Ένας άντρας ρίχνει «ξυλιές» στον ποπό της γυναίκας του. «Το πρωινό των Χριστουγέννων εκείνη θα είναι πιο ευτυχισμένη με μια σκούπα Hoover». «Δείξε της ότι είναι ένας κόσμος όπου κυριαρχούν οι άντρες» προτρέπει το σλόγκαν, ενώ η σύζυγος προσφέρει στον σύζυγο, γονυπετής, πρωινό στο κρεβάτι. Διαφημίσεις που μοιάζουν να προέρχονται από έναν άλλο κόσμο, αλλά φτιάχτηκαν τη δεκαετία του '50. Που όχι μόνο δεν κρύβουν τον σεξισμό, αλλά τον μετατρέπουν σε όπλο του μάρκετινγκ για να προσελκύσουν τους άντρες καταναλωτές, τους «κουβαλητές» του σπιτιού.
Πρόσφατα ένας καλλιτέχνης, ο Eli Rezkallah, δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να «πειράξει» εκείνες τις καμπάνιες και το έκανε με έναν αληθινά εντυπωσιακό τρόπο. Αντιστρέφοντας τους ρόλους των φύλων: τοποθετώντας τη γυναίκα στη θέση του άντρα και τούμπαλιν. «Στην περσινή γιορτή των Ευχαριστιών, όταν επισκέφτηκα την οικογένειά μου στο Νιου Τζέρσεϊ, άκουσα τους θείους μου να λένε ότι οι γυναίκες είναι καλύτερο να μαγειρεύουν, να φροντίζουν την κουζίνα και να εκπληρώνουν τα “γυναικεία τους καθήκοντα”» σχολιάζει ο Rezkallah. «Παρόλο που ξέρω ότι δεν σκέφτονται όλοι οι άντρες όπως οι θείοι μου, ξαφνιάστηκα ανακαλύπτοντας ότι κάποιοι συνεχίζουν να το κάνουν».
Το γεγονός ότι το αποτέλεσμα του πρότζεκτ του Rezkallah ξαφνιάζει το βλέμμα είναι μια ακόμα επιβεβαίωση ότι τα στερεότυπα των φύλων καλά κρατούν μέσα μας, ακόμα και αν δεν εκφράζονται τόσο ανοιχτά πλέον. Ακόμα και αν δεν θέλουμε να τα παραδεχτούμε.
Περισσότερες πληροφορίες για τον δημιουργό: www.elirezkallah.com