Ένα δημοσίευμα του New York Magazine τάραξε τα ύδατα του Χόλιγουν καθώς μίλησε για τον "ελέφαντα στο δωμάτιο": για το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως τα παιδιά των διάσημων ευνοούνται φρικτά και παίρνουν δουλειές χωρίς τον κόπο και την προσπάθεια που καταβάλλουν άλλοι συνάδελφοι τους που παλεύουν για μια θέση. Πολλές φορές δε χωρίς το ταλέντο που απαιτείται παρά μόνο το επίθετό τους.
Ο όρος αποτελεί σύντημη του nepotism (νεποτισμός)- του φαινομένου δηλαδή πως ευνοούνται επαγγελματικά άνθρωποι λόγω συγγένειας και σχέσεων- κάτι βέβαια που στην Ελλάδα έχουμε αναγάγει σε Τέχνη- και δη σε όλα τα πεδία.
Μια ταυτότητα που φέρουν βαρέως οι ίδιοι καθώς νιώθουν αδικημένοι με αυτόν τον χαρακτηρισμό- χωρίς κανείς να σκεφτεί αν ίσως είναι δίκαιος. Η Ζόε Κράβιτς (κόρη του Λένι Κράβιτς και της Λίζα Μπονέτ) σημείωσε ότι ο όρος την έκανε να νιώθει "τρομερή ανασφάλεια".
Η Γκούινεθ Πάλτροου -τρανταχτό παράδειγμα ηθοποιού χωρίς το απαιτούμενο ταλέντο- είναι κόρη του διάσημου παραγωγού και σκηνοθέτη Μπρους Πάλτροου και της ηθοποιού Μπλαθ Ντέινερ που είπε στο YouTube ότι "ο κόσμος είναι έτοιμος να σε ρίξει κάτω και να σου πει δεν ανήκεις εδώ". Στο μεταξύ, ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στο Χόλιγουντι αφορά την ίδια και το γεγονός πως κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου γυναικείου ρόλου το 1999 για το "Ερωτευμένος Σαίξπηρ" επικρατώντας ποιας λέτε; Της Κέιτ Μπλάνσετ για την συγκλονιστική ερμηνεία της στο Elizabeth! H Κέιτ Μπλάνσετ είχε 5 υποψηφιότητες για Όσκαρ και 2 Όσκαρ, η Γκουίνεθ είχε μία υποψηφιότητα στη ζωή της και όλως τυχαίως εκείνη την χρονιά κέρδισε (όποιος έχει δει τις ταινίες έχει δει τη διαφορά επιπέδου).
Στα 16 της η κόρη του Τζόνι Ντεπ και της Βανέσα Παραντί, Λίλι Ρόζι Ντεπ, κέρδισε κυριολεκτικά με το καλημέρα συμβόλαιο με τη διάσημο οίκο μόδας, την ίδια εταιρία που κάποτε είχε ως κεντρικό πρόσωπο στις καμπάνιες της τη μητέρα της. Έναν χρόνο πριν είχε κάνει ήδη το κινηματογραφικό της ντεμπούτο δίπλα στον πατέρα της. Σε πρόσφατη συνέντευξή της σε γυναικείο περιοδικό δήλωσε σχετικά με τον χαρακτηρισμό που της αποδίδεται πως "δεν βγάζει καν νόημα". Στο insta όμως η Βιτόρια Σερέτι, επίσης μοντέλο, της απάντησε "έχω πολλά nepo baby φίλους που σέβομαι, όμως δεν θα ανεχτώ να συγκρίνεις τον εαυτό σου μαζί μου, γιατί δεν γεννήθηκα πάνω σε άνετο, σέξι μαξιλάρι με θέα".
Μερικά ονόματα ακόμα ενδεικτικά; Ντακότα Τζόνσον (Ντον Τζόνσον- Μέλανι Γρίφιθ), Μάγια Χοκ (κόρη του Ίθαν Χοκ και της Ούμα Θέρμαν), Κρίστεν Στιούαρτ (o μπαμπάς της είναι τηλεοπτικός παραγωγός και η μαμά της διάσημη σεναριογράφος). Πάρις Χίλτον, Τόρι Σπέλινγκ;
Η Κέιτ Χάντσον απαντά στο δημοσίευμα: "δεν με νοιάζει από πού κατάγεσαι ή ποια είναι η σχέση σου με τη βιομηχανία, αν δουλεύεις σκληρά και επιτυγχάνεις". Τόσο η ίδια όσο και οι δύο αδερφοί της ακολούθησαν τα χνάρια των γονιών τους και έχουν γίνει ηθοποιοί. Που σημαίνει πως τρία στα τρία παιδιά είχαν το ίδιο ταλέντο και την ίδια κλίση.
Το φαινόμενο ισχύει όχι μόνο για μπροστά από τις κάμερες, αλλά και πίσω. Αντιδράσεις είχε προκαλέσει για παράδειγμα η ταινία The Rightway, καθώς σκηνοθέτρια ήταν η κόρη του Σπίλμπεργκ, πρωταγωνιστούσε ο γιός του Σον Πεν, ενώ την ειχε γράψει ο γιος του Στίβεν Κινγκ.
Στο μεταξύ το φαινόμενο όχι μόνο δεν πρόκειται να καταλαγιάσει αλλά να εκτροχιαστεί ακόμη περισσότερο. Για ποιόν λόγο; Ευκόλη η απάντηση: οι διάσημοι γονείς ταγκάρουν τα παιδιά τους, μετά όλοι ακολουθούν στα social media και τα παιδιά, τα παιδιά αποκτούν χιλιάδες ή εκατομμύρια followers και μετά οι εταιρίες σκέφτονται επιλέγουν εκείνα τα πρόσωπα που μπορούν να τους εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο κοινό για το προϊόν τους (ταινία, κρέμα, άρωμα κλπ.)
Είναι όλα τα nepo babies ατάλαντα; Προφανώς όχι, δεν μπορεί όλοι να μην έχουν ταλέντο. Αντιστοίχως όμως: είναι δυνατόν όλα τα nepo babies να έχουν ταλέντο; Σε καμία περίπτωση. Μόνο που τη δεύτερη απάντηση κανένα nepo baby δεν είναι έτοιμο να την δεχτεί.
Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram