ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Δύο Κρητικοί φτιάχνουν τις πιο μοδάτες ποδιές με τη βοήθεια της γιαγιάς Βικτωρίας

Ο χειμώνας που μπαίνει ισοδυναμεί με άνοιξη για τη Rasso exlusive workware.

Δύο Κρητικοί φτιάχνουν τις πιο μοδάτες ποδιές με τη βοήθεια της γιαγιάς Βικτωρίας

Λένε πως η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Ίσως πάλι απλά να σου αφήνει χρόνο για να σκεφτείς. Κι αν σκεφτείς καλά, δεν μπορεί, όλο και κάποια καλή ιδέα θα προκύψει! Η ιδέα η καλή για τον Νίκο Χριστοδουλάκη και τον Νίκο Οικονομάκη ήρθε τον Ιούλιο του 2015. Μια νύχτα, μέσα στα capital controls, μετά από μια ημέρα πλήρους απραξίας, γράφει η δημοσιογράφος Ελένη Σταυρουλάκη για το neakriti.gr

Ο Νίκος Χριστοδουλάκης είναι έμπορος ειδών κομμωτικής, ενώ ο Νίκος Οικονομάκης κομμωτής. Το "μαύρο" καλοκαίρι του 2015 τόσο το εμπόριο, όσο και οι υπηρεσίες, είχαν πιάσει πάτο. Με τις τράπεζες κλειστές και την αγοραστική κίνηση στο ναδίρ, οι δύο φίλοι δεν είχαν καθόλου δουλειά, αλλά είχαν άφθονο χρόνο...

Ξαπλωμένος στον καναπέ του, ο Νίκος Χριστοδουλάκης "σκότωνε την ώρα του" σερφάροντας στο ίντερνετ.

Δύο Κρητικοί φτιάχνουν τις πιο μοδάτες ποδιές με τη βοήθεια της γιαγιάς Βικτωρίας

Την προσοχή του αιχμαλώτισε μια ντιζαϊνάτη ποδιά και στο μυαλό του ήταν έτοιμη κιόλας η ιδέα: Rasso exlusive workware!

Την επόμενη ημέρα κιόλας κανόνισε συνάντηση με το συνέταιρό του.

Ο Νίκος Οικονομάκης έγινε κοινωνός μιας ιδέας που ξέφευγε από το εμπόριο και τις υπηρεσίες. Μιας ιδέας που στρεφόταν στην παραγωγή, την οποία τόση πολλή ανάγκη έχει η Ελλάδα της κρίσης. Το σχέδιο ήταν απλό. Θα έφτιαχναν με τα χεράκια τους ποδιές εργασίας, τις οποίες θα προωθούσαν οι ίδιοι σε κομμωτήρια και σε καφετέριες.

Διαφοροποιώντας το προϊόν τους, ώστε να μπορούν να ορίζουν τις τιμές τους, αποφασίζουν να ράψουν ποδιές που θα σχεδιάζουν μόνοι τους. Ποδιές μοδάτες, οι οποίες όμως θα είναι και χρηστικές, γι' αυτό και πάνω στα υφάσματα θα υπάρχουν δερμάτινες θήκες, ειδικές για τον εξοπλισμό είτε του κομμωτή, είτε του μπαρίστα...

Η μοναδικότητα του προϊόντος ανεβάζει το κόστος κατακόρυφα, οπότε οι δύο συνεργάτες αποφασίζουν να στραφούν και στην αγορά του εξωτερικού, ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος. Από την ημέρα εκείνη και μετά σηκώνουν τα μανίκια και πέφτουν με τα μούτρα στη δουλειά.

Αρχίζουν με την επιλογή των υλικών. Μυούνται στα μυστικά της επεξεργασίας του δέρματος και αντιμετωπίζουν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη βιωσιμότητα των ελληνικών μικρομεσαίων καταστημάτων εμπορίας υφασμάτων. Χαρακτηριστικότερο αυτών είναι η αδυναμία τους να προμηθεύσουν τη Rasso exlusive workware με δεύτερο ή τρίτο τόπι από το ίδιο ύφασμα, διότι απλά κανείς πλέον δε στοκάρει εμπόρευμα.

Ταυτόχρονα, ο Νίκος Χριστοδουλάκης έχει ετοιμάσει σε πατρόν το πρώτο σχέδιο και η μοδίστρα γιαγιά του Βικτωρία από τις Γωνιές Μαλεβιζίου γαζώνει το πρώτο δείγμα

Η σοφίτα πάνω από το σπίτι του Νίκου Οικονομάκη στην Αμμουδάρα Γαζίου μετατρέπεται σε εργαστήριο. Οι δύο συνεργάτες δουλεύουν πυρετωδώς, προκειμένου να ετοιμάσουν τα δείγματα που θα παρουσιάσουν σε εξειδικευμένη έκθεση κομμωτικής, η οποία θα λάμβανε χώρα στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2015. Είχε προηγηθεί το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η πρώτη παραγγελία δύο ποδιών από κομμωτήριο στον Πλατανιά Χανίων.

Η ανέλπιστη παραγγελία, χωρίς καν η ιδιοκτήτρια του κομμωτηρίου να έχει δει δείγμα δουλειάς, ανύψωσε το ηθικό τους, ενώ η καλή ανταπόκριση που υπήρξε στην έκθεση της Αθήνας τούς γέμισε αισιοδοξία. Σχεδόν όλα τα δείγματα πωλήθηκαν με τη λήξη της έκθεσης, αφού πρωτύτερα είχαν χρησιμεύσει για τη συγκέντρωση διόλου ευκαταφρόνητου αριθμού παραγγελιών.

Ο χειμώνας που μπαίνει ισοδυναμεί με άνοιξη για τη Rasso exlusive workware. Οι δύο συνεταίροι "βγάζουν" τις παραγγελίες της έκθεσης, δουλεύουν πάνω στη δημιουργία του site τους (www.rasso.gr), ενώ προετοιμάζουν και τη συμμετοχή τους στο Barber Festival. Το εν λόγω φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε με αφορμή την πανευρωπαϊκή τάση επιστροφής στα μπαρμπέρικα, τα οποία βεβαίως έχουν μετεξελιχθεί σε μοντέρνα κουρεία μόνο για άνδρες.

Στα τέλη Φεβρουαρίου, στο Barber Festival γίνεται το μεγάλο "μπαμ". Πέρα από τη θερμή ανταπόκριση που βρίσκει το προϊόν σε επίπεδο μεμονωμένων πελατών, έρχεται και η πρώτη μαζική παραγγελία. Ιαπωνική εταιρεία, παγκόσμια αναγνωρισμένη στο χώρο του κομμωτηριακού εξοπλισμού, ζητάει 100 ποδιές για να τις προσφέρει ως δώρο στους μεγαλύτερους πελάτες της.

Το Μάιο του 2016 ακολουθεί νέα συμμετοχή σε έκθεση, αυτή τη φορά στο Coffee Festival στο Γκάζι. Τα δείγματα είναι αυτή τη φορά διαφορετικά, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μπαρίστα, που δείχνουν πολύ μεγάλη ανταπόκριση. Την ίδια ώρα, μέσω της ιστοσελίδας, εξακολουθούν να έρχονται παραγγελίες από ΗΠΑ και Καναδά.

Η σοφίτα του Νίκου Οικονομάκη στην Αμμουδάρα εδώ και μήνες έχει αποδειχτεί πολύ μικρή για να χωρέσει την αλματώδη ανάπτυξη της εταιρείας. Μισθώθηκε, λοιπόν, νέος κατάλληλος χώρος στο Τσαλικάκι για τη διευκόλυνση της παραγωγικής διαδικασίας

Παράλληλα, λαμβάνεται η απόφαση αποκλειστικής προμήθειας δερμάτων από τα τοπικά βυρσοδεψεία των Χανίων, τα οποία - αν και ακριβότερα - είναι ποιοτικώς ανώτερα από τα αντίστοιχα της Αθήνας.

Παράδειγμα προς μίμηση: Στροφή στην παραγωγή!

Η Rasso exlusive workware βρίσκεται ακόμα στην αρχή. Καθώς ξεκίνησε με ελάχιστο κεφάλαιο, όλα τα κέρδη έχουν επενδυθεί, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες της να εξακολουθούν να κάνουν και τις άλλες τους δουλειές, προκειμένου να ζουν τις οικογένειές τους. Όμως, τα θεμέλια έχουν τεθεί και το μέλλον διαγράφεται ελπιδοφόρο. Βαρόμετρο αναμένεται να αποδειχτεί η έκθεση του Λονδίνου για την κομμωτική, στην οποία θα συμμετάσχουν μέσα στον Οκτώβριο.

Ωστόσο, το γεγονός πως πρόκειται για πρωτογενή παραγωγή ενός διαφοροποιημένου προϊόντος κάνει τη ζυγαριά της επιτυχίας να γέρνει προς το μέρος τους.

«Δουλεύω 11 χρόνια στις πωλήσεις και αυτό το προϊόν δεν το πούλησα ποτέ. Πάει μόνο του», δηλώνει ο Νίκος Χριστοδουλάκης και συμπληρώνει: «Από την αρχή ήταν στόχος μας η ποιότητα και έχουμε ανταμειφθεί γι' αυτή μας την επιλογή. Εύχομαι σε όλους τους ανθρώπους που έχουν μια καλή ιδέα να βρουν τον τρόπο να την υλοποιήσουν».

Από την πλευρά του, ο Νίκος Οικονομάκης προτρέπει τον κόσμο να βάζει στόχους και να προσπαθεί να τους πετυχαίνει. Να παίρνει το ρίσκο να κάνει κάτι καλύτερο, παρά να βουλιάζει κάθε μέρα σε μια κατάσταση η οποία δεν τον ικανοποιεί πλήρως. Σχετικά με τις δυσκολίες που υπάρχουν ειδικά αυτήν την εποχή της οικονομικής κρίσης, τονίζει πως «κάθε εποχή έχει τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες της, όμως αυτές δεν πρέπει να αποτελούν δικαιολογία για να μένουμε αδρανείς».

Η επαγγελματική ιστορία του Νίκου Οικονομάκη και του Νίκου Χριστοδουλάκη είναι ένα λαμπρό παράδειγμα του δρόμου που πρέπει να ακολουθήσουμε για την έξοδο από την κρίση. Διαθέτει απ' όλα: αγώνα, δημιουργία, υποστήριξη των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, παραγωγή προϊόντων με υπεραξία και φυσικά την πολυπόθητη εισροή συναλλάγματος. Πάνω από όλα, όμως, διαθέτει το παράδειγμα της στροφής που πρέπει να κάνουμε από τις υπηρεσίες και το εμπόριο στην παραγωγή.

Ρεπορτάζ Ελένη Σταυρουλάκη

rasso.gr

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.