ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

"Κλουβιά για μωρά": Η τρομακτική ιστορία πίσω από την χειρότερη εφεύρεση όλων των εποχών

Το χειρότερο baby trend που ανακαλύφθηκε ποτέ.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, τα "κλουβιά για μωρά” χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για να εξασφαλίσουν ότι τα παιδιά που ζούσαν στις πολυκατοικίες των μεγαλουπόλεων παίρνουν αρκετό φρέσκο αέρα και ηλιακό φως.

Τι ακριβώς είναι ένα κλουβί για μωρά;

Επρόκειτο για μια μεταλλική κατασκευή ενσωματωμένη σε παράθυρα διαμερισμάτων που λειτουργούσε ως μια κλειστή μίνι βεράντα. Τα κλουβιά που έμοιαζαν με φράχτη - κοτέτσι και πρόσφεραν στους κατοίκους των διαμερισμάτων μια περιοχή για να τοποθετήσουν τα μωρά τους.

Πολλοί ένοικοι πολυκατοικιών σε πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές, χρησιμοποιούσαν το κλουβί αντί για τον κήπο που φυσικά δεν υπήρχε. Έτσι, δημιουργούσαν ένα ακόμα "δωμάτιο", ουσιαστικά έναν ελεγχόμενο χώρο στο σπίτι και έβγαζαν το μωρό τους έξω για να το δει ο ήλιος και να πάρει τις απαραίτητες βιταμίνες.

Το κλουβί εφηύρε η Αμερικάνα Έμμα Ριντ το 1922. Σύμφωνα με την περιγραφή της: "Αυτό το κατασκεύασμα προσφέρει στέγαση σε μορφή κλουβιού, στο οποίο μπορεί τοποθετηθεί ένα μωρό ή ένα μικρό παιδί, μαζί με τα παιχνίδια του.

Το μωρό μπορεί να απολαύσει τον φρέσκο αέρα και επίσης υπάρχει αρκετός χώρος για να παίξει με τα παιχνίδια του.

Στο κλουβί μπορούν να τοποθετηθούν και τα σκεπάσματα του μωρού, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα να κοιμηθεί, να μπορεί να του στρώσει κάποιος στην γωνία”.

Η Ριντ τα είχε προβλέψει όλα. Το κλουβί είχε μέχρι και κυρτή σκεπή για να γλιστράνε τα νερά της βροχής και τα χιόνια.

Το κλουβί έκανε θραύση στο East End του Λονδίνου, μία απ’ τις πιο πυκνοκατοικημένες και χαμηλότερου οικονομικού επιπέδου περιοχές της πόλης. Το δημοτικό συμβούλιο , μάλιστα τότε είχε προτείνει να τοποθετήσει ένα κλουβί στο εξωτερικό κομμάτι κάθε διαμερίσματος.

Προφανώς, η πρόταση δεν εφαρμόστηκε, καθώς τα κλουβιά άρχισαν να εξαφανίζονται μετά από λίγο καιρό. Το 2010, το κλουβί συγκαταλεγόταν στη λίστα με τις 50 χειρότερες εφευρέσεις όλων των εποχών που κυκλοφόρησε το περιοδικό Time.

Read Next

06 Μαϊ 2024

Πού έκαναν Ανάσταση οι μεγάλοι αστέρες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου;

Σπάνιο ντοκουμέντο με πρωταγωνιστές του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης στις αρχές της δεκαετίας του 70 από το αρχείο της ΕΡΤ.

06 Μαϊ 2024

Η πρώτη γυναίκα στον κόσμο που απέδειξε πως μπορείς να είσαι σέξι μέσα σε κουστούμι

Όταν η Μάρλεν Ντίτριχ ανέτρεψε μέσα σε μία στιγμή όλα όσα ξέραμε για τη μόδα.

Περισσότερα από

Stories

05 Μαϊ 2024

Η Άννα Παναγιωτοπούλου της ιστορικής Λιλιπούπολης των παιδικών μας χρόνων

Λίγοι γνωρίζουν την συνεργασία της Άννα Παναγιωτοπούλου με την ιστορική Λιλιπούπολη, το βαθύτατα δημοκρατικό, (αν και παιδικό) έργο, του Μάνου Χατζιδάκι στο Γ' Πρόγραμμα.

05 Μαϊ 2024

35 χρόνια πριν: Μαρινέλλα - Σταμάτης Φασουλής φίλοι για πάντα

Οι δύο καλλιτέχνες μετρούν μια μακροχρόνια φιλία και εδώ τους παρακολουθούμε σε έναν διαφορετικό διάλογο

05 Μαϊ 2024

Η μοναδική Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα

Η Ρένα Βλαχοπούλου δίνει τις δικές της ευχές για το Πάσχα το μακρινό 1992.

05 Μαϊ 2024

Λεωνίδιο: Το φαντασμαγορικό έθιμο της Ανάστασης, τα 600 φωτισμένα αερόστατα στο νυχτερινό ουρανό

Η μικρή όμορφη και γραφική πρωτεύουσα της Τσακωνιάς μετατρέπεται σ΄ένα γιγάντιο σκηνικό θεάματος, ήχου και φωτός.

04 Μαϊ 2024

Άννα Παναγιωτοπούλου: Μια σπάνια συνέντευξη της σπουδαίας ηθοποιού το 2001

Όταν η Έλενα Ακρίτα φιλοξένησε το 2001 στην εκπομπή "Φώτα Πορείας" την Άννα Παναγιωτοπούλου. Την ηθοποιό που όλοι λατρέψαμες και έφυγε σαν σήμερα από την ζωή.

04 Μαϊ 2024

"Πού πας ωρέ τσατσαμίνι μου;" Ένα νοερό πασχαλινό ταξίδι στην "Κοντέσα του Ιονίου"

Ένας Κερκυραίος θυμάται την βαθιά παραδοσιακή, ορθόδοξη, καθολική, ειδωλολατρική, βενετσιάνικη και τόσο ταπεραμεντόζα Λαμπρή του νησιού του.

04 Μαϊ 2024

Πάσχα: Τα έθιμα της Ζακύνθου

Από την επτανησιακή πολυφωνική εκκλησιαστική μουσική ως την Ανάσταση με τον Εσταυρωμένο και την εικόνα της της Mater Dolorosa.

04 Μαϊ 2024

Ειρήνη Παπά και Πενέλοπε Κρουζ σε ένα σπάνιο στιγμιότυπο 23 χρόνια πριν

Ο φωτογραφικός φακός αποθανατίζει την Ειρήνη Παπά και την Πενέλοπε Κρουζ, όταν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία "Το Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι"