ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Roses are Red: Τα κόκκινα τριαντάφυλλα με τις μεταξωτές πιτζάμες

Με γεωμετρικό σχεδιασμό και πολύτιμα υφάσματα από 100% μετάξι, βαμβάκι και μαλλί, το Ελληνικό homemade brand έχει ήδη κερδίσει τις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας.

Roses are Red: Τα κόκκινα τριαντάφυλλα με τις μεταξωτές πιτζάμες

Η σχεδιάστρια των Roses Are Red, Pr Manager και blogger, Ιωάννα Τσιγαρίδα, μας μυεί στον κόσμο της ποίησης και του ρομαντισμού, μιλάει για την δυναμική που διαθέτουν τα ρούχα, γιατί οι προσωπικές μας εμπειρίες δίνουν συνέχεια στην ιστορία τους και γιατί πιστεύει πως το κλειδί για την επιτυχία των Ελληνικών επιχειρήσεων, εκτός από την διατήρηση της ταυτότητα τους και την καινοτομία, κρύβεται στην ειλικρίνεια και την προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Roses are Red: Τα κόκκινα τριαντάφυλλα με τις μεταξωτές πιτζάμες

-To ακαδημαϊκό σου υπόβαθρο είναι εντυπωσιακό, σπουδές σε οικονομία και διοίκηση, μεταπτυχιακό σε διεθνές μάρκετινγκ και καινοτομία, πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το σχεδιασμό ενός luxury lingerie brand σαν το Roses are Red;

Το σχέδιο μόδας ήταν κάτι που εξασκούσα από πολύ μικρή σε ερασιτεχνικό επίπεδο. Όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στα οικονομικά και το μάρκετινγκ, μετακόμισα στο Παρίσι για να πάρω το πτυχίο και στο Σχέδιο Μόδας. Ήταν, δηλαδή, κάτι που είχα στο μυαλό μου ήδη από τα σχολικά μου χρόνια. Σίγουρα, τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά και η επαγγελματική εμπειρία στο χώρο του μάρκετινγκ μου έδωσαν δυνατά εφόδια για πιο σωστές επαγγελματικές αποφάσεις, ένα διαφορετικό τρόπο μετάφρασης των ευκαιριών γύρω μας, καθώς και μια πιο ολοκληρωμένη γνώση για την εμπορική διαχείριση μίας εταιρίας.

Oι ελληνικές επιχειρήσεις που σημειώνουν σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα είναι αυτές που απαντούν με ειλικρίνεια στη διεθνή αγορά και διαθέτουν ανταγωνιστικά προϊόντα.

-Έχεις ζήσει και εργαστεί στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες, επιστρέφοντας στην Ελλάδα θα παρατήρησες σημαντικές διαφορές στον τρόπο διαχείρισης, σήμερα, σε τι επίπεδο πιστεύεις βρίσκονται οι Ελληνικές επιχειρήσεις, όσον αφορά την ενημέρωση, παραγωγή και τον τρόπο προώθησης προϊόντων στο εξωτερικό;

Είναι αρκετές οι ελληνικές εταιρίες που κάνουν αξιόλογες προσπάθειες για τη δημιουργία και ανάπτυξη ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών σε εγχώρια ή διεθνή αγορά. Τα μηνύματα είναι αισιόδοξα, καθώς ολοένα και περισσότεροι Έλληνες επιχειρηματίες στρέφονται σε νέους κλάδους με καινοτόμα και ανταγωνιστικά προϊόντα, καθιστώντας το “made in Greece” ολοένα και πιο δυνατό. Υπάρχουν πολλά σημεία βελτίωσης, βέβαια, ειδικά στα ενδιάμεσα στάδια παραγωγής και πρώτης ύλης, καθώς είτε δεν υπάρχουν αρκετοί ποιοτικοί τεχνίτες που να καλύπτουν τη ζήτηση των εταιριών, είτε η εγχώρια πρώτη ύλη δεν είναι τόσο ανταγωνιστική σε οικονομικό επίπεδο. Σίγουρα, δε μπορεί να γίνει σύγκριση με τις πολυεθνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό και είναι ηγέτες στον εκάστοτε κλάδο. Για παράδειγμα, στις Βρυξέλλες εργάστηκα σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, τη Lexus Europe, και σίγουρα η σύγκριση με άλλες εταιρίες θα ήταν άδικη. Σε μία τόσο μεγάλη εταιρία με γιαπωνέζικο management, οι δομές είναι πολύ μελετημένες ώστε να βοηθούν στην καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων. Η αξιοκρατία και η δίκαιη εξέλιξη ενός εργαζομένου, οι ολοκληρωμένες αξιολογήσεις, η εξελιγμένη χρήση της τεχνολογίας, οι κατά πολύ μεγαλύτερες απολαβές, ο επαγγελματισμός ανάμεσα στους συνεργάτες και το υψηλό στελεχιακό επίπεδο είναι ευκρινή χαρακτηριστικά μιας τέτοιας εταιρίας. Μία τέτοια δομή και λειτουργία αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της παραγωγής, των ενεργειών μάρκετινγκ και των εξαγωγών, όποιο και να είναι το προϊόν. Σε μία πιο οικογενειακή εταιρία, είτε είναι ελληνική είτε ξένη, συνήθως δεν απαντώνται αρκετά από τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Ωστόσο, οι ελληνικές επιχειρήσεις που σημειώνουν σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα είναι αυτές που απαντούν με ειλικρίνεια στη διεθνή αγορά και διαθέτουν ανταγωνιστικά προϊόντα.

-Τι έχεις να συμβουλέψεις ένα νέο σχεδιαστή που ξεκινάει τώρα;

Σε μία τόσο απαιτητική αγορά με χιλιάδες άλλα brands και αξιόλογους σχεδιαστές, δε φτάνει να παρουσιάζει κάποιος το προσωπικό του γούστο μέσα από μία ακόμα συλλογή. Το κάθε brand θα πρέπει να κρατάει μεν την ταυτότητά του, αλλά να προσαρμόζεται και στις ανάγκες της αγοράς, τον ανταγωνισμό και να απευθύνεται στο σωστό target group. Επίσης είναι σημαντικό ένας νέος σχεδιαστής να κάνει σταθερά βήματα, χωρίς υπερβολές στις ενέργειες μάρκετινγκ και τις ποσότητες παραγωγής.

Η καινοτομία είναι βασικό συστατικό για την επιτυχία. Πιστεύω ότι το να είσαι πιο μπροστά από την εποχή σου και να διακρίνεις νωρίς τις τάσεις αποτελεί μία promising βάση για τη μετέπειτα πορεία.

-Ποιες είναι οι δυσκολίες που συνάντησες εσύ στο δικό σου ξεκίνημα;

Οι περισσότερες δυσκολίες εμφανίστηκαν στην παραγωγή και την εύρεση πρώτων υλών που να απαντούν στις ανάγκες μου. Τα Roses are Red ακολουθούν τα διεθνή πρότυπα παρουσίασης συλλογών. Αυτό σημαίνει ότι η συλλογή δειγματίζεται ένα χρόνο περίπου πριν τη σεζόν στην οποία απευθύνεται. Θα πρέπει, δηλαδή, να διασφαλίζω κάθε φορά ότι οι Έλληνες έμποροι υφασμάτων θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στα δικά μου χρονικά περιθώρια. Αυτό για παράδειγμα, είναι ένας σημαντικός περιοριστικός παράγοντας για την επιλογή των υφασμάτων. Το σίγουρο βέβαια είναι ότι “το καλό το παλικάρι ξέρει κι άλλο μονοπάτι” και αυτή είναι πάντα η “πολιτική” που ακολουθώ για να προσπερνώ τα τόσα απρόσμενα εμπόδια.

-Είσαι ενεργή στα social media έχοντας το δικό σου προσωπικό λογαριασμό, joanaddicted.com, αλλά και ως Pr Manager διαχειρίζεσαι το προφίλ μεγάλων brands της μόδας, γνωρίζεις την δύναμη των μέσων και την επιρροή που έχουν. Πιστεύεις ότι αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο προώθησης της αναγνωρισιμότητας ενός σχεδιαστή;

Τα social media αποτελούν την πιο εξελιγμένη μορφή ‘word of mouth’ και εάν χρησιμοποιούνται σωστά και συνδυαστικά με άλλες ενέργειες pr, τότε τα αποτελέσματα είναι πιο θεαματικά από οποιοδήποτε άλλο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης. Πρόκειται, βέβαια, για ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο σκηνικό που αλλάζει καθημερινά και η χρήση του θα πρέπει να γίνεται με μέτρο και στοχευμένο περιεχόμενο.

-To brand σου Roses are Red είναι διαθέσιμο σε exclusive boutiques σε Ελλάδα, Ευρώπη και Ασία, ποία ήταν η ανταπόκριση της διεθνούς αγοράς σε σχέση με τη εγχώρια;

Η απήχηση ήταν σημαντική και από την ελληνική αγορά και από το εξωτερικό. Η συλλογή είχε μεγαλύτερη ανταπόκριση από την Αγγλία και την Κίνα, αλλά πιο αντιπροσωπευτικά θα είναι τα αποτελέσματα του επόμενου χρόνου, καθώς το 2015 ήταν ένα introductory έτος.

-Μίλησέ μας για την παρουσίαση του Roses Are Red για την άνοιξη/καλοκαίρι '16 στο Παρίσι, πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα;

Ήταν μία πολύ όμορφη και δυνατή εμπειρία. Από πλευράς διαδικασιών, δεν ήταν κάτι καινούριο για μένα, καθώς είχα προηγούμενη εμπειρία όταν εργαζόμουν στη Fashion Week στο Παρίσι. Συμμετείχα σε Fashion Shows και εκθέσεις αντιπροσωπεύοντας άλλους σχεδιαστές, οπότε ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχα με το δικό μου brand. Σε ένα τέτοιο διεθνές και πολυπολιτισμικό περιβάλλον, μου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσω τη δουλειά μου σε πολύ σημαντικούς retailers παγκοσμίως και να κλείσω συμφωνίες ή να δρομολογήσω ενέργειες με επιχειρηματίες άλλων χωρών.

-Ποια είναι η προσωπική σου σχέση με την ποίηση; Κάθε σχέδιο σου συνοδεύεται από ένα ξεχωριστό ποίημα αποκλειστικά γραμμένο για αυτό, πώς εμπνεύστηκες αυτό το concept για το brand σου;

Η ποίηση είναι μία μορφή έκφρασης που προσωπικά με βοηθάει να μεταφράζω τις σκέψεις μου μέσω της αφαιρετικής λειτουργία της. Η έμπνευση για το concept του brand ξεκίνησε από το ίδιο το όνομά του. Έτσι όπως ο καθένας μπορεί να συνεχίσει το ποίημα Roses are red, Violets are blue… με δικά του λόγια, έτσι μπορεί να συνεχίσει και την ιστορία ενός ρούχου με τις δικές του εμπειρίες. Όσο για τη σύγχρονη εποχή, ο καθένας επιλέγει αυτό που θέλει να βλέπει. Και αυτό που κυριαρχεί στο δικό μου οπτικό πεδίο είναι ότι ο ρομαντισμός είναι παντού, απλά μας είναι λίγο πιο δύσκολο να τον αποδεχτούμε.

-Πρόκειται σύντομα να γίνεις μητέρα, το γεγονός αυτό σε έχει κάνει περισσότερο «ρομαντική»;

Προς το παρόν, δεν αισθάνομαι κάτι τέτοιο. Από ότι μου λένε, όμως, σύντομα θα αλλάξουν πολλά στη ζωή μου και στον τρόπο που βλέπω τα πράγματα και βάζω προτεραιότητες. It remains to be seen.

-Οι δημιουργίες σου χαρακτηρίζονται από φινέτσα και σοφιστικέ χαρακτήρα, πόσο επηρέασε την έμπνευσή σου η παραμονή σου στην πιο ρομαντική πόλη του κόσμου, το Παρίσι;

Τα χρόνια που πέρασα στο Παρίσι και οι άνθρωποι που γνώρισα εκεί ήταν σίγουρα καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση της αισθητικής μου. Εκεί κατάλαβα πόσο όμορφο είναι το απλό.

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.