ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τρεις Ελληνίδες της Καλών Τεχνών σχεδιάζουν τα μεταξωτά μαντήλια που φοριούνται σαν κοσμήματα

«Το ύφασμα είναι ένα μέσο που αφορούσε και γοήτευε πάντα και τις τρεις μας» λένε ομόφωνα η Βίλη, η Αλεξία και η Κατερίνα.

Τρεις Ελληνίδες της Καλών Τεχνών σχεδιάζουν τα μεταξωτά μαντήλια που φοριούνται σαν κοσμήματα

«Stay frolic...». Αυτό είναι το μοτίβο της ζωής τριών αποφοίτων της ΑΣΚΤ που από τον Απρίλιο του 2018 αποφάσισαν να συνεργαστούν με καμβά ένα ύφασμα και κάπως έτσι να προκύψουν τα υπέροχα μαντήλια frolic patterns, όπου frolic σημαίνει «move lively in a happy way», καθώς επίσης «ευθυμία» και «παιχνιδιάρισμα».

Μέσα από φωτογραφίσεις μόδας αλλά και μια ξεχωριστή παρουσίαση στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων - ένας μουσικο-χορευτικός αυτοσχεδιασμός - τα frolic έχουν αρχίσει να αποκτούν φίλους παντού. «Το ύφασμα είναι ένα μέσο που αφορούσε και γοήτευε πάντα και τις τρεις μας. Πέρα από το χώρο, στο εργαστήριο μοιραζόμαστε πάντα και τις ιδέες μας, τις ανησυχίες μας, κάνουμε brainstorming. Και κάπως έτσι προέκυψε και η ιδέα του τυπώματος σε ύφασμα αλλά πλέον πιο στοχευμένα και συνεργατικά», μας λένε οι την σ' ένα σημείο της ενδιαφέρουσας συνέντευξης που παραχώρησαν στο WomanTOC, την οποία μπορείτε να απολαύσετε παρακάτω:

Τρεις Ελληνίδες της Καλών Τεχνών σχεδιάζουν τα μεταξωτά μαντήλια που φοριούνται σαν κοσμήματα
Η ομάδα frolic απαρτίζεται από τρεις απόφοιτες της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, την Βίλη Χισκάκη, την Αλεξία Ψαραδέλη και την Κατερίνα Ψαραδέλη. Kαι οι τρεις τους είναι Frolic.
Το ύφασμα είναι ένα μέσο που αφορούσε και γοήτευε πάντα και τις τρεις μας».

-Ποιο είναι το story της καθεμιάς σας; Τι σπουδάσατε; Ποια ήταν η πορεία σας πριν φθάσετε στα frolic patterns;

Η ομάδα frolic απαρτίζεται από τρεις απόφοιτες της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, την Βίλη Χισκάκη, την Αλεξία Ψαραδέλη και την Κατερίνα Ψαραδέλη. Η Βίλη και η Αλεξία μοιραζόντουσαν τον ίδιο χώρο στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, από όπου και αποφοίτησαν το 2015 και 2014 αντίστοιχα. Η «συγκατοίκηση» συνεχίζεται πλέον στο Παγκράτι, στο εργαστήριο της Βίλης στην οδό Πρατίνου 51. Η Κατερίνα φοίτησε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης και συνέχισε τις σπουδές τη ς στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αμβέρσας στο Βέλγιο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα έχοντας και αυτή το εργαστήριό της στο Παγκράτι.Προτού υπάρξουμε ως frolic, έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν, σαν ομάδα, και με άλλους συναδέλφους σε εικαστικά πρότζεκτ, ενώ η κάθεμία κάνει και την δική της προσωπική δουλειά.

Frolic patterns

- Πως καταλήξατε στη δημιουργία των frolic patterns; Γιατί αποφασίσατε να ασχοληθείτε μ' αυτό το είδος της δημιουργίας; Τι ήταν αυτό που σας ενέπνευσε να ξεκινήσετε;

Το πρότζεκτ ξεκίνησε από τη πολύχρονη φιλία μας και «συγκατοίκηση» στο ίδιο εργαστήριο. Η κάθε μία από εμάς, στη προσωπική της δουλειά, έχει πειραματιστεί με το ύφασμα ανά περιόδους, είτε με τυπώματα, είτε με κέντημα, ράψιμο κ.α. Το ύφασμα είναι ένα μέσο που αφορούσε και γοήτευε πάντα και τις τρεις μας. Πέρα από το χώρο, στο εργαστήριο μοιραζόμαστε πάντα και τις ιδέες μας, τις ανησυχίες μας, κάνουμε brainstorming. Και κάπως έτσι προέκυψε και η ιδέα του τυπώματος σε ύφασμα αλλά πλέον πιο στοχευμένα και συνεργατικά.

Frolic: «move lively in a happy way», σημαίνει «ευθυμία», «παιχνιδιάρισμα».
Φωτογράφιση για το περιοδικό BLUE της Aegean July/ August 2018 «Nα σημειωθεί οτι η εικόνα με τα έντυπα περιλαμβάνει την έκδοση που έχουμε επιμεληθεί οι ίδιες για την κολεξιόν F/W KOSMOS 2020 ενώ το άλλο είναι το περιοδικό BLUE της Aegean July/ August 2018, σελίδα152,όπου έχει χρησιμοποιηθεί στη φωτογράφιση μόδας που έγινε στο Καστελόριζο».

-Γιατί επιλέξατε τον τίτλο frolic patterns; Τι σημαίνει;

Frolic: «move lively in a happy way», σημαίνει «ευθυμία», «παιχνιδιάρισμα». Ψάχνοντας ονομασία για την ομάδα, εντελώς τυχαία πέσαμε πάνω στη λέξη Frolic. Μας ακούστηκε αστεία και εύηχη, χωρίς να γνωρίζουμε την ερμηνεία της. Όταν είδαμε και τη σημασία της θεωρήσαμε ότι ταιριάζει στο πνεύμα της ομάδας, που διέπεται από χιουμοριστική διάθεση.

-Γιατί το μαντήλι κι όχι κάποιο άλλο είδος;

Το μαντήλι είναι επί της ουσίας ένα κομμάτι ύφασμα. Μπορεί, εξ ορισμού, να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως, είτε φορώντας το με διάφορους τρόπους, είτε απλά προσθέτοντάς το στο ντύσιμό σου. Στη δική μας περίπτωση, λειτουργεί ως καμβάς και η φύση του μαντηλιού μας διευκολύνει στη διακίνηση φορέσιμων έργων σε ένα ευρύτερο κοινό.

Η εικόνα με τα έντυπα περιλαμβάνει την έκδοση που έχει επιμεληθεί η ομάδα frolic για την κολεξιόν F/W KOSMOS 2020
«Το σύμβολό μας προέκυψε από ένα σχέδιο που κάναμε συνεργατικά και αποτελεί το logo των frolic αλλά και τον τρόπο δεσίματος των μαντηλιών».

-Πως προχωρά μέχρι σήμερα αυτή η δημιουργική σας πορεία; Από που αντλείτε επιρροές; Ποιο είναι το πρότυπό σας;

Ως ομάδα frolic συνεργαζόμαστε από τον Απρίλιο του 2018. Είμαστε λοιπόν πολύ νέοι στο χώρο. Η δημιουργική διαδικασία ξεκινά με μια συγκεκριμένη θεματική και με βάση αυτή δημιουργείται μια σειρά σχεδίων, κολεξιόν των 18 συνθέσεων. Το καθένα απ’ αυτά περιλαμβάνει στοιχεία από την έρευνα και τα ερεθίσματα της καθεμίας, καθιστώντας το συνολικό αποτέλεσμα μια πολύπλευρή οπτική πάνω στη θεματική που έχουμε θέσει. Η έρευνα αυτή παρουσιάζεται στο συνοδευτικό έντυπο που πλαισιώνει την κάθε κολεξιόν, επιμελημένο, εξ’ ολοκλήρου από εμάς. Η κολεξιόν Fall/ Winter ΚOSMOS 2020 πραγματεύεται το διάστημα και την εξερεύνηση αυτού και πάνω στην ίδια θεματική θα ακολουθήσουν και τα καλοκαιρινά σχέδια. Αντλούμε επιρροές από την καθημερινότητα ,την επικαιρότητα, τον κόσμο των τεχνών, γενικότερα από οτιδήποτε μας κεντρίσει το ενδιαφέρον, συνθέτοντάς τα στη δική μας πραγματικότητα

Τι συνεργασίες έχετε κάνει στο πλαίσιο της προώθησης της δουλειάς σας;

Οι συνεργασίες είναι και θα είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της παρουσίασης και προώθησης της δουλειάς μας. Όσον αφορά στη παρουσίασή μας αρέσει να εμπλέκουμε διάφορους καλλιτεχνικούς τομείς. H πρώτη μας παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων όπου παρουσιάστηκε ένας μουσικο-χορευτικός αυτοσχεδιασμός.

-Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο μοτίβο στο οποίο επιστρέφετε; Χαρακτηριστικά το πλαίσιο πολλών μαντηλιών σας είναι ίδιο. Έχει κάποιο συμβολισμό;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένο μοτίβο στο οποίο επιστρέφουμε παρά μόνο το σύμβολο μας, το οποίο βάζουμε πάντα σε όλα μας τα σχέδια (δεν πρόκειται για μπορντούρα, αλλά το χρησιμοποιούμε επαναληπτικά ως background των φωτογραφήσεων του instagram). Το σύμβολό μας προέκυψε από ένα σχέδιο που κάναμε συνεργατικά και αποτελεί το logo των frolic αλλά και τον τρόπο δεσίματος των μαντηλιών. Κόβεται σε plexiglas, σε διάφορα χρώματα αντίστοιχα για το κάθε μαντήλι και μπορεί να λειτουργήσει και ως κόσμημα.

-Πότε και που «συναντήσατε» την κρίση; Σας επηρέασε; Κι αν ναι, πως ;

Η κρίση μας βρήκε στη Σχολή. Λόγω της φύσης του αντικειμένου που έχουμε επιλέξει, γνωρίζαμε, εξ αρχή,ς τις δυσκολίες που θα συναντήσουμε. Η κρίση παρόλα αυτά έχει φέρει και θετικά, όπως πιο πολλές συνεργασίες και ομαδικά πρότζεκτ που σε "αναγκάζουν" να σκέφτεσαι εναλλακτικά και δημιουργικά.

-Γιατί τα Made in Greece προϊόντα έχουν ιδιαίτερη «πέραση» στο ελληνικό κοινό;

Όσον αφορά στο design τα ελληνικά προϊόντα έχουν αυξηθεί αλλά και έχουν βελτιωθεί αισθητά, καθώς και η προβολή τους, που είναι μεγαλύτερη από τους διάφορους φορείς. Θεωρούμε ότι το ελληνικό τελικό προϊόν είναι πολύ ιδιαίτερο και ποιοτικό. Με την αγορά του ο καταναλωτής στηρίζει νέες προσπάθειες ενδυναμώνοντας την τοπική οικονομία.

-Ποιος είναι ο δικός σας στόχος για τα frolic patterns; Πως θέλετε να δείτε την «επιχείρηση» σε 10 χρόνια - και τους εαυτούς σας βέβαια;

Έχουμε ανοίξει μια πόρτα προς το design και το χώρο της μόδας, χωρίς να γνωρίσουμε πως αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε δέκα χρόνια. Υπάρχει πολύς ενθουσιασμός, διάθεση για καινούργιες συνεργασίες. Η δουλειά μας μας πήγε στην Cabo Verde για φωτογράφιση. Στο διάλειμμά μας, καθήμενες για καφέ, περνά από μπροστά μας μια γυναίκα, πολύ κομψή, φορώντας ένα μαντήλι Frolic.

-Ποιο είναι το μοτίβο σας στη ζωή;

«Stay frolic».

Faceboon Frolic patterns

Ακολουθήστε το WomanTOC στο Instagram

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.