Χεράκι-χεράκι με τα λαστιχάκι για τα μαλλιά, τα σκισμένα τζιν παντελόνια και την γυαλιστερή πούδρα σώματος, θα μπορούσε κανείς να πει πως, για πολλούς ανθρώπους, τα σκουλαρίκια κρίκοι είναι άλλη μία αγαπημένη, διάσημη τάση της μόδας.
Παρόλα αυτά ακόμα και σε αυτό το δημοφιλές αξεσουάρ και στον τρόπο που το τελευταίο συμβάλει στο καθημερινό styling αμέτρητων γυναικών, υπάρχει κάποια που έχει καταφέρει μία εντελώς διαφορετική ανάγνωση, μία ανάγνωση στα όρια της προσωπικής εμμονής και ψυχοπάθειας, μέσω της οποίας καταλήγει στο συμπέρασμα πως τα σκουλαρίκια κρίκοι είναι σύμβολο κοινωνικής τοποθέτησης και δεν θα έπρεπε να φοριέται ελαφρά τη καρδιά από λευκές γυναίκες που δεν έχουν καμία σχέση με την κουλτούρα πίσω από αυτό.
Η Ruby Pivet είναι, λοιπόν, μία Λατίνα αρθρογράφος (που περιγράφει τον εαυτό της ως «έγχρωμο άτομο») η οποία αυτή τη στιγμή κάνει στο διαδίκτυο ολόκληρη εκστρατεία με την οποία υποστηρίζει ότι οι κρίκοι στα αυτιά θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως ένδειξη ταυτότητας με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται τα έντονα αφρικανικά χτενίσματα και κουρέματα.
Η Pivet σε πρόσφατο άρθρο που έγραψε για το Vice παθαίνει κρίση εις το τετράγωνο μπροστά στο γεγονός ότι η ίδια με φανατισμό αισθάνεται πως οι κρίκοι – και πιο συγκεκριμένα οι χρυσοί κρίκοι - «υπάρχουν εδώ και αμέτρητα χρόνια στην κουλτούρα των μειονοτήτων σε ολόκληρο τον κόσμο ως σοβαρά σύμβολο αντίστασης, αντίδρασης, επανάστασης και δύναμης», χρησιμοποιώντας ένα πολύ βιωματικό παράδειγμα στο οποί αφηγείται την προσωπική της ιστορία κατά την οποία η γιαγιά της τής δωρίζει τα πρώτα σκουλαρίκια κρίκους της ζωής της σε ηλικία μόλις τριών ετών.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Independent πριν αρκετά χρόνια οι κρίκοι πράγματι δεν υπήρχαν ανάμεσα στις αγαπημένες επιλογές των εύπορων και στιλάτων γυναικών κάτι που στην πορεία άλλαξε άρδην όταν όλο και περισσότερες μοδάτες, ισχυρές γυναίκες, από εντυπωσιακές επιχειρηματίες μέχρι τα πιο διάσημα πρόσωπα της μόδας, αγκάλιασαν το συγκεκριμένο αξεσουάρ και αναβάθμισαν με αυτό αμέτρητες από τις εμφανίσεις τους. Και κάπως έτσι οι κρίκοι μπήκαν στην ημερήσια διάταξη των πιο κομψών λουκ μας, η Pivet ωστόσο που βλέπει από εντελώς διαφορετικά πλευρά δεν είναι διατεθειμένη να ανεχτεί αυτή την κατάσταση για πολύ καιρό ακόμα.
Προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί όσο περισσότερο γίνεται την δημοσιότητα που έχει πάρει η περίπτωση της και το – κατά τα άλλα – αδύναμο επιχείρημα της εξακολουθεί το κρεσέντο μανίας κόντρα σε όσες λευκές γυναίκες φορούν με άνεση και χάρη χρυσούς κρίκους στα αυτιά τους. Μεταχειριζόμενη ακραία το χαρτί των «μειονοτήτων» και φέρνοντας, μέσα από την επιχειρηματολογία της, ξανά στην επιφάνεια την κοινωνική αδικία των γκέτο και τους αγώνες των μαύρων της Αμερικής για μία ίση, σωστή αντιμετώπιση, πέφτει θριαμβευτικά μέσα στην παγίδα των όσων των σθεναρά υποστηρίζει. Γιατί πώς μπορείς να ζητάς (και καλώς κάνεις και ζητάς) απολύτων ίση και δίκαιη αντιμετώπιση όταν εσύ διαχωρίζεις τον εαυτό σου ως κάτι σταθερά διαφορετικό και τους άλλων ως κάτι που δεν είναι εφικτό να υπάρξει και να εγκλιματιστεί στα ίδια ίσα πλαίσια με εσένα; Κανείς δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο καλός, γενναίος, δυνατός, στιλάτος από τον άλλον, τουλάχιστον όχι ανάλογα με το τι σκουλαρίκια φοράει όταν πηγαίνει το βράδυ για ποτό.
Στην παρέα της Pivet όπως εύκολα μπορεί να φανταστεί κανείς υπάρχουν κι άλλες γυναίκες που της δίνουν χίλια δίκια και βλέπουν το παραπάνω ζήτημα με τα δικά της μάτια. Κι έτσι η Pivet συνεχίζει με πιο πρόσφατο παράδειγμα μερικές φωτογραφίες στο προφίλ της στο Instagram στις οποίες ποζάρει με τεράστιους χρυσούς κρίκους και φόντο τοίχους με πολύχρωμα γκράφιτι τα ποία γράφουν συνθήματα εναντίον των λευκών γυναικών που φορούν κρίκους στα αυτιά τους. Το συγκεκριμένο προφίλ στο Insta έχει προσωρινά κατέβει για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους και μοιραία όλες οι εικόνες ένα εξαφανιστεί.
Η Pivet έχει βάλει στο παιχνίδι και τα περιοδικά μόδας με πρώτα και καλύτερη την Vogue κατηγορώντας τους πως λένε ψέμματα στον κόσμο προσπαθώντας να τον πείσουν πως οι κρίκοι έγιναν statement από τη στιγμή που πανέμορφα, λευκά μοντέλα αποφάσισαν να τους εντάξουν στην καθημερινότητηα τους και γράφει πως «οι κρίκοι πέρασαν από τη μία γενιά μαύρων γυναίκων στην άλλη αδιαφορώντας για τα λευκά μοντέλα που βασίζουν την καριέρα τους στην εξουσία του Νεποτισμού (πιθανόν έμμεση αναφορά στις Kendall Jenner και τις αδελφές Hadid) θυμηθούν να ανεβάσουν φωτογραφίες στο Instagram με τέτοια σκουλαρίκια» και διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι οι μαύρες γυναίκες όσο και οι Λατίνες δεν έχουν πάρει το credit που τους ανήκει σε όλη αυτή την υπόθεση.