ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Freddie F: η ζωή μέσα από τα μάτια ενός παιδήλικα. Οι φωτογραφίες του αρνούνται την ενηλικίωση

Puer Aeternus είναι η λατινική φράση για το «αιώνιο αγόρι», για τον άφθαρτο παιδήλικα. Και είναι και ο τίτλος της έκθεσης του Freddie Faulkenberry.

Freddie F: η ζωή μέσα από τα μάτια ενός παιδήλικα. Οι φωτογραφίες του αρνούνται την ενηλικίωση

O Freddie F. είναι νότιος βεριτάμπλ. Μπορεί να γεννήθηκε στη Γερμανία, αλλά μεγάλωσε ανάμεσα στον αμερικανικό νότο, τον ευρωπαϊκό νότο και τον απόλυτο νότο της αττικής, την ηλιόλουστη Γλυφάδα. Οι εικόνες του άλλοτε φωτεινές, άλλοτε σκεφτικές, πάντοτε επίκαιρες. Πλεγμένες μέσα στον ιστό των γεγονότων που τρέχουν. Συνυφασμένες με τη λέξη «τώρα». Ούτε χτες, ούτε αύριο. Κοιτώντας τα κάδρα του Freddie η καρδιά σου χτυπάει δυνατά, ίσως γιατί αισθάνεσαι το μη αναστρέψιμο του δευτερόλεπτου που πέρασε. Αυτή η ολοκληρωτική σχέση του με τον χρόνο τον οδηγεί σε λήψεις που αρνούνται να παλιώσουν. Που ξεχνούν ή που αδυνατούν να αφήσουν το χρόνο να τις διαπεράσει.

Freddie F: η ζωή μέσα από τα μάτια ενός παιδήλικα. Οι φωτογραφίες του αρνούνται την ενηλικίωση
«Μια μέρα κοίταξα στον καθρέφτη, είδα τις ρυτίδες που σχηματίζονται γύρω από τα μάτια μου, συνειδητοποίησα ότι το ξύρισμα το κεφάλι μου δεν ήταν πλέον μια δήλωση, αλλά αναγκαιότητα και είπα στον εαυτό μου "μάγκα αυτό δεν είναι καθόλου σέξι. Πρέπει να μεγαλώσεις"». Τη φωτογραφία του Freddie έχει τραβήξει ο Στάθης Μαμαλάκης.
«Η Puer Aeternus έχει να κάνει με την άρνηση της ενηλικίωσης, με κάθε κόστος, ανεξάρτητα από τις συνέπειες».

Τον ρωτάω για την κεντρική ιδέα της έκθεση σου Puer Aeternus. «Η Puer Aeternus έχει να κάνει με την άρνηση της ενηλικίωσης, με κάθε κόστος, ανεξάρτητα από τις συνέπειες» μου λέει, σχεδόν αυτόματα. «Η στάση “μένουμε νέοι” δεν είναι κατ' ανάγκην μια ωδή στα νιάτα ή στη νοσταλγία. Πρόκειται για μια υπαρκτή κατάσταση, κατά την οποία κάποιος είναι ανίκανος να μεγαλώσει, κάτι που δεν είναι πάντοτε αποδεκτό, ούτε καν εύκολο. Πρόκειται για την προοπτική που έχει κανείς στα πράγματα όταν διαθέτει νεανική ψυχή, αλλά και για όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα που πηγάζουν από αυτό» συνεχίζει. Καταλαβαίνω περισσότερα από αυτά που μου εμπιστεύεται και ταυτίζομαι. Μεταξύ παιδηλίκων ειλικρίνια.

-Ποια ανάγκη σε ώθησε να πραγματοποιήσεις αυτή την έκθεση;

«Νιώθω τυχερός και προστατευμένος μέχρι σήμερα. Η φωτογραφία είναι ένα δεκανίκι που με έχει κρατήσει σε αυτήν την φούσκα της προστασίας. Έχω υπάρξει απρόσεκτος με τους φίλους, τα χρήματα και τη ζωή γενικά, ζώντας σαν να είμαι 17, νομίζοντας ότι είμαι ανίκητος. Μια μέρα κοίταξα στον καθρέφτη, είδα τις ρυτίδες που σχηματίζονται γύρω από τα μάτια μου, συνειδητοποίησα ότι το ξύρισμα το κεφάλι μου δεν ήταν πλέον μια δήλωση, αλλά αναγκαιότητα και είπα στον εαυτό μου "μάγκα αυτό δεν είναι καθόλου σέξι. Πρέπει να μεγαλώσεις". Όταν οι άνθρωποι στο Blank Canvas μου ζήτησαν να ετοιμάσω μια “παράσταση” σκέφτηκα ότι αυτό θα είναι το φινάλε για το συγκεκριμένο κεφάλαιο της ζωής μου. (Το Blank Canvas είναι ένας νέος χώρος τέχνης, ο οποίος άνοιξε δίπλα σε ένα κατάστημα ποδηλάτων και ένα hipster μπαρ, σε ένα μικρό δρόμο στην περιοχή του Ψυρρή. Είναι το μέρος φωνακλάδικο, ιδρωμένο και γλιστερό, όπου πηγαίνω και πίνω τα ποτά μου, κάθομαι στο πεζοδρόμιο με τους φίλους, όπως όταν ήμουν έφηβος)».

Έχω υπάρξει απρόσεκτος με τους φίλους, τα χρήματα και τη ζωή γενικά, ζώντας σαν να είμαι 17, νομίζοντας ότι είμαι ανίκητος».
«Αγαπώ τη μόδα, αλλά η φωτογραφία μόδας αυτή τη στιγμή φαίνεται πολύ επαναλαμβανόμενη και μπαγιάτικη».

Όπως τότε που κλοτσούσαμε με θεατρικό πείσμα ό,τι βρίσκαμε στο διάβα μας, από κουτάκια μπίρας στο δρόμο μέχρι ευκαιρίες. Τίποτα δεν μοιάζει πιο αιώνιο από τη στιγμή -και στα 17σου η στιγμή είναι ιερή.

-Πως θα χαρακτήριζες την τωρινή δουλειά σου, δεδομένου ότι στο παρελθόν έκανες κυρίως fashion φωτογραφίσεις;

«Αγαπώ τη μόδα, αλλά η φωτογραφία μόδας αυτή τη στιγμή φαίνεται πολύ επαναλαμβανόμενη και μπαγιάτικη. Έχω χάσει κάθε ενδιαφέρον σε αυτήν καθώς είδα τα περισσότερα περιοδικά να κατεβάζουν τον πήχη και τους περισσότερους creative directors να αγωνίζονται μάταια να κρατήσουν το πράγμα ενδιαφέρον και ζωντανό. Έπρεπε να αποστασιοποιηθώ από αυτό το σκηνικό και να μάθω να βλέπω τα πράγματα από μια άλλη σκοπιά. Η μόδα παραδοσιακά κάνει τα πάντα να φαίνονται όμορφα και σπάνια νοιάζεται για τη σωστή λήψη μιας εικόνας. Είναι μια φρικτή παγίδα γιατί ο φωτογράφος αισθάνεται ότι τραβάει δυνατές φωτογραφίες και ότι είναι δημιουργικός, όταν στην πραγματικότητα δεν είναι παρά ένα εργαλείο προορισμένο να πουλήσει κάτι. Πάντα ήθελα να ευχαριστήσω τον πελάτη, το περιοδικό, το θεατή. Λοιπόν, ο θεατής στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξέρει τι στο διάολο βλέπει, εκτός από τις περιπτώσεις που μπορεί να είναι κάπως "εκπαιδευμένος". Μπορεί να δει μια σκατένια εικόνα, η οποία να είναι τίγκα στα υπερβολικά χρώματα και αυτός να νομίζει ότι αντικρίζει κάτι αξιοζήλευτο. Πλέον τραβάω φωτογραφίες που πιστεύω ότι είναι καλές και το μόνο που ζητάω από τον θεατή να έρθει στον κόσμο μου. Δεν με νοιάζει αν σε κάποιον δεν αρέσουν. Cool, προχωράμε. Η παλέτα μου για την έκθεση, Puer Aeternus, είναι πολύ πιο λεπτή από ό,τι συνήθιζα στο παρελθόν και οι εικόνες μου έχουν πολλούς μικρούς κώδικες ενσωματωμένους, οι οποίοι λένε ιστορίες πέρα και πίσω από την κάθε φωτογραφία. Φυσικά οι κώδικες ήταν πάντα εκεί. Αν κάποιος κοιτάξει πίσω στις εικόνες που έκανα για τα περιοδικά ή τις διαφημιστικές καμπάνιες, θα εντοπίσει αυτά τα μικρά μυστικάυπάρχει πάντα μικρά μυστικά και θα αντιληφθεί την ομοιότητα με το σήμερα. Επίσης, οι εικόνες της έκθεσης έχουν φορμαριστεί σε μεγάλη κλίμακα. Είναι αντι-Instagram, αντι-Facebook, ακόμη και αντι-περιοδικίστικες. Αν κάποιος τις δει σε μικρή κλίμακα δεν βγάζουν απολύτως κανένα νόημα και μάλλον παραείναι “εγκόσμιες”».

Τρελαίνομαι με τους αντι-όρους που έχει εφεύρει ο Freddie. Μια πληρωμένη απάντηση στην υποχρεωτική σοσιαλιτέ μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Σα να λέει «όχι κύριε, εγώ θα κάνω έργα που κανένα ντιτζιταλικό format δεν μπορεί να συλλάβει».

«Οι εικόνες της έκθεσης έχουν φορμαριστεί σε μεγάλη κλίμακα. Είναι αντι-Instagram, αντι-Facebook, ακόμη και αντι-περιοδικίστικες. Αν κάποιος τις δει σε μικρή κλίμακα δεν βγάζουν απολύτως κανένα νόημα και μάλλον παραείναι “εγκόσμιες”».
«Για μένα η φωτογραφία απλά ένα μέσο για την αφήγηση μιας ιστορίας, καθώς και η επιθυμία να μοιραστώ ό,τι βλέπω και αισθάνομαι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα έδειναν ενδεχομένως καμία προσοχή σε αυτό

-Ένας φωτογράφος είναι ιστορικός;

«Όχι! Ένας φωτογράφος αποτυπώνει μια στιγμή και επιλέγει τι θέλει να δείξει, αυτό είναι αφήγηση και όχι ιστορία, με την έννοια ότι αυτή η αφήγηση μπορεί ποτέ να είναι εξ ολοκλήρου μυθοπλαστική. Καδράρει στην πραγματικότητα του φωτογράφου και περιγράφει μια επιλεγμένη και βραχεία χρονική στιγμή».

-Δώσε μου το δικό σου ορισμό για τη φωτογραφία.

«Για μένα είναι απλά ένα μέσο για την αφήγηση μιας ιστορίας, καθώς και η επιθυμία να μοιραστώ ό,τι βλέπω και αισθάνομαι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα έδειναν ενδεχομένως καμία προσοχή σε αυτό. Είναι πολύ εγωιστικό τώρα που το σκέφτομαι, υποθέτω ότι αυτό που βλέπω είναι αρκετά σημαντικό ώστε να αναγκάσει τους άλλους να το κοιτάξουν. Χαχαχα. Είναι ματαιοδοξία, μία ψευδής αίσθηση της πραγματικότητας».

«Είμαι πολύ χαρούμενος που φωτογραφίζω την Ελλάδα αυτή τη στιγμή».
«Ένας φωτογράφος δεν είναι ιστορικός. Ένας φωτογράφος αποτυπώνει μια στιγμή και επιλέγει τι θέλει να δείξει».

-Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σου «θέμα»;

«Αυτές τις μέρες είναι η Ελλάδα και όλα όσα περιλμβάνει. Είμαι πολύ χαρούμενος που φωτογραφίζω την Ελλάδα αυτή τη στιγμή».

Η τελευταία ερώτηση κερδίζει και την καλύτερη απάντηση. Τον ρωτάω τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει μια εικόνα να γίνει viral, όπως για παράδειγμα η φωτογραφία του με τον κρητικό, Στάθη Στιβακτάκη, η οποία «γκρέμισε» το ίντερνετ. «Στην περίπτωση του Κρητικού ήταν η εξαιρετική ομορφιά του ίδιου. Όταν πέρασε δίπλα μου ήξερα ότι έβλεπα έναν από τους πιο όμορφους άνδρες που είχα ποτέ δει. Για άλλες περιπτώσεις “ιογενών” εικόνων (κυριολεκτική μετάφραση του viral), δεν είμαι σίγουρος τι είναι αυτό που τις κάνει τόσο δημοφιλείς. Οι περισσότερες δε από αυτές, δεν είναι καν καλές φωτογραφίες. Είναι σαν τα τραγούδια που ακούγονται κατά κόρον και τελικά συνοδεύουν τη ζωή μας. Προτιμώ αυτά τα τραγούδια από κάποιες πιασάρικες ποπ μελωδίες» λέει ο Freddie συνδέοντας τα πάντα με τη μουσική, το άλλο μεγάλο αμόρε του, απόλυτα συμβατό κι αυτό με τα «αιωνίως νεανικά» γούστα του.

H έκθεση Puer Aeternus έχει πάρει παράταση μέχρι το τέλος της εβδομάδας

Facebook Puer Aeternus

Read Next

27 Οκτ 2021

«Επειδή αφήνω κληρονομιά στα παιδιά μου αυτή την ασθένεια, να προσέχεις»

Όταν ο Γιώργος Γεννηματάς είχε εκφράσει την ανησυχία του για την υγεία και το μέλλον των παιδιών του.

22 Οκτ 2021

O τραγικός θάνατος του Brandon Lee που σκοτώθηκε από prop gun στα γυρίσματα του The Crow

Ο 28χρονος ηθοποιός έπεσε νεκρός το 1993 κατά τη διάρκεια γυρισμάτων από όπλο που όλοι νόμιζαν ότι ήταν γεμάτο με ψεύτικες σφαίρες.

Περισσότερα από

Men

19 Οκτ 2021

Ο Κιάνου Ριβς κουβαλάει μόνος του τον εξοπλισμό του συνεργείου στα γυρίσματα της νέας του ταινίας

Ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται στο Παρίσι και αποδεικνύει για άλλη μία φορά ότι είναι ο πιο ωραίος τύπος σε ολόκληρο το Χόλιγουντ.

15 Σεπ 2021

«Είναι σαν τον άνεμο»: Η προβληματική σχέση του Πάτρικ Σουέζι με τη σύζυγό του, Λίσα, έκρυβε μυστικά

«Είχαν έναν άρρωστο, κακοποιητικό γάμο», θα ισχυριστεί άτομο από το στενό, φιλικό τους περιβάλλον.

02 Σεπ 2021
02 Σεπ 2021

Νεκρός σε τροχαίο ο Mad Clip: Η αγωνιστική Porsche του συγκρούστηκε με δέντρο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή ώστε χρειάστηκαν περισσότερες από δύο ώρες για να τον απεγκλωβίσουν.

31 Αυγ 2021

«Ο Στέφανος Τσιτσιπάς είναι σπουδαίος παίκτης, αλλά έχασα τον σεβασμό μου για εκείνον»

Το ξέσπασμα του Άντι Μάρεϊ που κατηγόρησε τον Έλληνα τενίστα για «στρατηγική» κατά τη διάρκεια του αγώνα.

27 Αυγ 2021

Πέθανε ο Άκης Τσοχατζόπουλος σε ηλικία 82 ετών

Ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στο νοσοκομείο.

26 Αυγ 2021

«Δεν πίστεψα ποτέ ότι δεν με αγάπησε»: Η μητέρα του Χιου Τζάκμαν τον εγκατέλειψε όταν ήταν 8 ετών

Παρόλα αυτά εκείνος τη συγχώρεσε. Σήμερα ποζάρουν αγκαλιασμένοι στο ίνσταγκραμ.

25 Αυγ 2021

Όταν ο Τσάρλι Γουάτς έριξε μπουνιά στον Μικ Τζάγκερ σε έναν από τους πιο θρυλικούς τσακωμούς του ροκ

«Που είναι ο γ@@@@ένος ντράμερ μου;» φώναξε μία νύχτα μεθυσμένος ο Τζάγκερ. Τότε ο Γουάτς του όρμηξε λέγοντας: «Εσύ είσαι ο γ@@@@ένος τραγουδιστής μου».

20 Αυγ 2021

Mία σύντομη ζωή, ένα τραγικό τέλος: Στο φως τα αρχεία του FBI για τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν

Ο Κομπέιν πιστεύεται ότι αυτοκτόνησε στις 5 Απριλίου 1994, ωστόσο, υπάρχουν άνθρωποι που μέχρι και σήμερα θεωρούν ότι ο τραγουδιστής των Nirvana δολοφονήθηκε.