ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

«Είχα την αίσθηση ότι όλοι κοιτούσαν το στήθος μου, ότι δεν ήμουν τίποτα παραπάνω από ένα στήθος»

Η ανησυχητική ιστορία της φοιτήτριας που δεν της επιτράπηκε η είσοδος στο Μουσείο Ορσέ επειδή υποτίθεται ότι φορούσε ένα φόρεμα με υπερβολικά βαθύ ντεκολτέ.

«Είχα την αίσθηση ότι όλοι κοιτούσαν το στήθος μου, ότι δεν ήμουν τίποτα παραπάνω από ένα στήθος»

Ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία του Παρισιού κατηγορείται για διακρίσεις και σεξισμό αφού αρνήθηκε την είσοδο σε μια γυναίκα με την αιτιολογία ότι το ντεκολτέ του φορέματός της ήταν υπερβολικά βαθύ.

Σύμφωνα με τον Guardian, όταν μια φοιτήτρια λογοτεχνίας, για την οποία γνωρίζουμε μόνο ότι ονομάζεται Jeanne, επιχείρησε να επισκεφτεί το μουσείο, αντιμετώπισε την άρνηση μιας υπαλλήλου του ιδρύματος που επέμεινε ότι «οι κανόνες είναι κανόνες», υποχρεώνοντάς τη να καλύψει το μπούστο της αν ήθελε να προχωρήσει στο εσωτερικό του.

«Φτάνοντας στην είσοδο του μουσείου, δεν είχα ούτε καν το χρόνο να βγάλω το εισιτήριό μου όταν το θέαμα του στήθους μου και του ντεκολτέ μου σόκαρε την υπεύθυνο για τον έλεγχο των κρατήσεων» έγραψε η φοιτήτρια σε μια ανοιχτή επιστολή της στο Twitter, συνοδεύοντάς τη από τη φωτογραφία του ντυσίματός της εκείνη τη μέρα. «Η υπάλληλος έφυγε μονολογώντας, “ωχ, όχι, αυτό δεν γίνεται, δεν μπορεί να γίνει”. Σε εκείνο το σημείο, δεν είχα ιδέα ότι πηγή του δράματος ήταν το ντεκολτέ μου».

«Φτάνοντας στην είσοδο του μουσείου, δεν είχα ούτε καν το χρόνο να βγάλω το εισιτήριό μου όταν το θέαμα του στήθους μου και του ντεκολτέ μου σόκαρε την υπεύθυνο για τον έλεγχο των κρατήσεων»

Η σπουδάστρια συνέχισε περιγράφοντας την ντροπή που την κυρίευσε, καθώς ένιωσε το προσωπικό του μουσείου να καρφώνει το βλέμμα του στο μπούστο της. «Ρώτησα τι συμβαίνει, αλλά δεν μου απάντησε κανένας. Κοιτούσαν επίμονα το στήθος μου… Πραγματικά δεν καταλάβαινα τι συνέβαινε».

Κάποιος της είπε: «Ηρεμήστε, κυρία μου. Οι κανόνες είναι κανόνες» αλλά χωρίς να της εξηγήσει, σύμφωνα με τη μαρτυρία της, ποιον ακριβώς κανόνα είχε παραβιάσει.

«Τότε κανένας δεν μου είπε ότι το πρόβλημα ήταν το στήθος μου» πρόσθεσε, γράφοντας ότι η φίλη που τη συνόδευε φορούσε ένα cropped top που άφηνε ακάλυπτη την κοιλιά της, ενώ και άλλοι επισκέπτες του μουσείου ήταν ελαφριά ντυμένοι λόγω της ζέστης που έκανε εκείνη τη μέρα.

Όταν η Jeanne ρώτησε ποιο είναι το πρόβλημα, κάποιος υπάλληλος της έκανε νεύμα δείχνοντας το στήθος της. Τελικά, αναγκάστηκε να φορέσει το τζάκετ της για να της επιτραπεί η είσοδος. «Είχα την αίσθηση ότι όλοι κοιτούσαν το στήθος μου, ότι δεν ήμουν τίποτα παραπάνω από ένα στήθος» πρόσθεσε η γυναίκα, συμπληρώνοντας: «Δεν είμαι απλώς ένα κορμί. Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά σας δεν θα έπρεπε να αποτελούν εμπόδιο για την πρόσβασή μου στις γνώσεις και τον πολιτισμό».

«Δεν είμαι απλώς ένα κορμί. Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά σας δεν θα έπρεπε να αποτελούν εμπόδιο για την πρόσβασή μου στις γνώσεις και τον πολιτισμό»

Η ανάρτησή της έγινε viral και το μουσείο αναγκάστηκε να ανακοινώσει δημοσίως ότι «μετανιώνει βαθιά» για ό,τι συνέβη. Ένας υπάλληλός του, μάλιστα, τηλεφώνησε στη Jeanne να της ζητήσει «μια πολύ ειλικρινή συγγνώμη».

Έτσι, το περιστατικό έληξε ειρηνικά, ωστόσο το πρόβλημα παραμένει: είναι ο σεξισμός και ο συντηρητισμός που εκφράστηκαν και μάλιστα από ένα από τα σπουδαιότερα πολιτιστικά ιδρύματα της πατρίδας του αισθησιασμού και της ελευθερίας της έκφρασης. Από ένα μουσείο που φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, γυμνά των Μανέ, Ρενουάρ, Γκιστάβ Κουρμπέ. Μια αντίθεση που τονίζει ακόμα περισσότερο τον πουριτανισμό εκείνης της χειρονομίας, που είναι αναμφίβολα πιο βαθύς από το ντεκολτέ της φοιτήτριας.

Δεν είναι μάλιστα η πρώτη φορά που το Μουσείο Ορσέ δέχεται τέτοιες κατηγορίες. Το 2016, όταν μια περφόρμερ από το Λουξεμβούργο, η Deborah de Robertis, είχε ποζάρει γυμνή πλάι σε πίνακα του Μανέ, το ίδρυμα είχε ειδοποιήσει την αστυνομία, με αποτέλεσμα η καλλιτέχνις να περάσει δύο μέρες στη φυλακή προτού ένας δικαστής αποσύρει τις κατηγορίες για προσβολή της δημόσιας αιδούς.

Δείτε την ανάρτηση της Jeanne:

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

06 Μαϊ 2024

Πού έκαναν Ανάσταση οι μεγάλοι αστέρες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου;

Σπάνιο ντοκουμέντο με πρωταγωνιστές του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στις αρχές της δεκαετίας του 70 από το αρχείο της ΕΡΤ.

06 Μαϊ 2024

Η πρώτη γυναίκα στον κόσμο που απέδειξε πως μπορείς να είσαι σέξι μέσα σε κουστούμι

Όταν η Μάρλεν Ντίτριχ ανέτρεψε μέσα σε μία στιγμή όλα όσα ξέραμε για τη μόδα.

Περισσότερα από

Stories

05 Μαϊ 2024

Η Άννα Παναγιωτοπούλου της ιστορικής Λιλιπούπολης των παιδικών μας χρόνων

Λίγοι γνωρίζουν την συνεργασία της Άννα Παναγιωτοπούλου με την ιστορική Λιλιπούπολη, το βαθύτατα δημοκρατικό, (αν και παιδικό) έργο, του Μάνου Χατζιδάκι στο Γ' Πρόγραμμα.

05 Μαϊ 2024

35 χρόνια πριν: Μαρινέλλα - Σταμάτης Φασουλής φίλοι για πάντα

Οι δύο καλλιτέχνες μετρούν μια μακροχρόνια φιλία και εδώ τους παρακολουθούμε σε έναν διαφορετικό διάλογο

05 Μαϊ 2024

Η μοναδική Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα

Η Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα το μακρινό 1992.

05 Μαϊ 2024

Λεωνίδιο: Το φαντασμαγορικό έθιμο της Ανάστασης, τα 600 φωτισμένα αερόστατα στο νυχτερινό ουρανό

Η μικρή όμορφη και γραφική πρωτεύουσα της Τσακωνιάς μετατρέπεται σ΄ένα γιγάντιο σκηνικό θεάματος, ήχου και φωτός.

04 Μαϊ 2024

Άννα Παναγιωτοπούλου: Μια σπάνια συνέντευξη της σπουδαίας ηθοποιού το 2001

Όταν η Έλενα Ακρίτα φιλοξένησε το 2001 στην εκπομπή "Φώτα Πορείας" την Άννα Παναγιωτοπούλου. Την ηθοποιό που όλοι λατρέψαμες και έφυγε σαν σήμερα από την ζωή.

04 Μαϊ 2024

"Πού πας ωρέ τσατσαμίνι μου;" Ένα νοερό πασχαλινό ταξίδι στην "Κοντέσα του Ιονίου"

Ένας Κερκυραίος θυμάται την βαθιά παραδοσιακή, ορθόδοξη, καθολική, ειδωλολατρική, βενετσιάνικη και τόσο ταπεραμεντόζα Λαμπρή του νησιού του.

04 Μαϊ 2024

Πάσχα: Τα έθιμα της Ζακύνθου

Από την επτανησιακή πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική ως την Ανάσταση με τον Εσταυρωμένο και την εικόνα της της Mater Dolorosa.

04 Μαϊ 2024

Ειρήνη Παπά και Πενέλοπε Κρουζ σε ένα σπάνιο στιγμιότυπο 23 χρόνια πριν

Ο φωτογραφικός φακός αποθανατίζει την Ειρήνη Παπά και την Πενέλοπε Κρουζ, όταν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία "Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι"