30
SHARES

Αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη των παιδιών με δυσλεξία στη γραφή:

  • Παραλείπουν γράμματα (ζωγαφίζω αντί ζωγραφίζω)Παραλείπουν συλλαβές (τραζι αντί τραπέζι)
  • Προσθέτουν συλλαβές (μολυλυβι αντί μολύβι).
  • Αντιστρέφουν τη σειρά των γραμμάτων στα δίψηφα ή τρίψηφα (πέρτα αντί πέτρα).
  • Αντικαθιστούν λέξεις με άλλες που μοιάζουν οπτικά. Δεν βάζουν τελείες. Αντιστρέφουν γράμματα ή αριθμούς- καθρεπτική γραφή (π.χ. 3 με ε) 
  • Μπερδεύουν τα γράμματα που μοιάζουν (π-τ, θ-φ, β-θ, ζ-ξ, π-κ, ζ-σ )
  • Δεν ξεκινούν την πρόταση με κεφαλαίο γράμμα. Γράφουν το άρθρο ή το σύνδεσμο "και" δύο φορές (πήρα το το τετράδιο).
  • Ξεχνούν λέξεις, συνήθως τα άρθρα και μάλιστα δεν εντοπίζουν την παράλειψη τους, ακόμα και όταν διαβάζουν (βάζω μολύβι στο θρανίο).
  • Κάνουν πολλά ορθογραφικά λάθη.
  • Γνωρίζουν τους κανόνες ορθογραφίας αλλά δεν τους γενικεύουν, δεν τους τηρούν όταν γράφουν.
  • Κάνουν ορθογραφικά λάθη, ακόμα και στην αντιγραφή.
  • Κάνουν "άσχημα" γράμματα- μερικές φορές δυσανάγνωστα
  • Δεν βάζουν τόνους.
  • Δεν τηρούν τα διαστήματα ανάμεσα στις λέξεις- κολλάνε τις λέξεις μεταξύ τους ή γράφουν αραιά τα γράμματα και τις συλλαβές μιας λέξης.
  • Τα γράμματα έχουν διαφορετικά μεγέθη και σχήματα
  • Τα γράμματα "πετούν" πάνω από τη γραμμή του τετραδίου.
  • Γράφουν πολύ αργά.
  • Δυσκολεύονται πολύ στην αντιγραφή- χρειάζονται πολύ χρόνο και κάνουν λάθη.
  • Δεν τηρούν τα περιθώρια και τις γραμμές των τετραδίων.
  • Η γραπτή έκφραση είναι πολύ απλή, συχνά μπερδεμένη, χωρίς σωστή σωστή. 
  • Στη γραπτή έκφραση ξεφεύγουν από το θέμα.
  • Ο ελεύθερος γραπτός λόγος περιέχει μικρές και σύντομες προτάσεις ή το εντελώς αντίθετο, τεράστιες προτάσεις, ασύνδετες μεταξύ τους. 

 

*Κείμενο: Σοφία Τσιντσικλόγλου Ειδική Παιδαγωγός paidagwgos.blogspot.gr

 

TAGS