ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Τα ελληνικά μαντήλια, με τη μάχη της Αλαμάνας, κάνουν τον γύρο του κόσμου στα μεγάλα πολυκαταστήματα

Η Εύα Παπαδοπούλου έχει συλλάβει μια συγκλονιστική ιδέα: να υφάνει τη σύγχρονη κομψότητα με την ελληνική ιστορία.  

Τα ελληνικά μαντήλια, με τη μάχη της Αλαμάνας, κάνουν τον γύρο του κόσμου στα μεγάλα πολυκαταστήματα

«Πριν περίπου ενάμιση χρόνο στο Παρίσι όπου έμενα ξεκίνησε η σκέψη να σχεδιάσω φουλάρια. Αφού τελείωσα την πρώτη κολεξιόν πέρασα στην δεύτερη φάση να βρω ένα όνομα για το brand που μόλις ξεκινούσε» λέει η Εύα Παπαδοπούλου, η οποία έχει συλλάβει μια συγκλονιστική ιδέα: να υφάνει τη σύγχρονη κομψότητα με την ελληνική ιστορία.

«Η αγάπη μου για τα αρχαία κείμενα είναι μεγάλη και έτσι άρχισα να διαβάζω την Οδύσσεια του Ομήρου για να εμπνευστώ. Στη ραψωδία Ε, μια πολύ όμορφη σκηνή με κέρδισε, είναι όταν ο Οδυσσέας συναντάει μεσοπελαγα την Ινώ η οποία του δίνει το κρηδεμνον το θεϊκό μαντήλι για να τυλιχτεί και να σωθεί κολυμπώντας προς τη γη των Φαιάκων. Η Οδύσσεια έχει μαγικές σκηνές και στην προκείμενη σκηνή το μαντήλι παίρνει μια άλλη διάσταση θεϊκή. Έτσι γεννήθηκε το Κridemnon» συμπληρώνει και καταλαβαίνουμε ότι τα μαντήλια της κουβαλούν βαριά ελληνικότητα μέσα στην αέρινη σύστασή τους.

Τα ελληνικά μαντήλια, με τη μάχη της Αλαμάνας, κάνουν τον γύρο του κόσμου στα μεγάλα πολυκαταστήματα
«Η αγάπη μου για τα αρχαία κείμενα είναι μεγάλη και έτσι άρχισα να διαβάζω την Οδύσσεια του Ομήρου για να εμπνευστώ»

«Είμαι παιδί καλλιτεχνικής οικογένειας. Ο πατέρας μου έχει ένα από τα σημαντικά χυτήρια που δημιουργούν μπρούτζινα αγάλματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πανάρχαιη τεχνική και παράδοση η χυτευτικη τέχνη που μένει ζωντανή μέχρι σήμερα» συμπληρώνει η Εύα, η οποία δίνει μεμιάς την ευθεία συνάρτηση της ιστορίας με την οικογένειά της. «Εκεί είχα την τύχη να γνωρίσω μεγάλους καλλιτέχνες να μπω μέσα στα εργαστήρια τους να δουλέψω έργα τους στο χυτήριο. Αυτό ήταν ένα σπουδαιο σχολείο για μένα. Κατά την διάρκεια αυτών των χρόνων δημιουργήθηκε η αισθητική μου και η προσωποικοτητατα μου. Η μητέρα μου η όποια κατάγεται από την Σκύρο μου έμαθε να αγαπώ την παράδοση, τα έθιμα του τόπο μου, το κέντημα, τον αργαλειό, τα παλιά αντικείμενα και κεραμικά που οι Σκυριανοί συλλέγουν μανιωδώς».

«Όταν μετακόμισα στο Παρίσι ξεκίνησα το κόσμημα βγάζοντας την πρώτη μου σειρά "Μύθοι και Θρύλοι" και πριν ένα χρόνο λανσάραμε με την συνεργάτιδα μου Μickaelle Chabat, απόφοιτη της ιστορίας της τέχνης, το Κridemnon. Η Mickaelle ασχολείται με το κομμάτι της προώθησης και εγώ με το δημιουργικό».

«Πριν ένα χρόνο λανσάραμε με την συνεργάτιδα μου Μickaelle Chabat, απόφοιτη της ιστορίας της τέχνης, το Κridemnon. Η Mickaelle ασχολείται με το κομμάτι της προώθησης και εγώ με το δημιουργικό».
«Ένα φουλάρι για τον καθένα θα είναι ένα αντικείμενο πολύτιμο που θα τον συνδέει με αναμνήσεις με στιγμές όμορφες με πρόσωπα αγαπημένα».

«Τα μαντήλια μας τα τυπώνουμε σε ένα από τα γνωστά εργαστήρια στην Ιταλία, δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στην ποιότητα και για αυτό είμαστε πολύ προσεκτικοί με το ύφασμα που χρησιμοποιούμε με την χειροποίητη δουλεία που μας κάνουνε και με το τύπωμα. Επιβλέπουμε κάθε στάδιο για να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε. Οι αγοραστές μας στο εξωτερικό και στην Ελλάδα είναι αρκετά απαιτητικοί και αυτό μας υπενθυμίζει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Ο ανταγωνισμός στο προϊόν είναι μεγάλος και πρέπει να συνδυάσουμε προσιτές τιμές, καλή ποιότητα, συνέπεια και επαγγελματισμό. Κάπως έτσι έχουμε κερδίσει τα πολυκαταστήματα Conran shop σε Λονδίνο και Παρίσι, Consept stores σε Ιαπωνία και Ευρώπη και αρκετά luxury resorts».

Οι αγοραστές μας στο εξωτερικό και στην Ελλάδα είναι αρκετά απαιτητικοί και αυτό μας υπενθυμίζει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους.
«Ο ανταγωνισμός στο προϊόν είναι μεγάλος και πρέπει να συνδυάσουμε προσιτές τιμές, καλή ποιότητα, συνέπεια και επαγγελματισμό. Κάπως έτσι έχουμε κερδίσει τα πολυκαταστήματα Conran shop σε Λονδίνο και Παρίσι, Consept stores σε Ιαπωνία και Ευρώπη και αρκετά luxury resorts»

«H φιλοσοφία του Κρήδεμνον είναι να δημιουργήσει ένα προϊόν διαχρονικό με την ομορφιά του κλασικού. Ένα φουλάρι που για τον καθένα θα είναι ένα αντικείμενο πολύτιμο που θα τον συνδέει με αναμνήσεις με στιγμές όμορφες με πρόσωπα αγαπημένα. Τουλάχιστον για εμένα κάπως έτσι είναι, κάθε ένα μαντήλι με συνδέει με μια ιστορία με μια ανάμνηση. Τέλος, στόχος του Κρήδεμνον είναι να δημιουργήσει ένα προϊόν με πολύ καλή ποιότητα και προσιτή τιμή».

«H φιλοσοφία του Κρήδεμνον είναι να δημιουργήσει ένα προϊόν διαχρονικό με την ομορφιά του κλασικού».
Κρήδεμνον: Κάλυμμα της κεφαλής των γυναικών στην αρχαία Ελλάδα, το οποίο η καθεμία έδενε ανάλογα με την προτίμησή της.

Κρήδεμνον:

Κάλυμμα της κεφαλής των γυναικών στην αρχαία Ελλάδα, το οποίο η καθεμία

έδενε ανάλογα με την προτίμησή της.

Συνήθως οι γυναίκες στερέωναν τα μαλλιά τους με ταινίες, τα στόλιζαν μπροστά με τον άμβυκα, τον οποίο και τοποθετούσαν

επάνω από το μέτωπο, σαν διάδημα, ενώ έδεναν το πίσω μέρος του κεφαλιού με κεκρύφαλο. Στις εξόδους τους τύλιγαν

συμπληρωματικά το κεφάλι τους με το κρήδεμνον, που ορισμένες φορές κάλυπτε και το πρόσωπο. Ο Όμηρος αποκαλούσε κρήδεμνον το νυφικό πέπλο. Αυτά τα ωραία γράφει το greek.enacademic.com για την ελληνική λέξη, την οποία δε γνωρίζαμε πριν πέσουμε πάνω σε αυτά τα ξεχωριστά μαντήλια.

«Είμαι της άποψης ότι με ένα πολύ ωραίο αξεσουάρ μπορείς να κάνεις μια ιδιαίτερη εμφάνιση, η ουσία για μένα είναι στην λεπτομέρεια, αυτός είναι ο ρόλος του αξεσουάρ, η μικρή λεπτομέρεια που κάνει την διαφορά» λέει η Εύα, τοποθετώντας το μαντήλι στο κέντρο μιας εντυπωσιακής εμφάνισης.

«Στην Άμφισσα ένιωσα τη δύναμη, το σθένος και τη λεβεντιά των ηρώων που γεννήθηκαν εκεί και πολέμησαν γενναία στη μάχη της Αλαμάνας».

«Όπως είπα, κάθε μαντήλι έχει μια μικρή ιστορία από πίσω. Και συγκεκριμένα, τα δυο μαντήλια η Μάχη της Αλαμάνας και ο Αρχαίος κυκλικός Χορός που παρουσιάζονται αποκλειστικά για δέκα μέρες στο i-D consept store, στο Κολωνάκι. Αφορμή στάθηκε ένα ταξίδι μέσα στο χειμώνα στην Άμφισσα και στους Δελφούς. Στην Άμφισσα ένιωσα τη δύναμη, το σθένος και τη λεβεντιά των ηρώων που γεννήθηκαν εκεί και πολέμησαν γενναία στη μάχη της Αλαμάνας -και στους Δελφούς οι στιγμές περισυλλογής στον χώρο του αρχαίου θεάτρου και η προσπάθεια να νιώσω ότι βρίσκομαι στο κέντρο του κόσμου, όπως θεωρούσαν για αυτόν τον τόπο οι Αρχαίοι Έλληνες, ήταν καθοριστικές».

Facebook Kridemnon

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.