0
SHARES
Από την Μαρία Δένδια
 
Οι ερευνητές του University of Pittsburgh κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι νέοι που περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους στα μεσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πιθανότερο να παρουσιάσουν διαταραχές στον ύπνο τους, σε σχέση με όσους τα χρησιμοποιούν λιγότερο.
“Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που αποδεικνύει ότι η χρήση των social media όντως επηρεάζει τον ύπνο”, αναφέρει η Jessica C. Levenson, μέλος της ερευνητικής ομάδας. “Ειδικότερα, εξετάσαμε τη σχέση ανάμεσα στη χρήση των social media και στις διαταραχές ύπνου στους νέους ενήλικες, οι οποίοι αποτελούν την πρώτη γενιά που μεγάλωσε με αυτά”.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, νέοι 19-32 ετών, περνούσαν κατά μέσο όρο 61 ώρες την εβδομάδα στα social media, και το 30% από αυτούς παρουσίασε “υψηλά επίπεδα διαταραχών ύπνου”. Αυτό σημαίνει ότι ο ύπνος τους μειώθηκε λόγω της ενασχόλησης τους με τα social media. Από την άλλη πλευρά, η δυσκολία στον ύπνο οδηγεί με τη σειρά της σε αυξημένη χρήση των social media, οδηγώντας σε ένα φαύλο κύκλο.
Εάν αισθάνεστε ότι τα social media σας “κλέβουν” τον ύπνο, αυτά είναι μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε: 
1. Να φορτίζετε το κινητό σας έξω από το υπνοδωμάτιο. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα  ακούτε τις ειδοποιήσεις να χτυπάνε κατά τη διάρκεια της νύχτας.
2. Κλείστε όλα τα social media τουλάχιστον μία ώρα πριν πέσετε για ύπνο.
3. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, διαβάστε ένα βιβλίο ή κάντε ασκήσεις χαλάρωσης και αναπνοής.
4. Στην περίπτωση που ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας, μην τσεκάρετε τους λογαριασμούς σας στα social media.
 
TAGS