ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Μi-Ro: Μόδα δεν είναι τα media, το τι φόρεσε η τάδε τραγουδίστρια και το να θάβουμε ο ένας τον άλλο

Ο Γιάννης και ο Δημήτρης μιλούν για την ελληνική μόδα, για τις γυναίκες εκείνες που αγαπούν την ελληνική μόδα, καθώς και για κάποιες παρανοήσεις γύρω από αυτήν.

Μi-Ro: Μόδα δεν είναι τα media, το τι φόρεσε η τάδε τραγουδίστρια και το να θάβουμε ο ένας τον άλλο

Από τον Σπύρο Καλαματιανό


Οι Mi-Ro αναμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο πετυχημένα δίδυμα της ελληνικής μόδας και κρύβονται πίσω από πολλές σούπερ εμφανίσεις διάσημων γυναικών. Επιμένουν με σθένος στο made in Greece και το δείχνουν με κάθε τρόπο, καθώς έχουν πολύ κόσμο που απασχολούν σε έναν πολύ καλά οργανωμένο οίκο μόδας. Ο Γιάννης και ο Δημήτρης αγαπούν τη μόδα και τις γυναίκες εκείνες που αγαπούν τη μόδα.


-Θα ήθελα να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας με τις πολύ ωραίες επιδείξεις που είδαμε πρόσφατα στο Madwalk και στο Ωδείο Αθηνών. Πείτε μου δύο λόγια για το τι είδαμε σε αυτές τις επιδείξεις.

Γιάννης: «Ουσιαστικά στο Ωδείο είδαμε την καλοκαιρινή συλλογή της υψηλής ραπτικής, στο Madwalk είδαμε την pret-a-porte συλλογή μας ελαφρώς πειραγμένη, έγινε λίγο πιο exclusive για τις ανάγκες του Madwalk».

Δημήτρης: «Η έμπνευση της συλλογής έχει να κάνει και με τον χώρο που θα παρουσιάσουμε την εκάστοτε συλλογή, έχουμε μία δομή στο μυαλό μας που η κάθε δομή εναρμονίζεται με τον χώρο που θα επιλέξουμε. Οι διάδρομοι του Ωδείου μας προκάλεσαν την αίσθηση των παλ χρωμάτων, ελαφρώς destroyed -εάν ήταν άλλος χώρος θα είχαν άλλη αίσθηση. Στο Madwalk ήταν πιο fun κατάσταση και θέλαμε να δείξουμε κάτι διαφορετικό, απ' ότι στο Ωδείο».

Μi-Ro: Μόδα δεν είναι τα media, το τι φόρεσε η τάδε τραγουδίστρια και το να θάβουμε ο ένας τον άλλο
«Στο Ωδείο είδαμε την καλοκαιρινή συλλογή της υψηλής ραπτικής, στο Madwalk είδαμε την pret-a-porte συλλογή μας ελαφρώς πειραγμένη, έγινε λίγο πιο exclusive για τις ανάγκες του Madwalk».
«Όταν στήθηκε η καλοκαιρινή συλλογή pret-a-porte είχαμε μία πολύ όμορφη διάθεση, πάρτι κτλ, γι' αυτό είχε και αυτά τα πουά, λουλούδια κτλ. Είναι ανάλογα την στιγμή».
Η συλλογή νυφικών των Mi-Ro είναι ονειρεμένη.

-Λέξεις που χρησιμοποιούμε συχνά στην δουλειά μας:Μόδα, ομορφιά, γυναίκα και ρούχο. Τι εικόνες σας έρχονται στο μυαλό όταν ακούτε αυτές τις λέξεις;

Mi-Ro: «Ουσιαστικά όλες αυτές οι λέξεις είναι αλληλένδετες μεταξύ τους, όλες αυτές οι λέξεις εσωκλείουν την γυναίκα, την μόδα, την ομορφιά, όλες οι λέξεις είναι θηλυκές και φυσικά όλη η αγοραστική δύναμη της μόδας έχουν να κάνουν με την γυναίκα και όλες οι εικόνες που σου έρχονται στο μυαλό έχουν να κάνουν αυτόματα με μία γυναίκα όμορφη, με ένα όμορφο ρούχο κτλ».

-Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσης για τους Mi-Ro;

Δημήτρης: «Οι πηγές έμπνευσης κατά καιρούς αλλάζουν. Μπορεί να είναι ένας χώρος(σαν αυτό που σου είπαμε πριν, σχετικά με τις πρόσφατες επιδείξεις μας) μπορεί να είναι ένα τοπίο, μία εικόνα ενός φορέματος μίας άλλης δεκαετίας, δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων».

Γιάννης: «Ναι συμφωνώ με τον Δημήτρη. Όταν στήνουμε μία συλλογή μπορεί να περνάμε μία dark περίοδο, ή μία πολύ χαρούμενη περίοδο. Όταν στήθηκε η καλοκαιρινή συλλογή pret-a-porte είχαμε μία πολύ όμορφη διάθεση, πάρτι κτλ, γι' αυτό είχε και αυτά τα πουά, λουλούδια κτλ. Είναι ανάλογα την στιγμή».

-Είστε αρκετό διάστημα μαζί, ένα πολύ πετυχημένο δίδυμο. Πως ξεκίνησε η ιδέα να γίνετε οι Mi-Ro;

Mi-Ro: «Στο άσχετο, στο αστείο. Ήμασταν φίλοι καταρχήν και το ξεκινήσαμε σαν αστείο, δεν ήταν σοβαρή η πρόταση. Αλλά όταν το βάλαμε κάτω, το συζητάγαμε αρκετό διάστημα μαζί και είπαμε θα το κάνουμε, αλλά θα το κάνουμε σοβαρά. Έτσι ήρθε η στιγμή λοιπόν τότε και είδαμε ότι μπορούμε να το κάνουμε, το δοκιμάσαμε και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα. Τώρα όσον αφορά τους κώδικες επικοινωνίας, από την πρώτη στιγμή ήταν άριστοι, μιλάμε με ματιές, επίσης δεν τσακωνόμαστε καθόλου, υπάρχουν στιγμές έντασης, αλλά αυτά είναι μέσα στο πρόγραμμα».

«Η μόδα είναι μία ουσιαστική και συλλογική δουλειά πολλών ανθρώπων που αγαπάνε αυτό που κάνουν, σέβονται τον πελάτη και όλο αυτό έχει μία σοβαρότητα και βαρύτητα που δυστυχώς λείπει από την ελληνική μόδα».
«Οι πηγές έμπνευσης κατά καιρούς αλλάζουν. Μπορεί να είναι ένας χώρος(σαν αυτό που σου είπαμε πριν, σχετικά με τις πρόσφατες επιδείξεις μας) μπορεί να είναι ένα τοπίο, μία εικόνα ενός φορέματος μίας άλλης δεκαετίας, δεν είναι κάτι συγκεκριμένο, είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων».
«Εμείς δεν τύχαμε την καλή περίοδο της μόδας που έτυχαν οι προγενέστεροι από εμάς, ουσιαστικά ξεκινήσαμε μέσα στον χαμό της κρίσης. Χρειάζεται να κάνεις πολλές προσπάθειες και τεράστιο αγώνα σε όλα τα επίπεδα για να επιβιώσεις».

-Περιγράψτε μου μία απλή, τυπική ημέρα σας.

Mi-Ro: «Όλη την ημέρα, μπορεί να συναντηθούμε ένα δεκάλεπτο. Τρέχουμε πολλά και διαφορετικά πράγματα ο καθένας μας στην εταιρεία και να τύχει να συναντηθούμε για να πάρουμε μία κοινή απόφαση μόνο ένα πεντάλεπτο, να αυτό που συμβαίνει να καθόμαστε μαζί αρκετή ώρα να σου μιλάμε είναι σπάνιο. Μπορεί να τελειώσει η μέρα για παράδειγμα στις το ξημέρωμα και να καθίσουμε τότε επί μιάμιση ώρα και να σχεδιάσουμε τι και πως θα τρέξουμε την άλλη μέρα».

-Έχετε μία πολύ καλά οργανωμένη εταιρεία σε όλα τα επίπεδα, απασχολείτε ένα αρκετά σεβαστό αριθμό εργαζομένων και χειρίζεστε πολλά έξοδα. Πόσο δύσκολο η εύκολο είναι αυτό σήμερα;

Mi-Ro: «Είναι πάρα πολύ δύσκολο. Εμείς δεν τύχαμε την καλή περίοδο της μόδας που έτυχαν οι προγενέστεροι από εμάς, ουσιαστικά ξεκινήσαμε μέσα στον χαμό της κρίσης. Χρειάζεται να κάνεις πολλές προσπάθειες και τεράστιο αγώνα σε όλα τα επίπεδα για να επιβιώσεις».

-Τι νομίζετε ότι λείπει από την ελληνική μόδα;

Mi-Ro: «Άνθρωποι που να το παίρνουν στα σοβαρά. Η μόδα δεν είναι μόνο τα media, το τι ωραία που περνάμε, το εάν είμαστε φίλοι με την τάδε τραγουδίστρια, το να θάβουμε ο ένας τον άλλον. Η μόδα είναι μία ουσιαστική και συλλογική δουλειά πολλών ανθρώπων που αγαπάνε αυτό που κάνουν, σέβονται τον πελάτη και όλο αυτό έχει μία σοβαρότητα και βαρύτητα που δυστυχώς λείπει από την ελληνική μόδα».

«Η μόδα δεν είναι μόνο τα media, το τι ωραία που περνάμε, το εάν είμαστε φίλοι με την τάδε τραγουδίστρια, το να θάβουμε ο ένας τον άλλον».
«Δεν έχουμε στοχευμένες συνεργασίες, για να προκαλούμε ντόρο γύρω από το όνομα μας. Έρχονται μας βρίσκουν ύστερα από τόσα χρόνια στον χώρο και λειτουργεί η χημεία, η φιλία και οι κοινοί στόχοι».

-Αναμφισβήτητα έχετε ντύσει τα ωραιότερα πρόσωπα της ελληνικής showbiz. Πως αισθάνεστε να βλέπετε τα ρούχα σας να φοριούνται σε χώρους διασκέδασης;

Δημήτρης: «Στο εξωτερικό θα σου έλεγα ότι το αντίστοιχο είναι μία συναυλία, στην Ελλάδα έχουμε κυρίως τους χώρους διασκέδασης, άρα το φέρνουμε στα μέτρα της Ελλάδας, προσπαθούμε να έχουμε τον καλύτερο εκπρόσωπο και το λειτουργούμε. Δεν έχουμε στοχευμένες συνεργασίες, για να προκαλούμε ντόρο γύρω από το όνομα μας. Έρχονται μας βρίσκουν ύστερα από τόσα χρόνια στον χώρο και λειτουργεί η χημεία, η φιλία και οι κοινοί στόχοι που έχουμε και φυσικά να πούμε ότι με τους περισσότερους αναγνωρίσιμους ανθρώπους είμαστε φίλοι πριν την συνεργασία μας, απλά είναι το timing που γίνεται η εκάστοτε συνεργασία».

«Έχουν γίνει πολλά εν ώρα δουλειάς, αλλά το χειρότερο μας ήταν όταν στον ελληνικό τελικό της Eurovision είχαμε στήσει κάποια ρούχα υπερπαραγωγή για την Δέσποινα Βανδή και τρία τέταρτα πριν βγει, το φοράει να δούμε εάν είναι όλα εντάξει και στα φώτα δεν λειτουργούσε καθόλου».

Γιάννης: «Έτυχε, δεν ήταν προγραμματισμένο, δεν είχαμε τέτοιο στόχο. Π.χ. συνεργαζόμαστε με την Δέσποινα Βανδή και η συνεργασία μας ήρθε σε μία στιγμή που είχαμε ίδιους στόχους. Φυσικά κοιτάμε να έχουμε χημεία και ουσιαστική επικοινωνία πάνω απ΄ όλα, κάτι αντίστοιχο έχει γίνει και με την Τάμτα κ.α. Δεν κάνουμε ρούχα έτσι και λέμε “έλα πάρ' τα” ή “αχ, σε παρακαλώ φόρεσε τα”, δεν μας αφορά αυτό, δεν το έχουμε κάνει και ούτε πρόκειται να το κάνουμε. Μας αφορά η προσωπικότητα του ανθρώπου. Δεν γίνονται όλα για τα χρήματα ή για να κάνουμε, όπως σου είπε πριν και ο Δημήτρης, ντόρο. Σημαντικό πράγμα για εμάς είναι να περνάμε καλά με τον άνθρωπο που συνεργαζόμαστε αλλά και γενικότερα με την δουλειά μας».

-Ας αλλάξουμε θέμα. Θα ήθελα να μου πείτε κάποιο ευτράπελο που έχει γίνει εν ώρα δουλειάς.

Mi-Ro: «Έχουν γίνει πολλά εν ώρα δουλειάς, μέσα στον χρόνο όλα αυτά σου φαίνονται πάρα πολύ φυσικά και τα αντιμετωπίζεις. Αλλά το χειρότερο μας ήταν όταν στον ελληνικό τελικό της Eurovision είχαμε στήσει κάποια ρούχα υπερπαραγωγή για την Δέσποινα Βανδή και τρία τέταρτα πριν βγει το φοράει να δούμε εάν είναι όλα εντάξει και στα φώτα δεν λειτουργούσε καθόλου. Όλα τα κρύσταλλα γυρνούσαν στο πρόσωπο και ξαφνικά βρεθήκαμε να ψάχνουμε ρούχο για την έναρξη. Είχαμε πάρει ένα ρούχο back-up που δεν είχε φτιαχτεί ειδικά για την Δέσποινα και το στήσαμε σε δευτερόλεπτα, βγήκε και δεν το κατάλαβε κανείς. Πρέπει να βρεις άμεσα λύση στο κάθε τι. Εκεί λειτουργεί καλά στο ότι είμαστε δύο και του ότι έχουμε βρει ο ένας τα πατήματα του άλλου».

«Δεν κάνουμε ρούχα έτσι και λέμε “έλα πάρ' τα” ή “αχ, σε παρακαλώ φόρεσε τα”, δεν μας αφορά αυτό, δεν το έχουμε κάνει και ούτε πρόκειται να το κάνουμε».
«Θα μπορούσαν να μας χαρακτηρίσουν κοσμικούς επειδή ντύνουμε τόσους διάσημους, αλλά δεν μπορούν διότι έχουμε 4 συλλογές που τυγχάνουν μεγάλης αποδοχής από όλο τον κόσμο και αυτή είναι η μαγεία της δουλειάς μας και το ζητούμενο, δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από αυτό».

-Ποια στιγμή θεωρείτε σημαντική στην μέχρι τώρα πορεία σας;

Mi-Ro: «Η πιο σημαντική στιγμή της καριέρας μας ήταν το ξεκίνημα μας και ότι μέσα στους δύο πρώτους μήνες μας ζήτησαν να πάμε να δείξουμε δημιουργίες μας στην εβδομάδα υψηλής ραπτικής στην Ρώμη (αυτό έγινε μέσω διαγωνισμού). Αυτό στο ξεκίνημα σου είναι πολύ σημαντικό, να έχεις το Vogue Italia από πίσω σου, να στέλνεις τον φάκελο σου (ενώ είσαι δύο μήνες στην δουλειά) και να σου πει το Vogue Italia έλα να δείξεις. Βεβαίως είναι και άλλες στιγμές που ζούμε και έχουμε ζήσει στη δουλειά, είναι κυρίως τα συναισθήματα που βιώνουμε από κάθε συνεργασία, σε διάφορα show (που έχουν δύο μήνες συλλογικής δουλειάς), επίσης είναι και το κάθε προϊόν, ρίχνουμε πολύ και σοβαρή δουλειά από πίσω μας, έχουμε μία ταυτότητα σε όλο αυτό. Είναι μαγεία να βλέπεις τα παιδιά σου, τα ρούχα σου, να φοριούνται. Θα μπορούσαν να μας χαρακτηρίσουν κοσμικούς επειδή ντύνουμε τόσους διάσημους, αλλά δεν μπορούν διότι έχουμε 4 συλλογές που τυγχάνουν μεγάλης αποδοχής από όλο τον κόσμο και αυτή είναι η μαγεία της δουλειάς μας και το ζητούμενο, δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από αυτό».

-Εάν χρειαζόταν να βγάλετε μία σειρά ρούχων που να απεικόνιζε την μέχρι τώρα πορεία σας, τι τίτλο θα δίνατε σε αυτήν;

Mi-Ro: «”Keep Going”. Τελειώνει το show ή κάποια άλλη δουλειά και για εμάς ξεκινάει το επόμενο. Επίσης ο ενάς είναι διαφορετικός από τον άλλον πχ ο ένας είναι πιο αγχώδεις ενώ ο άλλος είναι πιο ήρεμος και όλο αυτό όπως σου είπαμε και πριν λειτουργεί άριστα στην μέχρι τώρα πορεία μας».

-Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας;

Mi-Ro: «Συνεχώς ετοιμάζουμε πολλά πράγματα, είμαστε σε εγρήγορση για το κάθε τι που θα μας γεννηθεί και θα το υλοποιήσουμε την κατάλληλη στιγμή. Έχουμε κάνει αρκετά πράγματα μέχρι τώρα και συνεχίζουμε».

-Τι θέλετε να πείτε κλείνοντας;

Mi-Ro: «Να έρθουν καλύτερες μέρες για όλους μας και να ευχαριστήσουμε πραγματικά όλους όσους είναι δίπλα μας, τους συνεργάτες μας, τις οικογένειές μας και γενικότερα όλους όσους μας στηρίζουν».

Οι φωτογραφίες από το ατελιέ είναι τις Δήμητρας Κανάκη, ενώ οι υπόλοιπες προέρχονται από το επίσημο site των Mi-Ro.

Mi-Ro Designers Facebook

Mi-Ro Athenw Designers

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.