ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ο ανατριχιαστικός λόγος που ένας εικαστικός κρέμασε 440 ζευγάρια γυναικεία παπούτσια σε τοίχο

Ωδή στη μνήμη των γυναικών που έζησαν και πέθαναν ως θύματα ενδοοικογενειακής βίας.

Ο ανατριχιαστικός λόγος που ένας εικαστικός κρέμασε 440 ζευγάρια γυναικεία παπούτσια σε τοίχο

Ο Τούρκος εικαστικός, Vahit Tuna, έφτιαξε ένα δυνατό έργο σαν φόρο τιμής στις 440 γυναίκες που έχασαν την ζωή της στη γειτονική χώρα, ως θύματα της ενδοοικογενειακής βίας.

440 ζευγάρια ψηλοτάκουνα παπούτσια τοποθετήθηκαν κάθετα στους εξωτερικούς τοίχους δύο κτιρίων που ενώνονται στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης σαν μία κραυγή κατά της βίας και της κακοποίησης που έχουν βιώσει εκατοντάδες γυναίκες στην Τουρκία.

Η έμπνευση για το συγκεκριμένο έργο γεννήθηκε από ένα παλιό έθιμο, σύμφωνα με το οποίο σε διάφορες περιοχές του τουρκικού κράτους, όταν πεθαίνει κάποιος οι φίλοι και οι συγγενείς του αφήνουν τα παπούτσια του έξω από την πόρτα του σπιτιού του.

Ο ίδιος ο εικαστικός δήλωσε ότι ο βασικός λόγος που επέλεξε να εκθέσει το έργο του σε δημόσιο χώρο και όχι σε κάποια γκαλερί ήταν το ότι ήθελε να κεντρίσει ακόμα περισσότερο την προσοχή του κοινού και να προβληματίσει το κόσμο πάνω σε αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα που πολύ συχνά αποσιωπάται και κρύβεται πίσω από κλειστές πόρτες, ακόμα κι σε οικογένειες που ούτε καν το φαντάζεσαι.

Δες μία ανάρτηση του Vahit Tuna στο Instagram.

Ακολουθήστε το WomanToc στο Instagram

Read Next

03 Μαϊ 2024

Αυτοκτόνησαν και οι τρεις μεγάλοι έρωτες της ζωής της: Η τραγική ιστορία της ντίβας Δαλιδά

Στις 3 Μαΐου 1987, η Δαλιδά βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Παρίσι, έχοντας πάρει ισχυρή δόση βαρβιτουρικών. "Η ζωή μου έγινε ανυπόφορη, συγχωρήστε με".

03 Μαϊ 2024

Μαρίκα Κοτοπούλη - Ίωνας Δραγούμης. Ένας δύσκολος έρωτας σαν αρχαία τραγωδία

Αυτό είναι το χρονικό μίας από τις πιο παθιασμένες και δύσκολες ιστορίες αγάπης στην Ελλάδα με πρωταγωνίστρια την σπουδαία ηθοποιού που γεννήθηκε σαν σήμερα.

Περισσότερα από

Stories

02 Μαϊ 2024

"Δεν μπορούσα να του αρνηθώ, ήταν Θεός, ένας Νουρέγιεφ, ένα ελάφι που χόρευε"

Η έντονη σχέση της Μαρίας Ιωαννίδου και του Βαγγέλη Σειληνού, όταν ήταν πολύ νέοι. Τους χώριζαν πολλά αλλά τους ένωνε η αγάπη για τον χορό.

02 Μαϊ 2024

Ποια ήταν στα αλήθεια η τρομακτική και γοητευτική Δούκισσα της Πλακεντίας;

Η Σοφία Λεμπρέν κράτησε ταριχευμένη την κόρη της στο υπόγειο του σπιτιού της και αποτελεί ακόμα και σήμερα να μυστήριο που πλανάται στον αέρα της Αθήνας.

02 Μαϊ 2024

Ταμάρα ντε Λεμπίτσκα: Η φιλήδονη, δύσκολη και ταλαντούχα καλλιτέχνις του μεσοπολέμου που άλλαξε την τέχνη

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα.

01 Μαϊ 2024

37 χρόνια πριν: Όταν η Δήμητρα Γαλάνη πόζαρε για αντρικό περιοδικό - Η τολμηρή φωτογράφιση

Το μακρινό 1987 η Δήμητρα Γαλάνη είχε φωτογραφηθεί για το εξώφυλλο του μηνιαίου αντρικού περιοδικού Playboy.

01 Μαϊ 2024

Οριάνα Φαλάτσι-Αλέκος Παναγούλης: Εκείνη έβλεπε μπροστά της έναν ήρωα. Εκείνος μια δυναμική και ασυμβίβαστη γυναίκα

Ένας έρωτας-δυναμίτης ένωσε την ασυμβίβαστη δημοσιογράφο και τον ήρωα της αντίστασης. Εκείνος την Πρωτομαγιά του 1976 βρήκε τραγικό θάνατο κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Εκείνη δεν τον ξεπέρασε ποτέ.

01 Μαϊ 2024

Γιάννης Ρίτσος: "Γιέ μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου, καρδούλα της καρδιάς μου"

Η τραγική ιστορία πίσω από τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου. Ένα από τα πιο γνωστά έργα του ποιητή που γεννήθηκε σαν σήμερα.

29 Απρ 2024

Κωνσταντίνος Καβάφης:"Σημασία έχουν αυτά που δεν ζήσαμε. Οι έρωτες οι ανεκπλήρωτοι, όλα τα "σ' αγαπώ" που τσιγκουνευτήκαμε"

Τον κατέκριναν, τον χλεύασαν σε μεγάλο βαθμό, τον παρώδησαν και πολλοί προσπάθησαν να αποδείξουν πως όσα έγραφε "δεν συνιστούσαν ποίηση". Έκαναν τεράστιο λάθος.

29 Απρ 2024

"Μόνο γιατί μ' αγάπησες": Ένα από τα πιο σημαντικά ερωτικά ποιήματα της Μαρίας Πολυδούρη

H ποιήτρια που πέθανε σαν σήμερα απο φυματίωση ήταν πολύ νέα, αλλά πρόλαβε να αφήσει ένα αξιόλογο ποιητικό έργο και ύμνησε τον εξαγνισμό μέσω του έρωτα.