0
SHARES

Καθημερινά παλεύεις με τις συνήθειές σου. Προσπαθείς να σταματήσεις τις κακές και να υιοθετήσεις πιο υγιεινές. Κάποιες φορές τα καταφέρνεις, αλλά τις περισσότερες φορές οι κακές συνήθειες υπερισχύουν. Πώς όμως υιοθετείς μία συνήθεια; Πώς αποφασίζεις για παράδειγμα να κόψεις το κάπνισμα, να τρως υγιεινά ή να ξεκινήσεις την γυμναστική;

Ίσως έχεις ακούσει ότι χρειάζεσαι 21 ημέρες για να υιοθετήσεις μία καινούργια συνήθεια. Αυτό όμως είναι μύθος.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Social Psychology, για να υιοθετήσεις μία νέα συνήθεια απαιτείται ένα διάστημα μεγαλύτερο των 2 μηνών. Για την ακρίβεια για να μετατραπεί κάτι σε συνήθεια, απαιτούνται 66 ημέρες. Και αυτό είναι σίγουρα ένα αρκετά μεγάλο διάστημα, μέσα στο οποίο θα πρέπει είτε να υιοθετήσεις μία νέα συνήθεια ή να περιορίσεις μία άλλη.

Υπάρχουν 2 βασικές αρχές που θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις:

1. Η βασική αρχή για να υιοθετήσεις μία νέα συνήθεια είναι να την σκεφτείς στο πλαίσιο ενός 24ωρου

Ακόμα και αν η έρευνα υποστηρίζει ότι απαιτούνται 66 ημέρες, μην τρομάζεις προκαταβολικά γιατί έτσι μπορεί να χάσεις το κίνητρό σου.

Αν ο στόχος σου είναι να χάσεις 2 κιλά σε δύο μήνες, σκέψου στο πλαίσιο μίας ημέρας. Για το επόμενο 24ωρο, κατανάλωσε όσο το δυνατόν περισσότερες υγιεινές τροφές μπορείς. Κάνε ένα μικρό βήμα. Αφού το κάνεις την πρώτη ημέρα, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να το επαναλάβεις και την επόμενη.

Η διαρκής επανάληψη θα σε βοηθήσει να υιοθετήσεις τη νέα σου συνήθεια.

Σκέψου ποια συνήθεια θέλεις να διακόψεις ή να ξεκινήσεις σήμερα. Το επόμενο 24ωρο είναι πολύ κρίσιμο. Άρχισε με μικρά βήματα και συνέχισε αργά και σταθερά. 

2. Η βασική αρχή για να περιορίσεις μία κακή συνήθεια είναι να την αποφύγεις για ένα 24ωρο

Συνήθως όταν θέλεις να υιοθετήσεις μία καλή συνήθεια, το αναβάλλεις διαρκώς. Τι συμβαίνει όμως με μία κακή συνήθεια; Άρχισε να συμπεριφέρεσαι ανάλογα.

Ακολούθησε τη  βασική αρχή για να την περιορίσεις και ανάβαλε την για 24 ώρες. Κάνε το ίδιο την επόμενη ημέρα και την μεθεπόμενη. Μετά από 3-4 ημέρες θα διαπιστώσεις ότι γίνεται όλο και πιο εύκολο και πως η αναβολή λειτουργεί εξίσου καλά και για μία κακή συνήθεια.

Αν δεις ότι αυτό δεν λειτουργεί, μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου τις εξής ερωτήσεις που θα σε βοηθήσουν να σκεφτείς λογικά:

Αυτή η συνήθεια έχει σχέση με κάποιον από τους στόχους μου;

Μήπως αυτή η συνήθεια με απομακρύνει από τους στόχους μου;

 Αν συνειδητοποιήσεις ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να υποκύψεις στον πειρασμό, θα είναι πολύ εύκολο να αντισταθείς και να αναβάλεις μία αρνητική συνήθεια για την επόμενη ημέρα.

2 πράγματα που πρέπει να προσέχεις

Πρώτον θέλεις να αλλάξεις τον τρόπο ζωής σου. Αυτό σημαίνει ότι θέλεις να περιορίσεις κάποιες συνήθειες και να υιοθετήσεις κάποιες νέες. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να ξεκινήσεις κάνοντας ένα βήμα τη φορά. Ξεκίνησε με μία μόνο συνήθεια, εκτός αν κάποια άλλη συνδέεται με αυτήν.

Αν για παράδειγμα θέλεις να ασχοληθείς με την υγεία σου, το πρώτο βήμα είναι να ξεκινήσεις μία υγιεινή διατροφή. Η άσκηση όμως είναι δρα συμπληρωματικά με τη δίαιτα που θα ακολουθήσεις και θα σε βοηθήσει να φτάσεις πιο γρήγορα και πιο εύκολα στον στόχο σου.

Δεύτερον να θυμάσαι ότι είναι πολύ εύκολο να σταματήσεις κάτι. Από την άλλη, όσο περισσότερο υπάρχει μία συνήθεια, τόσο δυσκολότερο είναι να την σταματήσεις.

Για παράδειγμα αν αρχίσεις να τρως υγιεινά για ένα διάστημα δύο μηνών, ακόμα και αν κάποιες φορές κάνεις μερικές παρασπονδίες, μετά το πέρας των 2 μηνών θα διαπιστώσεις ότι συνεχίζεις να τρως υγειινά.

Αν όμως ξεκίνησες δίαιτα πριν μία εβδομάδα και την έχεις ήδη χαλάσει, αυτό θέτει σε κίνδυνο την προσπάθειά σου και θα χρειαστείς αρκετό διάστημα προτού δοκιμάσεις να ξεκινήσεις ξανά.

Προσπάθησε λοιπόν να είσαι πολύ συνεπής. Σκέψου ποια συνήθεια θέλεις να διακόψεις ή να ξεκινήσεις σήμερα. Το επόμενο 24ωρο είναι πολύ κρίσιμο. Ξεκίνα με μικρά βήματα και συνέχισε αργά και σταθερά. Επανάλαβε και βελτίωσε τον τρόπο ζωής σου κάθε μέρα και περισσότερο. 

TAGS