ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Ζευγάρι από την Κρήτη καλλιεργεί βιολογικά βότανα για αφεψήματα που κατακτούν διεθνείς διακρίσεις

Ή πώς από μια καταστροφική πυρκαγιά γεννήθηκε η ιδέα της επιτυχημένης σειράς προϊόντων Tofillo.

Ζευγάρι από την Κρήτη καλλιεργεί βιολογικά βότανα για αφεψήματα που κατακτούν διεθνείς διακρίσεις

Σε απόσταση μόλις ενός χιλιομέτρου από το διάσημο φαράγγι της Σαμαριάς καλλιεργούνται τα βιολογικά βότανα μιας σειράς αφεψημάτων που έχει αρχίσει να κατακτά τον κόσμο. Μιας σειράς που έχει διακριθεί στον διεθνή διαγωνισμό Great Taste Awards. Ο λόγος για την Tofillo, ενός νεαρού ζευγαριού από την Κρήτη, της Ρόδως και του Νίκου. Δίκταμο, σταμναγκάθι, μαλοτήρα και άλλα αυτοφυή του νησιού μπαίνουν σε καλαίσθητες συσκευασίες και ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ξεπερνούν ακόμα και τα σύνορα της χώρας μας, για να ζεστάνουν την ψυχή και να κάνουν καλό στην υγεία όσων απολαμβάνουν τα ζεστά αυτά ροφήματα με τη δύναμη της φύσης.

Ζευγάρι από την Κρήτη καλλιεργεί βιολογικά βότανα για αφεψήματα που κατακτούν διεθνείς διακρίσεις
Δίκταμο, σταμναγκάθι, μαλοτήρα και άλλα αυτοφυή του νησιού μπαίνουν σε καλαίσθητες συσκευασίες και ταξιδεύουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Η Ρόδω και ο Νίκος αποφάσισαν να δημιουργήσουν το brand από αγάπη για την κρητική γη και τον πλούτο της. Άλλες συνιστώσες που συνέβαλαν στην προσπάθειά τους ήταν «η ιδιοκτησία κτημάτων σε περιοχές με μικροκλίμα κατάλληλο για την καλλιέργεια βοτάνων και η βαθιά πίστη στις ιδιότητες των κρητικών “βρασταριών”, που οι Κρητικοί χρησιμοποιούμε εδώ και αιώνες». Οι σπουδές τους -της Ρόδως στη Γεωπονική με μεταπτυχιακό στην Προστασία Περιβάλλοντος, του Νίκου στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών- επίσης λειτούργησαν βοηθητικά. Επέλεξαν να ονομάσουν τα προϊόντα τους Tofillo από τη φράση «το φύλλο» με λατινικούς χαρακτήρες: «το μέρος με το οποίο τα φυτά αναπνέουν και αισθάνονται, αλλά και εκείνο που (μαζί με τα άνθη) μας δίνει την πιο έντονη γεύση στα παρασκευάσματά μας».

Όμως η επιλογή των βοτάνων που θα καλλιεργούσαν και θα τυποποιούσαν έγινε με έναν αναπάντεχο τρόπο.

Το ζευγάρι μετά από μια πυρκαγιά που κατέστρεψε ένα μεγάλο μέρος των ελαιώνων του παρατήρησε πως τη θέση των καταστραμμένων δέντρων πήραν, χωρίς καμία δική του παρέμβαση, αρωματικά φυτά όπως αλάδανοι και φασκομηλιά. «Η εντολή της φύσης ήταν ξεκάθαρη. Βεβαίως η γεύση, οι ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων στην ανθρώπινη υγεία και η ενδημικότητά τους επίσης αποτέλεσαν παραμέτρους που λάβαμε υπόψη».

Συνιστώσες της προσπάθειας της Ρόδως και του Νίκου να δημιουργήσουν το brand ήταν η αγάπη τους για την κρητική γη και τον πλούτο της.

Η βιολογική καλλιέργεια υπήρξε μονόδρομος για τη Ρόδω και τον Νίκο. «Είναι μια φιλοσοφία που οι ίδιοι πιστεύουμε. Παράλληλα τα βότανα αποτελούν τα φάρμακα της φύσης, οπότε σε καμία περίπτωση -όπως λέει χαριτολογώντας και ένας γνωστός καθηγητής- δεν θέλουμε να τα κάνουμε φαρμάκι. Το βασικότερο όμως ήταν η επιθυμία μας να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατόν προϊόν σε αυτούς που θα μας εμπιστεύονταν».

Ποια στοιχεία διαφοροποιούν τα tofillo από άλλα τυποποιημένα βότανα;

«Τα βότανά μας είναι όλα πιστοποιημένης βιολογικής καλλιέργειας, ενώ προέρχονται από μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε υπεύθυνοι για κάθε στάδιο, από τη σπορά μέχρι και την εμπορική διάθεση. Παράλληλα τα προσφέρουμε σε μια προσεγμένη συσκευασία για τη διασφάλιση της ποιότητάς τους. Ένα άλλο στοιχείο διαφοροποίησής μας μάς το δίνει η κρητική φύση. Πολλά από τα βότανά μας φύονται φυσικά μόνο στην κρητική γη. Είναι δηλαδή ενδημικά. Η μαλοτήρα, το δίκταμο, όπως και πολλά άλλα βότανα είναι ταυτισμένα με την Κρήτη».

Το χτίσιμο του brand υπήρξε για το νεαρό ζευγάρι ένας «αγώνας δρόμου μετ' εμποδίων» όπως το περιγράφει. Όμως οι ανταμοιβές, πολλές.

«Νιώθουμε πολύ όμορφα όταν ο κόσμος συνδέεται με τα προϊόντα μας, επειδή αναγνωρίζει τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά και τις αξίες του brand μας». Όπως λένε ο Νίκος και η Ρόδω σήμερα, όποιος δοκιμάζει τα Tofillo ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό. Στην Ελλάδα ο κόσμος είναι πιο εξοικειωμένος με τα συγκεκριμένα αφεψήματα, εκτιμά τα οφέλη τους και πολλές φορές τα προτιμάει από άλλα ροφήματα. Στο εξωτερικό χρειάζεται ακόμα δουλειά για να μπουν στην καθημερινότητα. Σίγουρα όμως οι διεθνείς διακρίσεις που έχουν αρχίσει να συγκεντρώνουν τα Tofillo τα βοηθούν να ξεπεράσουν τα ελληνικά σύνορα. Μεταξύ αυτών, τέσσερα αστέρια για τη Μαλοτήρα, τη Λουίζα, το Queen’s Love και το Pink Healer στα σπουδαία Great Taste Awards 2018, χρυσό μετάλλιο για τη Λουίζα και το Queen’s Love στο 1001 Degustations 2019.

«Η βιολογική καλλιέργεια είναι μια φιλοσοφία που οι ίδιοι πιστεύουμε. Παράλληλα τα βότανα αποτελούν τα φάρμακα της φύσης, οπότε σε καμία περίπτωση δε θέλουμε να τα κάνουμε φαρμάκι» λένε οι δημιουργοί των Tofillo.

Αν η Ρόδω και ο Νίκος θα έπρεπε να επιλέξουν ένα αφέψημα-έμβλημα για το brand τους, αυτό θα ήταν η μαλοτήρα, «ένα από τα πιο γνωστά και σημαντικά φαρμακευτικά αρωματικά βότανα που αναπτύσσονται στα βουνά της Κρήτης.

»Η μαλοτήρα (ή αλλιώς το κρητικό τσάι του βουνού) ήταν πάντα ένα εξαιρετικό προϊόν, γνωστό σε όλους τους Κρητικούς. Το όνομα του φυτού αποδίδεται στους Βενετούς, κάποτε κατακτητές του νησιού, οι οποίοι αναγνώρισαν τη χρήση του ενάντια στα κρυολογήματα, καθώς και στις στομαχικές και αναπνευστικές νόσους και του έδωσαν το όνομα maletira από τις ιταλικές λέξεις male (ασθένεια) και tirare (σέρνω). Το βότανο έχει διάφορες θεραπευτικές ιδιότητες, όπως μυκητοκτόνες και αντιβακτηριδιακές, αντιφλεγμονώδεις, προστατεύει τα αιμοφόρα αγγεία και είναι ιδανικό για την πρόληψη του κοινού κρυολογήματος. Ιδιότητες που πίστευαν οι πρόγονοί μας και πιστοποιούν οι σύγχρονοι επιστήμονες».

Πλέον λοιπόν το ζευγάρι μοιράζεται τα βάρη και τις χαρές όχι μόνο της οικογενειακής αλλά και της επαγγελματικής του ζωής.

Ζωής η οποία έγινε ακόμα πιο πλούσια από τότε που απέκτησε δύο μικρά παιδιά, που έχουν το προνόμιο να μεγαλώνουν μέσα στη φύση και τις ευωδιές της.

Από αυτή την άνοιξη όμως περισσότεροι θα μπορούν να απολαμβάνουν τη μοναδική ομορφιά του κτήματος Tofillo. Κι αυτό γιατί ξεκινάει ένα πρόγραμμα βιωματικών επισκέψεων στο κτήμα για όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν τα βιολογικά βότανα της Κρήτης, τη φιλοσοφία τους, την παράδοση, τα οφέλη τους στην υγεία. Να τα μυρίσουν, να τα γευτούν.

Από την άνοιξη ξεκινάει ένα πρόγραμμα βιωματικών επισκέψεων στο κτήμα Tofillo, για όλους όσοι θέλουν να γνωρίσουν τα βιολογικά βότανα της Κρήτης.

Τα επόμενα σχέδια της Ρόδως και του Νίκου; «Σύντομα θα μπούμε και στο κομμάτι της μαγειρικής με μαγειρικά μείγματα και προτάσεις που και πάλι θα παραπέμπουν στο κρητικό στοιχείο. Με μια ματιά όμως πιο μοντέρνα».

Info

Πληροφορίες για τα προϊόντα Tofillo, τα σημεία διάθεσής τους και τις βιωματικές επισκέψεις στο κτήμα που ξεκινούν την άνοιξη θα βρείτε στο tofillo.com. Τα αφεψήματα Tofillo μπορείτε να τα αγοράσετε επίσης από το e-shop www.delightsofcrete.gr που πραγματοποιεί πανελλαδικές αποστολές.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το κτήμα Tofillo.

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.