Νίβω ίσον εξαγνίζω, καθαρίσω πλένω. Τα ελληνικότατα Nivo Soap έρχονται με τις πιο αγνές προθέσεις. Έρχονται να διώξουν τη σκόνη της μέρας. Να μας απαλλάξουν από τους πονηρούς αλλά και αθώους ρύπους της καθημερινότητας. Η παραπάνω φράση είναι διπλής ανάγνωσης. Ας μου επιτρέψει μια μικρή αλληγορική τσαχπινιά ο σάπων ο Κρητικός.
«Τα έλαιά μας είναι φυτικά προϊόντα αειφόρου καλλιέργειας και δίκαιου εμπορίου» λέει ο Χρήστος Αστερίου, ο εμπνευστής και ιδιοκτήτης της εγχώριας επιχείρησης σαπουνιών, Nivo Soap, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης. «Το σαπούνι μας είναι πιστοποιημένο από τον Ecocert. 99.95% των συστατικών του είναι φυσικής προέλευσης, 74.30% των συστατικών του προέρχονται από βιολογική καλλιέργεια» συνεχίζει. Μια λάμψη αισιοδοξίας ξεπηδά από τα λόγια του, μια φλασιά ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα δεν έχει καταπλακωθεί κάτω από το δυσβάστακτο φορολογικό παραλήρημα.
-Πως γεννήθηκε η ιδέα των Νivo Soap;
«Η ιδέα της Nivo Soap γεννήθηκε από εμένα και τον συνεργάτη μου, Στέλιο Χριστοδούλου, μέσα στη κρίση. Αφιερωθήκαμε και τολμήσαμε να επαναπροσδιορίσουμε ένα κρητικό προϊόν, που κάποτε ήταν το δεύτερο πιο εξαγώγιμο μετά το ελαιόλαδο. Δεν υπήρχε στη περίπτωση μας κάποια «παλιά συνταγή γιαγιάς» σε κάποιο συρτάρι. Ευτυχώς. Χαράξαμε το δικό μας δρόμο σε λευκό χαρτί. Μελετάμε πολύ. Συνεχίζουμε... Στη Nivo Soap μας αρέσει να γαργαλάμε τη μύτη με τα φίνα αρώματα, να διεγείρουμε την όραση με χρώματα και πρωτότυπους συνδυασμούς, να αγγίζουμε το δέρμα φυσικά και με όλο το σεβασμό που του αξίζει».
Το δέρμα που κατοικούμε είναι μονίμως στο μυαλό των σαπουνιών Nivo. «Το σαπούνι μας εμπλουτίζεται με φυσικά αλλά και συνθετικά αρώματα που δημιουργούν αποκλειστικά για εμάς, συνεργαζόμενοι αρωματοποιοί από όλο το κόσμο» εξηγεί ο Χρήστος.
-Πες μου λίγα λόγια για σένα. Ποια είναι η ιστορία σου, πως προέκυψε η σχέση σου με τα σαπούνια;
«Γεννήθηκα στην Αθήνα το Σεπτέμβρη του 1978. Η οικογένεια μου ήρθε στη Κρήτη, στον τόπο καταγωγής της μητέρας μου, στις αρχές του 1980. Μεγάλωσα στο Ηράκλειο. Σπούδασα Χημεία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και συνέχισα τις σπουδές μου (Msc. Industrial Management) στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Η σχέση μου με τα σαπούνια υπήρχε πάντα, μπάρες στερεού σαπουνιού υπήρχαν και υπάρχουν στο σπίτι μόνιμα. Ισχυροποιήθηκε μέσα από τη διαμονή μου σε διάφορα ξενοδοχεία στον κόσμο λόγο της φύσης της προηγούμενης εργασίας μου στην οποία έπρεπε να ταξιδεύω και να μένω εκτός για αρκετές ημέρες. Εκεί διαπίστωσα ότι υπήρχε ένα σημαντικό κενό στα στερεά σαπούνια που προσέφερε το ξενοδοχείο και άρχισα να το εξετάζω περισσότερο. H ιδέα ενός σαπουνιού υψηλής ποιότητας που δίνει έμφαση στην αυθεντικότητα και την διαδικασία παραγωγής και πρώτων υλών και την δημιουργικότητα των σχημάτων και των υλικών συσκευασίας, δεν άργησε να γίνει πραγματικότητα».
-Η συσκευασία σας είναι σύγχρονη και μίνιμαλ. Αυτή είναι και η φιλοσοφία των Νivo Soap;
«Μας αρέσουν οι λιτές γραμμές και τις ακολουθούμε. Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε υλικά που όχι απλά θα περιέχουν το προϊόν αλλά ταυτόχρονα θα ακολουθούν το χαρακτήρα του. Θεωρούμε ότι η συσκευασία είναι το ίδιο σημαντική για εμάς όσο και το προϊόν που περικλείει. Με τη συσκευασία μας θέλουμε να δείξουμε τι πρέπει να περιμένει κάποιος για το περιεχόμενο».
-Ποιο είναι το best seller σαπούνι σας;
«Δεν υπάρχει best seller. Καθένα από τα τέσσερα σαπούνια έχει διαφορετικό θέμα. Αντιμετωπίζεται ως μια διαφορετική εμπειρία και αυτό μας αρέσει πολύ».
-Συμπλήρωσε τη φράση «η ζωή χωρίς σαπούνι.....»
«Zωή χωρίς σαπούνι, ημέρα χωρίς λιακάδα....»
-Πως σας έχει υποδεχθεί η αγορά;
«Η υποδοχή μας από την αγορά είναι ικανοποιητική. Αναπτύσσουμε συνεχώς την γκάμα των προϊόντων μας ώστε να καλύψουμε το απαιτητικό και ενημερωμένο ελληνικό κοινό. Παράλληλα οργανώνουμε το δίκτυο μας σε Ελλάδα και εξωτερικό».
-Ποια είναι τα υπέρ του στέρεου σαπουνιού σε σχέση με το υγρό;
«Το στερεό σαπούνι είναι το πραγματικό σαπούνι σε αντίθεση με το υγρό που είναι ουσιαστικά ένα υδατικό διάλυμα χημικών καθαριστικών. Παράλληλα είναι οικονομικά πιο αποδοτικό σε σχέση με το υγρό και είναι περιβαλλοντικά φιλικότερο».
-Ποιο από τα σαπούνια σας αφιερώνεται στην Ελλάδα του 2015 και γιατί;
«Στην Ελλάδα του 2015 απαντάμε με Pathos. Με πάθος συνεχίζουμε στο 2016 βάζοντας το πήχη συνέχεια και πιο ψηλά».