ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Το ελληνικό λάδι από την Κόρινθο που ταξιδεύει το μυστικό της μεσογειακής διατροφή ανά τον πλανήτη

«Η έμπνευση της συσκευασίας μας προέρχεται από τον αρχαίο κορινθιακό αρύβαλλο, ένα αγγείο του 7ου π.Χ. αιώνα».

Το ελληνικό λάδι από την Κόρινθο που ταξιδεύει το μυστικό της μεσογειακής διατροφή ανά τον πλανήτη

Από το Μελίσσι Κορινθίας και με κοινό όραμα την ανάδειξη των εκλεκτών ελληνικών προϊόντων στην παγκόσμια αγορά, ο Πάνος και ο Θάνος Κλουτσινιώτης δημιούργησαν την Melissi&Co, μία εταιρεία που παράγει και διανέμει τρία υψηλής ποιότητας εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα και ένα γλυκό ξίδι με περγαμόντο με την επωνυμία Ladolea σε μοναδικά χειροποίητα κεραμικά αγγεία.

Ο 27χρονος Θάνος Κλουτσινιώτης, με σπουδές στα οικονομικά, και ο 29χρονος αδελφός του, Πάνος, χημικός μηχανικός με ειδίκευση στα τρόφιμα, ακύρωσαν το 2012 –κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή– ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για μια χώρα της Δυτικής Ευρώπης. Αντί να αναζητήσουν την τύχη τους εκτός συνόρων και να γίνουν τμήμα της αλυσίδας αυτού που ονομάζουμε «brain drain» (διαρροή «εγκεφάλων» στο εξωτερικό), έβαλαν επαγγελματικό στοίχημα να δώσουν brand στο ελαιόλαδο της Κορινθίας, φτιάχνοντας ένα premium προϊόν με υψηλή προστιθέμενη αξία για τους παραγωγούς και για τους ίδιους.

Το ελληνικό λάδι από την Κόρινθο που ταξιδεύει το μυστικό της μεσογειακής διατροφή ανά τον πλανήτη
«Θέλαμε να αποτυπώσουμε τη στιβαρή εικόνα της Ελλάδας με μια πιο σύγχρονη υπογραφή».

Σήμερα, η εταιρεία τους, Melissi&Co, με το σήμα Ladolea, καταφέρνει να ανοίξει για το κορινθιακό ελαιόλαδο την αγορά της Σιγκαπούρης και ετοιμάζεται για το μεγάλο βήμα, αυτό της επέκτασης στις ΗΠΑ. Οι έξι κωδικοί εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου –εκτός από την ελληνική αγορά– είναι ήδη παρόντες σε delicatessen, αλυσίδες ξενοδοχείων, concept stores και βραβευμένα με αστέρια Michelin εστιατόρια σε Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Λουξεμβούργο και Σουηδία. Τον χρυσό της κορινθιακής γης γεύονται εξάλλου απαιτητικοί καταναλωτές στην Αυστραλία, τη μακρινή Νέα Ζηλανδία και την Ταϊβάν.

«Κάνοντας ολιγοήμερες διακοπές στο Μελίσσι, σε μια περίοδο που βρισκόμασταν με το ένα πόδι στην Ελλάδα και με το άλλο εκτός, πέσαμε στη συλλογή ελαιοκάρπου. Ο Πάνος επέμενε στην ιδέα να δούμε πώς μπορούμε να συνδέσουμε την επαγγελματική μας τύχη με αυτό το εξαιρετικό προϊόν», λέει ο Θάνος Κλουτσινιώτης.

Υπό την καθοδήγηση των αδελφών Κλουτσινιώτη, αγγειοπλάστες δημιούργησαν μια σύγχρονη εκδοχή του αρύβαλλου, χειροποίητα κεραμικά αγγεία, τα οποία φιλοξένησαν το εξαιρετικό προϊόν, αποτελώντας, σε συνδυασμό με την ποιότητα, το διαβατήριο για τις αγορές του κόσμου.

Με επενδυτές τους γονείς τους και αρχικό κεφάλαιο 30.000 ευρώ, ο Θάνος και ο Πάνος ξεκίνησαν έναν μαραθώνιο επαφών με τους παραγωγούς της περιοχής, με ειδικούς επιστήμονες του κλάδου της υγείας και γευσιγνώστες. Η ποιότητα του τελικού προϊόντος, η τεχνογνωσία σε επίπεδο καλλιεργητικών μεθόδων, οι εξαντλητικές δοκιμές σε όλα τα στάδια της ελαιοποίησης, πάντα σε συνεργασία με τους παραγωγούς, ήταν το θεμέλιο, στο οποίο οικοδόμησαν το brand Ladolea.

Αυτό που έκανε, ωστόσο, τη διαφορά, φέρνοντας και την πρώτη παραγγελία από το εξωτερικό και, μάλιστα, από την άκρως ανταγωνιστική αγορά της Ισπανίας, ήταν η συσκευασία του ελαιολάδου. Άλλωστε, για τη συσκευασία τους τα προϊόντα της Melissi&Co έχουν σαρώσει διεθνή βραβεία ανά τον κόσμο, από τη «Μέκκα» του μοντερνισμού στο φαγητό, τη Νέα Υόρκη, μέχρι το Τόκιο. «Θέλαμε να αποτυπώσουμε τη στιβαρή εικόνα της Ελλάδας με μια πιο σύγχρονη υπογραφή. Την ιδέα μας την έδωσε το Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου και, πιο συγκεκριμένα, ο αρύβαλλος: το σκεύος όπου έβαζαν το ελαιόλαδο με το οποίο άλειφαν το σώμα τους οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων», σημειώνει ο ιδρυτής της Melissi&Co για τη συσκευασία.

Υπό την καθοδήγηση των αδελφών Κλουτσινιώτη, αγγειοπλάστες δημιούργησαν μια σύγχρονη εκδοχή του αρύβαλλου, χειροποίητα κεραμικά αγγεία, τα οποία φιλοξένησαν το εξαιρετικό προϊόν, αποτελώντας, σε συνδυασμό με την ποιότητα, το διαβατήριο για τις αγορές του κόσμου.

«Μέχρι πολύ πρόσφατα ήμασταν όλοι βολεμένοι. Δεν είχαμε ανάγκη να μάθουμε. Σήμερα, που όλο αυτό καταρρέει, είναι η ώρα να δώσουμε τις δικές μας απαντήσεις», καταλήγει ο Θάνος Κλουτσινιώτης.

Facebook Ladolea

«Μέχρι πολύ πρόσφατα ήμασταν όλοι βολεμένοι. Δεν είχαμε ανάγκη να μάθουμε. Σήμερα, που όλο αυτό καταρρέει, είναι η ώρα να δώσουμε τις δικές μας απαντήσεις», καταλήγει ο Θάνος Κλουτσινιώτης.

Πηγή: ypaithros.gr

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.