ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Σάλος με την όπερα "Στρέλλα" της Λυρικής Σκηνής- Παραιτήθηκε η σύμβουλος παραγωγής

Γιατί για τον κεντρικό ρόλο της τρανς πρωταγωνίστριας δεν επελέχθη τρανς ηθοποιός.

Strella

Ο λόγος για την όπερα "Στρέλλα" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που βασίζεται στη διάσημη πλέον ταινία του Πάνου Κούτρα. Κεντρική πρωταγωνίστριά της είναι η Στέλλα, μια τρανς εργάτρια του σεξ και ο έρωτας που αναπτύσσεται ανάμεσα σ' εκείνη και τον Γιώργο, που μόλις έχει αποφυλακιστεί. Την ταινία αποθέωσε η εξαιρετική ερμηνεία της Μίνας Ορφανού η οποία απέσπασε μάλιστα και το Βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου το 2010, από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Τώρα η Καθρην Ράιλυ, Συμβούλος Παραγωγής για την όπερα, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί με μια ανάρτησή της στο FB:

"Δεν συνηθίζω να κάνω τέτοιου είδους αναρτήσεις, αλλά μόλις ήρθε στην αντίληψή μου ότι ο πρωταγωνιστικός ρόλος για την όπερα 'Στρέλλα' ΔΕΝ δόθηκε σε τρανς γυναίκα. Αποχωρώ και επίσημα από τον ρόλο του Συμβούλου Παραγωγής και λήγω την συνεργασία μου με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ευχαριστώ όσους συνεργάτες έχουν πραγματικά στηρίξει την κοινότητα και εύχομαι στο μέλλον να υπάρξει μεγαλύτερη ορατότητα για όλα τα τρανς άτομα."

Στην ανακοίνωση της η Εθνική Λυρική Σκηνή ανέφερε πως αναζητούσε τρανς ερμηνεύτριες για τις ανάγκες της όπερας δωματίου "Στρέλλα", χωρίς να διευκρινίζει ότι δεν πρόκειται για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Στρέλλας.

"Η ακρόαση γίνεται για την επιλογή ρόλων διεμφυλικών γυναικών και απευθύνεται σε διεμφυλικές γυναίκες ερμηνεύτριες, οποιασδήποτε φωνητικής κατηγορίας –υψίφωνης ή βαρύτονης– με υποκριτικές και φωνητικές ικανότητες και προαιρετικά ανάγνωσης παρτιτούρας σε ερασιτεχνικό επίπεδο", σημειώνει η Εθνική Λυρική Σκηνή σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Σε μια εποχή που η ορατότητα και η ισότητα είναι το ζητούμενο, το να μην πρωταγωνιστεί τρανς ηθοποιός σε ρόλο τρανς ήρωα μοιάζει εκτός λογικής. Το γεγονός σχολίασε η Νάνσυ Παπαθανασίου, συνιδρύτρια του Οrlando LGBT+:

"Πριν από λίγο, η Katherine Reilly ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον ρόλο του συμβούλου ατην παραγωγή της Στρέλλας στην Εθνική Λυρική Σκηνή επειδή τον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν θα τον παίξει τρανς ηθοποιός.

Με αφορμή την αποτυχία της ΕΛΣ να ανεβάσει την Στρέλλα όπως πρέπει, κάποια βασικά:

- Αν θέλουμε να ανεβάζουμε queer παραστάσεις και (για; ) να εξαργυρώνουμε πόντους προοδευτικότητας, καλό θα είναι να λειτουργούμε συμπεριληπτικά. Αυτό σημαίνει να δίνουμε ευκαιρίες στις αποκλεισμένες ομάδες από τις ιστορίες των οποίων βγάζουμε παραστάσεις. Κι αν σε μερικές μέρες οντισιόν δεν βρούμε τα κατάλληλα άτομα, συνεχίζουμε μέχρι να τα βρούμε. Κι αν πάλι δεν τα βρούμε, σκεφτόμαστε τι κάνουμε λάθος. Γιατί αν αναρωτιέστε αν υπάρχουν αρκετές ταλαντούχες τρανς γυναίκες για αυτόν τον ρόλο, η απάντηση είναι ξεκάθαρα ναι (αλλά έχει και ένα νόημα να σκεφτούμε γιατί το αμφισβητούμε).

- Είναι απαραίτητο να παίζουν τρανς άτομα τους ρόλους τρανς ατόμων. Γιατί συμπερίληψη, γιατί τρανσφοβία, γιατί οι αποκλεισμοί που βιώνουν τα τρανς άτομα είναι ήδη τεράστιοι. Γιατί θα συζητήσω το αν μπορεί να είναι εξίσου καλή στο ρόλο της Στρέλλας μία σις γυναίκα, όταν δε θα είναι θέμα το να παίζουν τρανς γυναίκες ηθοποιοί σις ρόλους. Σε ένα ουτοπικό μέλλον που θα έχει εξαλειφθεί η τρανσφοβία.

- Προσθέτω εδώ ότι τα παραπάνω τα γράφω έχοντας στο μυαλό μου ότι τον ρόλο θα παίξει μία σις γυναίκα. Γιατί αν βέβαια έχει επιλεγεί ένας σις άντρας, θα μιλάμε πια για ξεκάθαρη ακραία τρανσφοβική, ουσιοκρατική προσέγγιση, ότι δηλαδή θεωρούν τις τρανς γυναίκες άντρες που προσποιούνται τις γυναίκες.

Μέχρι τότε, οι ρόλοι τρανς ατόμων θα πρέπει τουλάχιστον να παίζονται από τρανς άτομα. Και αν δε βρίσκουν, να ψάξουν περισσότερο. Και να δημιουργήσουν τις συνθήκες για να έχουν περισσότερα τρανς άτομα πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον. Μέχρι τότε, ας ανεβάσουν την Αλίκη στο Ναυτικό, γιατί σε αυτή την εποχή έχουν μείνει.

Για την απόφαση της Katherine να αποχωρήσει μόνο σεβασμός".

Ακολουθήστε το Womantoc στο Instagram

Read Next

16 Μαϊ 2024

Μαριτίνα Ντενίση:"Σε αγαπάω περισσότερο από τον καθένα"

H Μαριτίνα Ντενίση ευχήθηκε στη μητέρα της με μια τρυφερή φωτογραφία τους

16 Μαϊ 2024

Φεστιβάλ Καννών 2024: Η μεγάλη επιστροφή του Mad Max

Ο σχεδόν 80χρονος Τζορτζ Μίλερ επέστρεψε με ένα ακόμη έπος του "Mad Max", το "Furiosa" με πρωταγωνιστές την Άνια Τέιλορ-Τζόνσον και τον Κρις Χέμσγουορθ.

Περισσότερα από

News

16 Μαϊ 2024

Χιου Γκραντ: "Το Χόλιγουντ με εγκατέλειψε αλλά είχα την ευκαιρία να κάνω άλλα πράγματα"

Ο ηθοποιός Χιου Γκραντ δεν είναι πλέον "ο αγαπημένος" του Χόλιγουντ.

16 Μαϊ 2024

Άμπερ Βαλέτα: "Είμαι 25 χρόνια "καθαρή" από ναρκωτικά και αλκοόλ"

"Γιατί λοιπόν να ντραπώ τώρα να μιλήσω γι' αυτό που είμαι νηφάλια;" , εξομολογείται το σούπερ μόντελ.

16 Μαϊ 2024

Τι είναι η Όπερα τελικά;

OperaBox: Η νέα ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

16 Μαϊ 2024

Βασιλιάς Κάρολος: Το νέο πορτρέτο του θυμίζει κάτι από… κόλαση

Ο πίνακας δίχασε τους Βρετανούς, που άλλοι το λάτρεψαν και άλλοι το μίσησαν.

16 Μαϊ 2024

To δωμάτιο της Αριάνας και της Φιλίππα Τανιμανίδη έγινε καλλιτεχνικό εργαστήρι

Το δωμάτιο των δίδυμων κοριτσιών του ζευγαριού, Αριάνας και Φιλίππας είναι λευκό, ιδιαίτερα ευρύχωρο, με ενσωματωμένα ραφάκια.

16 Μαϊ 2024

Η "μέταλ" διασκευή του γαλλικού Mon Amour από τον Μπομπ Κατσιώνη και η αντίδραση του Slimane

To βίντεο ανέβασε στον λογαριασμό της η Ευρυδίκη και σε αυτή την ανάρτηση αντίδρασε ο Slimane!

15 Μαϊ 2024

Όλγα Βλαχοπούλου: Με καρκίνο διαγνώστηκε η γνωστή στιχουργός

Η ανάρτησή της στα social media μέσα από το νοσοκομείο.

15 Μαϊ 2024

Slimane: Η "φωνή" της Eurovision που έσπασε κάθε ρεκόρ στο Spotify - Το συγκινητικό "ευχαριστώ" του

Μέσα σε 24 ώρες το Mon Amour έγινε το γαλλικό τραγούδι με τα περισσότερα streams στην ιστορία του Spotify.

15 Μαϊ 2024

Φεστιβάλ Καννών 2024: Η 86χρονη Τζέιν Φόντα ομορφότερη από ποτέ

Η απαστράπτουσα Τζέιν Φόντα έκλεψε την παράσταση με μία από τα ωραιότερα κοστούμια που έχουμε δει.