Ένας ευφυής δάσκαλος έκανε τους μικρούς μαθητές του να καταλάβουν τις επιπτώσεις του bullying, χρησιμοποιώντας μια πολύ πρωτότυπη μέθοδο. Και, φυσικά, όταν περιέγραψε στο Facebook τη διαδικασία που ακολούθησε, η ανάρτηση έγινε αμέσως viral.
Τι έκανε, λοιπόν;
Από την εξωτερική όψη τους, τα δύο μήλα φαίνονταν ίδια. Κι αν δεν τα είχαμε ανοίξει, δεν θα είχαμε αντιληφθεί τη ζημιά που έχουμε κάνει στο ένα.
Παρουσίασε στους μαθητές του δύο μήλα. Αμέσως προτού αρχίσει το μάθημα, είχε ρίξει επανειλημμένως το ένα στο πάτωμα, ώστε να μαυρίσει το εσωτερικό του, αλλά στην εξωτερική όψη να φαίνεται άθικτο. Αυτό το μικρό «μυστικό», όμως, το κράτησε κρυφό από τα παιδιά.
Μπαίνοντας στην τάξη, ξεκίνησε με τους λιλιπούτιους μαθητές μια συζήτηση σχετικά με τα δύο φρούτα και εκείνοι παρατήρησαν ότι έμοιαζαν ίδια: κατακόκκινα, παρόμοιου μεγέθους και πολύ δελεαστικά για να τα γευτεί κανείς.
Στη συνέχεια, ο δάσκαλος επέλεξε το ένα μήλο κι άρχισε να λέει στα παιδιά ότι δεν του άρεσε καθόλου γιατί το θεωρούσε αποκρουστικό, είχε πιο θαμπό χρώμα, μικρότερο μέγεθος και το κοτσάνι του ήταν πολύ κοντό. Προέτρεψε, μάλιστα, κι εκείνα να το χαρακτηρίσουν αρνητικά, προσπάθησε να τα επηρεάσει ώστε να μην τους αρέσει και σιγά-σιγά άρχισε να το καταφέρνει.
Έπειτα, επέλεξε το άλλο μήλο, τονίζοντας ότι, σε αντίθεση με το προηγούμενο, ήταν απλώς «υπέροχο» και προέτρεψε και τους μαθητές να του αποδώσουν όμορφους χαρακτηρισμούς. Και σε αυτή την περίπτωση, τα παιδιά επηρεάστηκαν κι άρχισαν να το βλέπουν με πιο θετική ματιά.
Στη συνέχεια, συζήτησαν όλοι μαζί μέσα στην τάξη τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φρούτα, παραδεχόμενοι ότι εκ πρώτης όψεως έμοιαζαν ίδια.
Αμέσως μετά, ο δάσκαλος έκοψε τα δύο μήλα στη μέση. Και τότε φάνηκε ότι αυτό που είχαν χαρακτηρίσει ως «υπέροχο» ήταν λευκό, φρέσκο και δελεαστικό, ενώ το άλλο μαυρισμένο και λιωμένο.
Σε περίπτωση που κάποιος δέχεται bullying νιώθει πολύ άσχημα από μέσα του, αλλά μπορεί να μην το δείχνει καθόλου στους άλλους
Από την αντίδραση των παιδιών φάνηκε ότι αμέσως κατάλαβαν πώς επιδρά στην ψυχολογία μας όταν κάποιος μας κακομεταχειρίζεται με λόγια ή με πράξεις.
«Σε περίπτωση που ένας άνθρωπος δέχεται bullying και - ιδιαίτερα ένα παιδί - νιώθει πολύ άσχημα από μέσα του, αλλά πολλές φορές μπορεί να μην το δείχνει ή να μην το λέει στους άλλους», εξήγησε στο τέλος ο δάσκαλος. «Κι αν δεν είχαμε κόψει αυτό το μήλο στη μέση, δεν θα είχαμε μάθει ποτέ πόση ζημιά τού έχουμε προκαλέσει».
Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι, όπως ένα μικρό κορίτσι στην τάξη αρνήθηκε να χαρακτηρίσει το μήλο «άσχημο και αποκρουστικό», κάτι ανάλογο πρέπει να κάνουμε και στην καθημερινή ζωή μας.
Η ευρηματική ιδέα του δασκάλου, όταν αναρτήθηκε στο Facebook, έγινε αμέσως viral και έχει αναδημοσιευθεί σχεδόν 90.000 φορές.