ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ WOMAN TOC

Δύο Ελληνίδες ταξιδεύουν ανά τον κόσμο, με διαβατήριο την αρχιτεκτονική και το industrial design

«Two Is Company». Όντως, αφού η Νταϊάννα Καρβούνη και η Βίβιαν Φίλιππα ένωσαν το industrial design και την αρχιτεκτονική σε ένα brand με διεθνή προσανατολισμό.

Δύο Ελληνίδες ταξιδεύουν ανά τον κόσμο, με διαβατήριο την αρχιτεκτονική και το industrial design

Η Νταϊάννα Καρβούνη και η Βίβιαν Φίλιππα δεν είναι παιδικές φίλες όπως «απαιτούν» οι περισσότερες ιστορίες συνεργασίας. Γνωρίστηκαν το 2009 από μια κοινή τους φίλη, αλλά από την πρώτη στιγμή ανακάλυψαν ότι είχαν έναν κοινό αισθητικό κώδικα με συμπληρωματικές επαγγελματικές δραστηριότητες: η Νταϊάννα στο industrial design και η Βίβιαν στην αρχιτεκτονική. Η καθεμία είχε ήδη τη δική της πορεία, αλλά η αρχή της συνεργασίας ήρθε πολύ φυσικά, καθώς εξαρχής είχαν πολυεπίπεδη επικοινωνία και μια αισθητική αλληλοσυμπληρωματική. Έτσι οικοδομήθηκε ένας δημιουργικός, συναρπαστικός διάλογος, που εδώ και έξι χρόνια παραμένει η κινητήριος δύναμη της Two Is Company.

Δύο Ελληνίδες ταξιδεύουν ανά τον κόσμο, με διαβατήριο την αρχιτεκτονική και το industrial design
Έπιπλα και φωτιστικά για καλοκαιρινή κατοικία στις Σπέτσες. Photo: Παύλος Τσοκούνογλου.

Ξεκινήσατε το 2009, σε μια δύσκολη εποχή για νέα ξεκινήματα, και πέντε χρόνια μετά, το brand σας έχει περάσει τα ελληνικά σύνορα. Θεωρείτε πως είστε αυτό που λέμε «success story»;
To brand από το ξεκίνημά του είχε διεθνή προσανατολισμό, καθώς οικοδομήσαμε πάνω στις εμπειρίες και τις συνεργασίες που είχαμε από την ατομική πορεία της καθεμιάς. Το design είναι μια παγκόσμια γλώσσα και το κριτήριο της επιτυχίας είναι η ποιότητα, όχι η αφετηρία ή η καταγωγή. Πέρα από τον σχεδιασμό που μιλάει στο υποκειμενικό αισθητήριο του καθενός, δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ποιότητα της κατασκευής του κάθε προϊόντος μας και στις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Πιστεύουμε ότι αυτά τα δύο στοιχεία μας ξεχώρισαν και έφεραν την επιτυχία σε απαιτητικά projects στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα μας, που μας επηρεάζει, καθώς τα υλικά, τα εργαστήρια και η βάση μας είναι ελληνικά, μπορεί να δοκιμάστηκε η υπομονή και η αντοχή μας, αλλά δεν επηρεάστηκε ποτέ το τελικό ποιοτικό αποτέλεσμα της κάθε δημιουργίας μας.

Το design είναι μια παγκόσμια γλώσσα και το κριτήριο της επιτυχίας είναι η ποιότητα, όχι η αφετηρία ή η καταγωγή.

Ποιες είναι αυτήν τη στιγμή οι συλλογές σας καθώς και οι υπηρεσίες που προσφέρετε;
Μόλις παρουσιάσαμε τρεις νέες συλλογές: την «Lychnos», αφιερωμένη στην έννοια του φωτός, με φωτιστικά και κηροπήγια, την «Anaktai», με χρηστικά και διακοσμητικά αντικείμενα για το σπίτι -με έμπνευση από την έννοια του αρχαίου Ανακτόρου- και την «Krios», που είναι πιο προσωπική και περιλαμβάνει ιδιαίτερα σχέδια σε καθρέπτες χειρός που μπορεί να χρησιμοποιηθούν ακόμα και σαν φυλακτά ή σαν κοσμήματα. Το 2015 ήταν μια πολύ παραγωγική χρονιά, καθώς εμπλουτίσαμε και την best selling συλλογή μας «Althaea» με διακοσμητικά αντικείμενα από μάρμαρο και μπρούντζο και αποφασίσαμε να διαθέτουμε τα προϊόντα μας και σε σημεία πέραν του δικού μας showroom. Παράλληλα, έχουμε έπιπλα, φωτιστικά και statement objects σε περιορισμένο αριθμό κομματιών, διατηρώντας τον εκλεκτικό χαρακτήρα του brand. Πάντα όμως ασχολούμαστε με τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την επίβλεψη design projects που περιλαμβάνουν custom δημιουργίες σε μικρή και μεγάλη κλίμακα.

Πλατό από μάρμαρο «Loxsias», Anaktai Collection. Photo: Βαγγέλης Κύρης.

Πώς και πού κατασκευάζονται οι συλλογές σας;
Όλη μας η παραγωγή γίνεται στην Ελλάδα σε εξειδικευμένα εργαστήρια μαρμαροτεχνίας και μεταλλοτεχνίας, επιπλοποιεία και χυτήρια. Έχουμε την τύχη να δουλεύουμε με ανθρώπους με πάθος για την κατασκευή και ανακαλύπτουμε συχνά νέους που πάνε ένα βήμα παραπέρα τις αυστηρές μας απαιτήσεις.

Παρατηρώντας το αισθητικό ύφος σας, βλέπουμε ότι η Ελλάδα είναι πανταχού παρούσα. Εστιάζετε όμως περισσότερο στα προϊστορικά χρόνια παρά στην κλασική περίοδο. Ίσως γιατί εκεί βρίσκεται η πηγή του σύγχρονου design και του κινήματος μοντερνισμού, γενικότερα;
Η αισθητική μας ταυτότητα συμπυκνώνει διαφορετικές επιρροές, συνδυάζει δομές και σύμβολα από τον ελληνικό πολιτισμό με στοιχεία από τον πρώιμο μοντερνισμό του '40 και την art deco, εντάσσοντας και επαναπροσδιορίζοντάς τα σε ένα σύγχρονο πλαίσιο. Η δωρικότητα της αρχαϊκής φόρμας ταιριάζει απόλυτα στο στίγμα που επιδιώκουμε να αφήνουν οι δημιουργίες της Two Is Company.

Κατοικία στην Ακρόπολη. Aπλίκα «Parnes». Photo: Γιώργος Κορδάκης

Τι απήχηση έχει η δουλειά σας στο εξωτερικό; Ως προς τις αισθητικές απαιτήσεις, έχετε εντοπίσει κάποιες ιδιαιτερότητες στους Έλληνες;
Κορμός της δουλειάς μας είναι η ευελιξία στον τρόπο που ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες και στις προτιμήσεις των πελατών μας. Δεν υπάρχει ομοιομορφία στην αισθητική των πελατών μας, όμως είναι ξεκάθαρο ότι απευθυνόμαστε πλέον σε ένα ενημερωμένο και απαιτητικό κοινό, που επιθυμεί την πολυτέλεια στο επίπεδο της αισθητικής του, και όχι στην χρηματική αξία των όσων αποκτά. Οι Έλληνες πλέον δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην σχέση ποιότητας-τιμής και δεν θαμπώνονται από πομπώδεις τάσεις, κάτι που συνάδει με τη φιλοσοφία μας.

Η διακριτική πολυτέλεια είναι εμφανής τόσο στις συλλογές σας όσο και στα projects που έχετε υλοποιήσει. Αυτό μήπως καθιστά απαγορευτικό το brand Two is Company για τον μέσο Έλληνα;
Η πολυτέλεια στο design δεν συναρτάται από το budget. Εξαρτάται από το πώς επιθυμεί κανείς να διαμορφώσει το περιβάλλον στο οποίο ζει και κινείται. Οι νέες μας συλλογές έχουν ένα μεγάλο εύρος ειδών και τιμών, ακριβώς για να προσεγγίσουμε ένα κοινό που αναζητά ιδιαίτερα αντικείμενα που θα κάνουν τη διαφορά στον χώρο του. Καθώς τις σχεδιάζαμε, θελήσαμε να δημιουργήσουμε και μια αυτόνομη σειρά, την «2 by Two Is Company», που αποτελεί την πρότασή μας για αντικείμενα που μπορεί να αποκτήσει κανείς εύκολα, σε προσιτές τιμές, βασισμένη πάντα στις αισθητικές και ποιοτικές προδιαγραφές του brand. Σε αυτήν τη σειρά, λειτουργούμε χωρίς στεγανά και σταδιακά θα εντάσσουμε αντικείμενα με οδηγό το πώς απαντάμε σε καθημερινές αισθητικές ανάγκες, αυθόρμητα και απλά.

Κατοικία στον Λυκαβηττό, επιτραπέζιο φωτιστικό «Tethys». Photo: Παύλος Τσοκούνογλου.

Υπάρχει κάποιο ελληνικό project του οποίου την υλοποίηση θα θέλατε να έχετε αναλάβει;
Την ανακαίνιση του δικτύου των ξενοδοχείων «Ξενία» ανά την Ελλάδα. Dream project!

Μια συνεργασία που έχετε αρνηθεί και γιατί; Πόσο δύσκολο είναι να ικανοποιήσετε τις επιθυμίες του πελάτη χωρίς να προδώσετε τις βασικές αρχές σας;
Έχουμε αρνηθεί συνεργασίες όταν διαπιστώνουμε ότι δεν έχουμε τον ίδιο αισθητικό κώδικα με τους πελάτες. Είμαστε επιλεκτικές γιατί ξέρουμε ότι μόνο αν έχουμε καλή επικοινωνία με τους πελάτες θα έχουμε το αποτέλεσμα που επιθυμούμε.

Σας έχει τύχει να δείτε κάποια δική σας δημιουργία σε έναν χώρο που θεωρείτε ότι την αδικεί;
‘Ίσως, αλλά νοιώθουμε ότι τα έπιπλα και τα αντικείμενά μας δημιουργούν στον χώρο όπου βρίσκονται ένα αισθητικό δίκτυο που αποπνέει θετική ενέργεια και εξισορροπεί τις τυχόν παραφωνίες.

Έπιπλα και φωτιστικά για κατοικία στο Καπανδρίτι. Photo: Γιώργος Κορδάκης.

Δυο γυναίκες συνέταιροι. Όχι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Μπορείτε να μας περιγράψετε μια δύσκολη στιγμή στη συνεργασία σας;
Δύσκολες στιγμές υπάρχουν σε κάθε είδος συνεργασίας, όμως δεν πιστεύουμε πως το γεγονός πως είμαστε γυναίκες συνέταιροι είναι οιωνός προβλημάτων. Καταφέρνουμε να λύνουμε τις συγκρούσεις με έντονο αλλά εποικοδομητικό διάλογο.

Οι συλλογές φωτιστικών/επίπλων/αντικειμένων ακολούθησαν τις custom made δημιουργίες. Για ποιον γνωστό interior designer/αρχιτέκτονα, θα θέλατε να φτιάξετε κάτι και τι θα ήταν αυτό;
Θα θέλαμε να είχαμε γνωρίσει και συνεργαστεί με τον T.H. Robsjohn-Gibbings.

Το πρωθυπουργικό γραφείο λειτουργεί και ως πρέσβης της ελληνικής αισθητικής. Αν σας το ανέθεταν, ποιο θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα αλλάζατε;
Χρειάζεται extreme makeover, θα θέταμε μια νέα κεντρική ιδέα, δωρική, θετική και σύγχρονη.

Λόγω της δουλειάς σας, υποθέτω ταξιδεύετε αρκετά. Ποια πόλη θεωρείτε πως θα μπορούσε να γίνει η έδρα σας στο μέλλον;
Το San Francisco. Η δυτική ακτή της Αμερικής έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την αισθητική και το design και ταιριάζει στο ρυθμό και στην κουλτούρα μας.

Σε ποιον Έλληνα αρχιτέκτονα θα δίνατε το βραβείο Pritzker;
Στον Ιάνη Ξενάκη. Πολυδιάστατο, λαμπρό μυαλό και σπάνια τολμηρές δημιουργίες.

Με τι μουσικό χαλί θα ντύνατε τους χώρους που δημιουργείτε;
Με ησυχία.

Ποια είναι τα αγαπημένα σας spots στο κέντρο της Αθήνας; Είναι πάντα σύμφωνα με την υψηλή αισθητική σας ή κάνετε υποχωρήσεις χάριν της διασκέδασης;
Τα αγαπημένα μας σημεία ταυτίζονται με διαλείμματα από τη δουλειά και τις επισκέψεις μας στα εργαστήρια των κατασκευαστών μας, που συνήθως βρίσκονται σε απόκεντρα, πολύ ιδιαίτερα και αυθεντικά μέρη της Αθήνας, που δεν παύουν να μας εκπλήσσουν και να μας γοητεύουν.

Περιγράψτε μας μια αγαπημένη διαδρομή στην Αθήνα.
Η διαδρομή από το σπίτι μας στους πρόποδες του λόφου του Λυκαβηττού μέχρι την κορυφή του στον Άγιο Γεώργιο. Μας εμπνέει η διαφορετική θέα της πόλης από τα ξέφωτα που συναντάμε. Βλέπεις τη φύση και την πόλη μαζί, τα τέσσερα ιδιαίτερα βουνά γύρω από την Αθήνα, τη θάλασσα, τους απαλούς λόφους, την Ακρόπολη, εικόνες ενός viewmaster που συνθέτουν μια πόλη που αγαπάμε.

Info

Two Is Company, Λουκιανού 36, Αθήνα, 210 7254844, www.twoiscompany.eu

Read Next

11 Απρ 2024

Η Ειρήνη Δρόσου με ορμή, λάβα και έμπνευση ζωγραφίζει από το νησί της, τη Σαντορίνη

"Η ενέργεια της λάβας με καθορίζει ως καλλιτέχνη" εξηγεί η Ειρήνη Δρόσου.

09 Απρ 2024

ΜΚ Fine Jewelry: H Μαρία Καρκαντζού σχεδιάζει bespoke κοσμήματα με προσωπικότητα

Το κόσμημα ως τρόπος έκφρασης και ιδιαίτερων συμβολισμών.

Περισσότερα από

Made in Greece

04 Απρ 2024

MIA PAPA:Το brand που παντρεύει πολυτέλεια και βιωσιμότητα με τον πιο καλαίσθητο τρόπο

Η Μία Παπά, δημιουργός του brand MIA PAPA, εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, την αρχαιότητα και την πίστη ότι το παρόν και το μέλλον της μόδας είναι βιώσιμο.

27 Μαρ 2024

Η Ιωάννα-Πέτρα Τσαντάκη έκανε το Blameyourdaze συνώνυμο της ευέλικτης Αθηναίας

Ένα από τα μακροβιότερα λόκαλ brands της πρωτεύουσας, το Blameyourdaze, εστιάζει στον αλάνθαστο συνδυασμό πρακτικότητας - κομψότητας.

15 Μαρ 2024

MAAN: Γυναίκες όλων των ηλικιών φωτογραφίζονται με τα μαγιό της Μαριλένας Ανδρεάδη

Για τη συλλογή S/S ‘24 το brand ΜΑΑΝ έκανε open call στην Αντίπαρο σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου.

12 Μαρ 2024

Vasiliki: Η Κική Καραγιάννη φτιάχνει κοσμήματα με την αρχαία τεχνική του χαμένου κεριού

Τα ασύλληπτα κοσμήματα του brand Vasiliki μοιάζουν σα να ρέουν και να αλλάζουν διαρκώς μορφή.

27 Φεβ 2024

Break a Stone: Η Αγγέλικα Καραλή σχεδιάζει μοντέρνους θησαυρούς

Τα κοσμήματα Break a Stone μοιάζουν με οικογενειακά κειμήλια που κουβαλούν δεκάδες ιστορίες.

25 Φεβ 2024

Βασίλης Μόραλης: Ο κοσμηματοποιός από τη Θεσσαλονίκη που έχει πελάτισσες και σταρ του Χόλιγουντ

Παρά τη σπάνια νόσο του, ο κ. Μόραλης διαπρέπει στο επάγγελμα του.

23 Φεβ 2024

Ο "γκουρού των στολών" που ντύνει χιλιάδες καρναβαλιστές κι έραψε μέχρι και για το Βενετσιάνικο καρναβάλι

Καθώς οι Απόκριες πλησιάζουν το εργοστάσιο της οικογένειας Στράκα έχει "πιάσει φωτιά"!

23 Φεβ 2024

URBANNAH: H Χαρά και ο Χάρης θέλουν το brand τους να βάλει τα δικά του pins στον παγκόσμιο χάρτη

Το streetwear brand URBANNAH δημιουργεί ρούχα από ταξιδιώτες για ταξιδιώτες, ενώ παράλληλα στηρίζει παιδιά και ενήλικες από ευάλωτα περιβάλλοντα στην Αφρική.

20 Φεβ 2024

Liana Camba: H Ελληνίδα σχεδιάστρια που αγαπά την handmade πολυτέλεια

Το brand Liana Camba, που αποτελεί κεφάλαιο της ελληνικής μόδας, δημιουργικά, δεν βρέθηκε ποτέ σε λιμνάζοντα νερά.

13 Φεβ 2024

Η Νεφέλη Θεοδώρου κάνει συνεδρίες πριν προτείνει σε μια γυναίκα τα κατάλληλα για εκείνη ρούχα

Η Νεφέλη Θεοδώρου σπούδασε ψυχολογία της Μόδας στο Λονδίνο και ως personal stylist βοηθά τις πελάτισσές της να διανύσουν ένα ταξίδι αυτο-εξερεύνησης και ανακάλυψης νέων πτυχών του εαυτού τους.