ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Eυστρατία Ζαφειρίου: ξεκίνησε από τη τη Ν. Τρίγλια Χαλκιδικής για να βρεθεί στα υψηλότερα κλιμάκια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας

"Όταν κάτι τους πνίγει ή κάποιος τους κρατάει να αλλάξουν το περιβάλλον τους. Πρώτα αλλάζεις τον εαυτό σου και επενδύεις σε αυτόν" συμβουλεύει τις γυναίκες.

Πριν από 36 χρόνια, ένα νέο κορίτσι από τη Ν. Τρίγλια Χαλκιδικής πέρασε την πόρτα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών. Γεμάτη όνειρα, στόχους και φιλοδοξίες επέλεξε να ασχοληθεί με την έρευνα. Το πτυχίο της σχολής της αποτέλεσε το επιστέγασμα των προσπαθειών της, ενώ με τη διπλωματική εργασία σην Γερμανία κατάφερε να ανοίξει τον δρόμο της επιτυχίας. Ο λόγος για την Ευστρατία Ζαφειρίου, η οποία είναι σήμερα ηγετικό στέλεχος της Volkswagen Group, με σημαντική συμβολή στην έρευνα και τη βιομηχανική εφαρμογή νέων τεχνολογιών.

Μετά το ERASMUS στην Καρλσρούη, που είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο του κόσμου για τους μηχανολόγους, της προτάθηκε από καθηγητή στη Γερμανία να κάνει διδακτορικό. Πέντε χρόνια αργότερα το ολοκλήρωσε με θέμα την αριθμητική προσομοίωση των φαινομένων μεταφοράς θερμότητας και μάζας σε περιστρεφόμενους αναγεννητές, δείχνοντας την αξία της. Η αναζήτηση δουλειάς στην Ελλάδα, μετά το τέλος της διπλωματικής, στάθηκε άκαρπη. Τότε αποφάσισε να αναζητήσει ευκαιρίες στο εξωτερικό, όπου μέσα σε μία εβδομάδα είχε τέσσερις σοβαρές προστάσεις από μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

"Στη Γερμανία πήγα με το ERASMUS και είχα φοβερή ανάπτυξη. Μετά το μεταπτυχιακό, μου προτάθηκε να κάνω το διδακτορικό μου. Μετά από πέντε χρόνια παραμονής στη Γερμανία προσπάθησα να γυρίσω στην Ελλάδα. Τόσο για οικογενειακούς λόγους αλλά και γιατί λατρεύω τη χώρα μου. Όταν δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να έρθω στην Ελλάδα, αποφάσισα να μείνω στο εξωτερικό αναζητώντας εκεί δουλειά. Μέσα σε μία εβδομάδα είχα τέσσερις προτάσεις. Επέλεξα την VW και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης γιατί υπήρχε και υπάρχει μεγάλος μετασχηματισμός. Έχουν μεγάλο σεβασμό για τα αυτοκίνητα και επίσης ήταν μεγάλη εταιρεία και θα μπορούσα να κινηθώ στην έρευνα, διευρύνοντας το επιστημονικό μου επίπεδο", αναφέρει.

Η ίδια, ακόμη και τώρα δεν μπορεί να ξεχάσει την πρώτη μέρα στη σχολή. Όπως αφηγείται στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, "την πρώτη ημέρα δεν ήξερα τίποτε από τον κόσμο, ήμουν ένα παιδί του χωριού. Μεγάλωσα στη Ν. Τρίγλια Χαλκιδικής και τα περισσότερα τα έβλεπα για πρώτη φορά. Κυκλοφορούσα με πολύ ανοικτά μάτια, πέρναγαν μέσα μου πολλές εικόνες. Ήξερα ότι αυτό είναι το μέλλον μου, είναι το μέρος μου. Ότι εδώ ανήκω και εδώ πρέπει να ανοίξω τα φτερά μου".

Ακολουθεί η συνέντευξη της κ. Ζαφειρίου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στο Πρακτορείο FM 104,9.

Ερ: Πόσο επηρέασε το Diesel Gate τη Volkswagen;

Απ: "Tο Diesel Gate επηρέασε πάρα πολύ την VW. Μας επηρέασε πρώτα εμάς, σαν άτομα της εταιρείας και μετά τις ζωές αρκετών εκατομμυρίων ανθρώπων. Οι συνέπειες φάνηκαν και στα 120 εργοστάσια. Η επίδραση ήταν φοβερή εντός της εταιρείας, γιατί αρχίσαμε να ασχολούμαστε πολύ συνειδητά με το θέμα ηθικής, το ποιες είναι οι αξίες της εταιρείας και το ενδιαφέρον μας στην ανάδειξη τέτοιων θεμάτων. Όταν έγινε μας ταρακούνησε σε μεγάλο βαθμό. Όμως ήταν μία μεγάλη ευκαιρία να αναπτύξουμε καινούριες τεχνολογίες, να προχωρήσουμε μπροστά, αφού πρώτα πληρώσαμε πολλά χρήματα. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν θέμα με το Diesel Gate. Αυτό βοήθησε την τεχνολογία να κάνει ταχύτερα βήματα προς το μέλλον".

Ερ: Βήματα προς την 4η Βιομηχανική Επανάσταση;

Απ: "Στην 3η βιομηχανική επανάσταση, που ήταν τις δεκαετίες '70-'80, οι άνθρωποι δούλευαν για τα ρομπότ. Τώρα υπάρχει αντιστροφή. Αναπτύξαμε τα ρομπότ και δουλεύουν μαζί μας. Κάνουν επαναλαμβανόμενες εργασίες που δεν χρειάζονται την ευφυΐα του ανθρώπου. Τα έχουμε κάνει έτσι ώστε να μας βοηθούν και να μας προστατεύουν. Σήμερα εφαρμόζουμε πολλά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και συστήματα που επιβλέπουν τη δουλειά ώστε να μη γίνονται λάθη".

Ερ: Μία επανάσταση στην αυτοκίνηση είναι και η αυτόνομη οδήγηση;

Απ: "Υπάρχουν συνολικά πέντε επίπεδα. Στα δύο πρώτα επίπεδα ο άνθρωπος είναι ο οδηγός. Πατάει φρένο, γκάζι και χειρίζεται το τιμόνι. Στο δεύτερο έχει τα χέρια του στο αυτοκίνητο και αυτό διαχειρίζεται την πορεία. Από το τρίτο επίπεδο αρχίζει η αυτόνομη οδήγηση. Στα τελικά στάδια όλα θα γίνονται μόνα τους. Στο πέμπτο στάδιο όλα τα συστήματα θα λειτουργούν τόσο καλά, που θα μπορούμε να πάρουμε τα μάτια μας από τον δρόμο, να κλείνουμε τα μάτια μας, να δουλεύουμε, να μιλάμε στο τηλέφωνο".

Ερ: Επόμενα στάδια της αυτοκίνησης είναι η συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων και η κοινή χρήση τους;

Απ: "Η συνδεσιμότητα είναι σημαντική πτυχή της αυτοκίνησης. Τα αυτοκίνητα θα μιλάνε μεταξύ τους. Η πληροφορίες που θα ανταλλάσουν θα μπορούν να βοηθούν στην κίνηση, στη μείωση των ατυχημάτων. Δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι υπάρχει η τάση κοινής χρήσης αυτοκινήτου. Έτσι, θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο το οποίο δεν το κατέχουμε. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν και πάνω σε αυτήν την τάση για να ικανοποιήσουν και αυτές τις ανάγκες του ανθρώπου".

Ερ: Ηλεκτροκίνηση ή κυψέλες υδρογόνου;

Απ: "Προσωπικά πάντα είμαι ανοικτή. Δεν κλείνω τα μάτια μου. Πιστεύω στην εξυπνάδα του ανθρώπου. Όσο προχωράμε θα βγουν και άλλες τεχνολογίες. Η εξέλιξή τους θα βοηθήσει την ανθρωπότητα και θα συμβάλλει στον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το υδρογόνο είναι μία τεχνολογία που δεν έχει ωριμάσει ακόμη. Βρίσκεται σε καλό δρόμο και πιστεύω ότι θα προχωρήσουμε και προς τα εκεί. Μην ξεχνάμε και την ηλιακή ενέργεια μέσω των διαφόρων πάνελ που θα δίνουν και απαραίτητη ενέργεια στα αυτοκίνητα".

Ερ: Το γεγονός ότι οι κινέζικες εταιρείες δραστηριοποιούνται με επιτυχία στην ηλεκτροκίνηση σας προβληματίζει;

Απ: "Η επέλαση των κινεζικών αυτοκινήτων είναι υπαρκτή. Είμαι άνθρωπος του ανταγωνισμού. Ο ανταγωνισμός είναι υγιές φαινόμενο στην οικονομία. Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου. Εμείς συνεργαζόμαστε με την Κίνα και αυτή την ανάπτυξη την κάναμε μαζί με τους Κινέζους. Φυσικά θα έχουμε πολλές κινεζικές εταιρείες στο μέλλον που θα δραστηριοποιηθούν στην ηλεκτροκίνηση, γιατί η Κίνα ξεκίνησε πολύ νωρίτερα να δραστηριοποιείται στην ηλεκτροκίνηση. Στο μέλλον θα έχουμε πολλά αυτοκίνητα που θα εξάγονται από την Κίνα με τελικό προορισμό την Ευρώπη. Δεν υπάρχει φόβος, υπάρχει σεβασμός. Όταν παράγουμε τόσα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θέλουμε μεγάλο όγκο πρώτων υλών. Κοβάλτιο, λίθιο, νικέλιο, όλα παράγονται εκτός Ευρώπης. Και ναι, σίγουρα η Κίνα θα έχει τεράστια άνοδο τόσο στις πωλήσεις όσο και στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων".

Ερ: Είστε φωτεινός φάρος για τους φοιτητές των μηχανολόγων μηχανικών. Ενθαρρύνεται τις γυναίκες να μπουν στον χώρο της αυτοκίνησης;

Απ: "Καλό είναι να βρουν ένα πρότυπο και να το περάσουν ως εφικτό όραμα. Όταν θέλουν να ανοίξουν τα φτερά τους να το κάνουν. Όταν κάτι τους πνίγει ή κάποιος τους κρατάει να αλλάξουν το περιβάλλον τους. Πρώτα αλλάζεις τον εαυτό σου και επενδύεις σε αυτόν. Σαν γυναίκα, ακόμη και σήμερα, υπάρχουν πολλά προβλήματα και κάποιες σκέψεις. Εγώ θα ήθελαν να ενθαρρύνω όχι μόνο τις γυναίκες, αλλά και τα νέα κορίτσια να μπουν σε αυτόν τον τομέα. Είναι πολύ όμορφη επιτυχία να προστατεύουν με τα επιτεύγματά τους τον κόσμο και τον πλανήτη. Και πάνω από όλα να γίνουν πρότυπα για τη νέα γενιά".

Πηγή: ΑΠΕ- Κυριάκος Παρασίδης, εικόνα: από βίντεο του voria.gr

Read Next

06 Μαϊ 2024

Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ απαντά μετά από 60 χρόνια στη δήλωση αγάπης θαυμάστριάς του

"Έντριεν από το Μπρούκλιν, αν ακούς, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ από το Λίβερπουλ σε αγαπάει επίσης"

Περισσότερα από

News

06 Μαϊ 2024

Ελένη Μενεγάκη: Φόρεσε τη νέα εκδοχή του κλασσικού κουστουμιού και όλες το λάτρεψαν

Το μοντέρνο κουστούμι που φόρεσε η Ελένη Μενεγάκη είναι η τάση της φετινής άνοιξης και του καλοκαιριού.

06 Μαϊ 2024

Eurovision 2024: Μαρίνα Σάττι και Έλενα Παπαρίζου τραγουδούν μαζί

Τα τραγούδια τους και η σφιχτή αγκαλιά.

06 Μαϊ 2024

Η πρώτη φορά που θα ήθελα να είμαι αθλήτρια: Για να τρώω το μενού που ετοιμάζουν οι Γάλλοι για τους Ολυμπιακούς

Και θα έτρεχα και ξιφασκία θα έκανα και break dance θα χόρευα, αν ήταν να γευτώ όσα ετοιμάζουν οι Γάλλοι σεφ- ακόμα και τριάστερος μες στο παιχνίδι.

05 Μαϊ 2024

Πέθανε ο Αντώνης Τουρκογιώργης στα 73 του χρόνια: O μπασίστας και η φωνή των Socrates

Υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες ρόκερ και ιδρυτικό μέλος των Socrates Drank the Conium

05 Μαϊ 2024

Eurovision 2024: Η συνάντηση της Μαρίνας Σάττι με την Ελένη Φουρέιρα

Η Ελένη Φουρέιρα βρίσκεται στο Μάλμε για το act της στη Eurovision και συνάντησε την εκπρόσωπό μας στον διεθνή μουσικό διαγωνισμό Μαρίνα Σάττι.

05 Μαϊ 2024

60χρονη στέφθηκε Miss Buenos Aires και θα διαγωνιστεί για τον τίτλο Μις Υφήλιος

Μία 60χρονη δικηγόρος και δημοσιογράφος από την La Plata της Αργεντινής θα εκπροσωπήσει τη χώρα της στον διαγωνισμό Miss Universe.

05 Μαϊ 2024

Γράφεται ιστορία στο Euro 2024: Οι πρώτες φυλετικά ουδέτερες τουαλέτες είναι γεγονός

Ήταν μια απόφαση που πάρθηκε από την UEFA προς τα άτομα που αυτοπροσδιορίζονται ως ουδέτερα.

05 Μαϊ 2024

11 ζευγάρια διδύμων θα αποφοιτήσουν φέτος από το Λύκειο στην Πενσυλβάνια

"Λέτε να έχει κάτι το νερό;" αστειεύτηκε ο διευθυντής του σχολείου για την ξεχωριστή αποφοίτηση.

05 Μαϊ 2024

Με φόντο το απέραντο γαλάζιο η καλοκαιρινή φώτο της Κατερίνας Λέχου

Η Κατερίνα Λέχου, έκανε την καλοκαιρινή της εξόρμηση και μας το έδειξε με μια αποκαλυπτική φωτογραφία στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram.