Το καλοκαίρι οι ζωντανοί οργανισμοί πάνω στη γη ζευγαρώνουν. Τα πουλιά ψάχνουν μια φωλιά που να είναι ασφαλή από κινδύνους και μια περιοχή γεμάτη σκουλήκια για να ταΐσουν τα μωρά τους και οι γυναίκες συντρόφους που να μπορούν να τους παρέχουν μία ασφαλή «φωλιά» με υλικά αγαθά σε αφθονία. Το παιχνίδι του ζευγαρώματος των ανθρώπων δε διαφέρει από των ζώων. Μόνο που οι άνθρωποι δεν ανοίγουν απλά την φανταχτερή ουρά τους σαν το παγώνι. Υπάρχουν δεκάδες τρόποι προσέλκυσης του άλλου φύλου: ακριβά αρώματα, ρούχα με επώνυμες μάρκες, σπορ καλογυαλισμένα αυτοκίνητα και σινιέ στέκια ωραίων προσεγμένων προσώπων.
Αλλά τι γίνεται όταν ντύνονται και στολίζονται και το βράδυ γυρνάνε στο σπίτι πάλι μόνοι; Δίχως να έχουν ανταλλάξει τους αριθμούς του τηλεφώνου τους, παρά μόνο βλέμματα γεμάτα υποσχέσεις; Τότε μια αγγελία στην τοπική εφημερίδα είναι ο από μηχανής Θεός. Οι ολιγόλεξες καταχωρίσεις στη στήλη με τα συνοικέσια είναι σαφείς: Άντρας 47 ετών με καλή εμφάνιση και οικονομικά απεκατεστημένος ζητά γυναίκα μέχρι 32 ετών με σκοπό το γάμο. Ή πάλι άντρας μεσήλικας με ακίνητα και τεράστια περιουσία ζητά γυναίκα λεπτή, νέα μέχρι 35 ετών για σοβαρή σχέση με σκοπό το γάμο. Φαίνεται πως οι υποψήφιοι σύζυγοι γνωρίζουν καλά τα αποτελέσματα της έρευνας του βιολόγου και ερευνητή Κέβιν Μαγκρό που επιμένει ότι τα σύγχρονα κορίτσια νοιάζονται για τα περιουσιακά στοιχεία, παρά για τον εσωτερικό κόσμο του αγαπημένου τους
Αν ισχύουν τα όσα υποστηρίζει ο Κέβιν Μακγκρό τότε οι σημερινές γυναίκες δεν αναζητούν άνδρες ρομαντικούς και τρυφερούς, διότι κάτι τέτοιο δεν τις χρησιμεύει σε τίποτε στην σκληρή καθημερινότητα. Η αγάπη δεν είναι το ζητούμενο για τις γυναίκες που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα και στις πυκνοκατοικημένες περιοχές. Στην αναζήτηση του τέλειου άλλου τους μισού για να ζευγαρώσουν και να φέρουν στον κόσμο τους απογόνους τους πρωτεύουσα σημασία έχουν οι οικονομικοί πόροι του άνδρα, η κοινωνική του θέση και η επαγγελματική του επιτυχία λέει ο ερευνητής στην Εξελικτική Βιολογία στο Cornell University της Νέας Υόρκης.
Κατά την έρευνα που διεξάχθηκε στο Πανεπιστήμιο για τις συμπεριφορές ζευγαρώματος των ζώων, από έντομα μέχρι θηλαστικά όπου περιλαμβάνονταν και … άνθρωποι έπρεπε να διαβάσουν προσεκτικά αγγελίες εφημερίδων από τρεις μεγάλες αμερικανικές πόλεις και να εξαχθούν τα ευρήματά της ομάδας έρευνας.
Τα συμπεράσματα είναι αποκαρδιωτικά και για τα δύο φύλα: πουθενά δεν αναφέρθηκαν οι λέξεις αγάπη, κατανόηση, αλληλοσεβασμός, στήριξη και συμπόνια. Αντίθετα όλες οι αγγελίες περιείχαν λέξεις όπως ακίνητα, υψηλός μισθός, κοινωνικά καταξιωμένος για τους άνδρες και καλλίγραμμη, όμορφη, με λεπτά χαρακτηριστικά και νέα για τις γυναίκες.