικού Playboy.

01 Μαϊ 2024

Οριάνα Φαλάτσι-Αλέκος Παναγούλης: Εκείνη έβλεπε μπροστά της έναν ήρωα. Εκείνος μια δυναμική και ασυμβίβαστη γυναίκα

Ένας έρωτας-δυναμίτης ένωσε την ασυμβίβαστη δημοσιογράφο και τον ήρωα της αντίστασης. Εκείνος την Πρωτομαγιά του 1976 βρήκε τραγικό θάνατο κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Εκείνη δεν τον ξεπέρασε ποτέ.

01 Μαϊ 2024

Γιάννης Ρίτσος: "Γιέ μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου, καρδούλα της καρδιάς μου"

Η τραγική ιστορία πίσω από τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου. Ένα από τα πιο γνωστά έργα του ποιητή που γεννήθηκε σαν σήμερα.