13
SHARES

Διπλός Αριστοφάνης με «Βάτραχους» και «Βάκχες»


Η πρώτη παραγωγή είναι οι «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο θα κρατήσει ο Λάκης Λαζόπουλος, που θα βρεθεί ύστερα από περίπου δέκα χρόνια μπροστά από το επιδαύριο κοίλον. Σημειώνουμε ότι ο Λαζόπουλος είχε πρωταγωνιστήσει τελευταία φορά στην Επίδαυρο το 2005 στους αριστοφανικούς «Αχαρνής» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου για το Εθνικό Θέατρο. Η δεύτερη φεστιβαλική παραγωγή είναι οι «Βάκχες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Εκτορα Λυγίζου, μια ιδιαίτερη παράσταση χορού με οκτώ ηθοποιούς επί σκηνής

Κατερίνα Ευαγγελάτου για πρώτη φορά στην Επίδαυρο

Για πρώτη φορά στην Επίδαυρο η Κατερίνα Ευαγγελάτου αναλαμβάνει το έργο του Ευριπίδη «Αλκηστις», που πρωτοπαρουσιάστηκε σε εποχή κρίσιμη για την Αθηναϊκή Δημοκρατία, λίγο πριν από το ξέσπασμα του Πελοποννησιακού Πολέμου. Η Ελενα Μαυρίδου θα υποδυθεί την ομώνυμη ηρωίδα και ο Νίκος Κουρής τον Αδμητο, τον βασιλιά των Φερών της Θεσσαλίας. Στο ρόλο του Φέρη θα συναντήσουμε τον Γιάννη Φέρτη, ενώ τον Ηρακλή θα ερμηνεύσει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Το Εθνικό Θέατρο θα έχει όμως και δεύτερη συμμετοχή στο φετινό φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη και μουσική του Νίκου Κυπουργού. Στη μεγάλη γιορτή για την ειρήνη θα μας υποδεχτεί ο ανατρεπτικός Τζίμης Πανούσης.
.

Θέατρο Τέχνης με «Μήδεια», Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου με «Πέρσες»

Το Θέατρο Τέχνης επιστρέφει στην Επίδαυρο με τη «Μήδεια» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη. Η τελευταία εμφάνιση του ιστορικού θεάτρου στο αργολικό θέατρο είχε γίνει το 2010 με το έργο του Αριστοφάνη «Πλούτος-Πενίας Θρίαμβος» σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου.
Το παρών στην Επίδαυρο θα δώσει επίσης και ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου με το έργο «Πέρσες» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Αρη Μπινιάρη. Πρωταγωνιστές του; Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο Νίκος Ψαρράς. .

Οι ξένες παραγωγές

Φρανκ Κάστορφ, Der Spieler / Ο Παίκτης,  του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
Ο Φρανκ Κάστορφ, απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Φόλκσμπύνε, έχει ήδη διασκευάσει στο παρελθόν μυθιστορήματα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα. Στον "Παίκτη¨" χρησιμοποιεί την τεχνική της ζωντανής κινηματογράφησης, σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό σκηνοθετικό του στυλ και ένα ισχυρό καστ ηθοποιών.


Χέρμπερτ Φριτς, Murmel Murmel / Μουρμουρητό του Ντίτερ Ροτ
Ένα σχέδιο που κυοφορούνταν εδώ και καιρό στο μυαλό του Γερμανού σκηνοθέτη Χέρμπερτ Φριτς ζωντανεύει. Πρόκειται για τη νουβέλα του Ντίτερ Ροτ "Μουρμουρητό", που κυκλοφόρησε το 1974 με αυτοέκδοση. Στις 178 σελίδες του βιβλίου, ενός λεπτού τόμου σχήματος octavo, επαναλαμβάνεται μία μόνο λέξη: «Murmel».


Στην ξεκαρδιστική, θεοπάλαβη παράστασή του, δεκατέσσερις ηθοποιοί μουρμουρίζουν αδιαλείπτως τη μοναδική λέξη του βιβλίου και μεταμορφώνουν το κείμενο σε μια υπνωτιστική, ψυχεδελική εμπειρία που δικαιώνει τον εκλιπόντα πλέον Ροτ, πληθωρικό, πειραματικό καλλιτέχνη που το έργο του διακρίνεται για τη δεξιοτεχνία, την άγρια ενέργεια και τη σκοτεινή του αίσθηση.

 


Ρενέ Πόλλες, I Love you, but I've Chosen Entdramatisierung / Σ' αγαπώ, αλλά επέλεξα την αποδραματοποίηση
Εδώ και τριάντα χρόνια, ο σκηνοθέτης και δραματουργός Ρενέ Πόλλες προσπαθεί να επινοήσει μια νέα θεατρική γλώσσα. Στη συγκεκριμένη παράσταση, θέτει προς προβληματισμό έννοιες όπως το σπίτι/μη-σπίτι, η επικοινωνία και η αποτυχία της επικοινωνίας. Η ιδέα του βιοτικού και βιώσιμου χώρου μπορεί να είναι δύσκολο να εξηγηθεί.

Μια καυστική, αστεία παράσταση που θέτει σημαντικά φιλοσοφικά ερωτήματα γύρω από την πολιτική, τον χρόνο, τον χώρο, την πραγματικότητα και την πρόοδο, και θα διαδραματίζεται στα φορτηγά του «Rollende Road Show» της Φόλκσμπύνε.

Μάστερκλας με τον Χανς-Τις Λέμαν, Το μεταδραματικό θέατρο, ο Ρενέ Πόλλες και η βερολινέζικη Φόλκσμπύνε
Με αφορμή το αφιέρωμα στη Φόλκσμπύνε, προσκεκλημένος του Φεστιβάλ είναι ο σπουδαίος Γερμανός θεωρητικός του θεάτρου Χανς-Τις Λέμαν. Συγγραφέας της μελέτης-ορόσημο Postdramatisches Theater (1999, Μεταδραματικό θέατρο), ο Λέμαν στο μάστερκλάς του θα αναλύσει την έννοια του μεταδραματικού θεάτρου και τις διάφορες παρανοήσεις του όρου, καθώς και τη συμβολή της Φόλκσμπύνε στη διεθνή σκηνή.

Ρόμπερτ Γουίλσον - Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, Letter to a Man / Γράμμα σ' έναν άντρα
Οι σπουδαίοι Ρόμπερτ Γουίλσον και Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διεισδύσουν στο διαλυμένο μυαλό ενός από τους διασημότερους χορευτές όλων των εποχών, του Βάσλαβ Νιζίνσκι. Η σόλο παράσταση βασίζεται στα ημερολόγια του εμβληματικού χορευτή, ένα πραγματικό έργο τέχνης που καταγράφει την κάθοδό του στην τρέλα και σκιαγραφεί τη βασανισμένη σεξουαλικότητα και πνευματικότητά του, όπως επίσης και την τρικυμιώδη σχέση του με τον ιδρυτή των Ρωσικών Μπαλέτων, ιμπρεσάριο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ, στον οποίον αναφέρεται και το γράμμα του τίτλου.

 

Δες εδώ αναλυτικά ολόκληρο το πρόγραμμα το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

TAGS