Κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης είναι ένα λαμπερό event, που το περιμένουν όλοι πως και πως. Φώτα, κάμερες, λάμψη, όμορφες παρουσίες. Παρόλα αυτά, υπάρχουν όμως πολλά κρυμμένα μυστικά, τα οποία γνωρίζουν καλά μόνο οι άνθρωποι που ανήκουν στη βιομηχανία της μόδας.
1) Οι τσάμπα απολαύσεις των celebrities και οι απολαβές τους. Όλοι οι μεγάλοι σταρ εμφανίζονται και φωτογραφίζονται σε αυτό το event. Αυτό όμως που ίσως δε γνωρίζετε είναι ότι πληρώνονται για την παρουσία τους. Συνεπώς δεν παρευρίσκονται εκεί, μόνο και μόνο επειδή αγαπούν τη μόδα, αλλά επωφελούνται οικονομικά από τη βιομηχανία αυτή. Ακόμα και αν οι σχεδιαστές δεν πληρώνουν τους celebrities με ένα συγκεκριμένο ποσό, προκειμένου να εμφανιστούν στο show τους ή να φορέσουν μια δημιουργία τους, χαλούν μία περιουσία γι΄αυτούς. Ας μην ξεχνάμε ότι στα έξοδά τους συμπεριλαμβάνονται τα αεροπορικά τους εισιτήρια, το ξενοδοχείο τους, τα ρούχα, τα μαλλιά, το make up και ο προσωπικός τους driver.
2) Οι πτώσεις και οι τραυματισμοί. Πολλοί μπορεί να πιστεύουν ότι τι επάγγελμα του μοντέλου είναι μία αρκετά ακίνδυνη δουλειά. Αυτό όμως που δεν έχουν αναλογιστεί, είναι όταν έχεις να περπατήσεις στην πασαρέλα, φορώντας άβολα ρούχα και πανύψηλα παπούτσια, είναι σχεδόν βέβαιο ότι κάποιο ατύχημα θα σου συμβεί. Το πασίγνωστο μοντέλο Karolina Kurkova αποκάλυψε ότι στην περσινή εβδομάδα μόδας υπέστη αρκετούς τραυματισμούς, όπως τεράστιες μελανιές, ένα βαθύ κόψιμο στο δάχτυλο από ένα δαχτυλίδι και μία περίεργη πληγή στο πόδι της. Επίσης, όπως η ίδια έχει εκμυστηρευτεί, δεν είναι καθόλου σπάνιο, πίσω στα παρασκήνια να δεις μοντέλα να κοιμούνται και να κινδυνεύουν να πέσουν.
3) Οι extreme δίαιτες. Η Sannie Pederson, ένα από τα γνωστά μοντέλα στην εβδομάδα μόδας, έχει αποκαλύψει τις πιο περίεργες συνήθειες που πρέπει η ίδια και οι συνάδελφοί της να εντάξουν στη ζωή τους για να παραμένουν πάντα slim. Ο πιο επικίνδυνος τρόπος είναι να καταπίνουν ποσότητες βαμβάκι, προκειμένου να μην πεινάνε και έτσι να μην προσθέτουν θερμίδες στο σώμα τους. Ο καφές, το τσιγάρο και τα καθαρτικά είναι απαραίτητα για όποια θέλει να κρατήσει λεπτή τη σιλουέτα της.
4) Η συχνή περιποίηση μπορεί να αποβεί καταστροφική. Οι περισσότερες γυναίκες τρελαίνονται στο άκουσμα της ιδέας να έχουν πάντα περιποιημένα μαλλιά, καθώς και να είναι όμορφα μακιγιαρισμένες. Αυτό ισχύει για αυτές που είναι έξω από το χώρο. Το τόσο συχνό βάψιμο μπορεί να αποβεί καταστροφικό για το δέρμα όπως και το συχνό πιστολάκι για τα μαλλιά. Και είναι κάτι που απασχολεί πολύ έντονα τα μοντέλα και δυστυχώς δε μπορούν να το αποφύγουν.
5) Οι πληρωμές δεν είναι αυτές που φαντάζεστε. Είναι λίγα τα μοντέλα που πληρώνονται αδρά για αυτό το event. Η πλειοψηφία τους κερδίζει μέχρι 1000 δολάρια με μέσο όρο περίπου τα 350-500. Εάν όμως ο σχεδιαστής έχει συμβόλαιο αποκλειστικά με ένα μόνο πρακτορείο, τότε είναι πολύ πιθανόν το μοντέλο, αντί να πληρωθεί σε δολάρια, να της χαρίσουν δημιουργίες του συγκεκριμένου οίκου. Αυτός είναι και ένα σοβαρός λόγος που πολλά μοντέλα αποφασίζουν να μη συμμετάσχουν στο fashion week, καθώς κερδίζουν λίγα και τα έξοδά τους είναι τα διπλάσια.
6) Η περίπτωση της Georgina Chapman για τον οίκο Marchesa. H Georgina Chapman αποφάσισε να παρουσιάσει φέτος τη φθινοπωρινή της συλλογή online. Θα νομίζετε ότι αυτό το έκανε επειδή είναι ακόμα παντρεμένη με τον Harvey Weinstein. Το περίεργο είναι ότι παρόλο που έχουν υποβάλει τα χαρτιά του διαζυγίου, καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει υπογράψει ακόμα. Και από ότι φαίνεται αυτός είναι και ο πραγματικός λόγος που η Chapman αποφάσισε να απουσιάζει συνειδητά από τη φετινή εβδομάδα μόδας.
7) Οι πυρετώδεις προετοιμασίες και οι καλεσμένοι. Δε χωρά αμφιβολία ότι οι προετοιμασίες στο backstage είναι πυρετώδεις. Τι συμβαίνει όμως με όσους καλεσμένους βρίσκονται ήδη στο χώρο της επίδειξης; Όσοι έρχονται να παρακολουθήσουν από κοντά, πρέπει να παραμείνουν σφηνωμένοι στην καρέκλα τους για αρκετή ώρα, προτού ξεκινήσει κανονικά το σόου. Οι παρουσιάσεις των collection μπορεί να είναι κάτι το εκθαμβωτικό για το ίδιο το κοινό, αλλά για τα μοντέλα κάτι το ανιαρό, καθώς στέκονται όρθια πάνω σε ψηλοτάκουνα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
8) Ο μύθος του street style. Καθώς όλα τα σόου δεν παρουσιάζονται μόνο σε ένα μέρος, θα πίστευες ότι έτσι θα έχεις την ευκαιρία να παρουσιάσεις το street style σου και να φωτογραφηθείς με αυτό. Κάτι το οποίο δεν ισχύει σε καμιά περίπτωση, καθώς όλα τα street style είναι στημένα. Eίναι κανονικές φωτογραφήσεις από τις οποίες πληρώνονται όσοι συμμετέχουν σε αυτές. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι όλες φορούν ρούχα σχεδιαστών που συμμετέχουν στην εβδομάδα μόδας, καθώς υπάρχει ολόκληρη στρατηγική για το ποια θα φορέσει τι και που θα φωτογραφηθεί. Μάλιστα πολλές γυναίκες προσλαμβάνουν κάποιον άντρα, προκειμένου να φωτογραφηθούν μαζί του, φορώντας και οι δύο ρούχα του ίδιου οίκου.
9) Οι απαιτήσεις των σχεδιαστών και των πρακτορείων. Τα πρακτορεία και οι σχεδιαστές προσλαμβάνουν μοντέλα, που είναι διατεθειμένα να κάνουν ακρότητες για να μην χαλάσουν τη σιλουέτα τους. Λέγεται μάλιστα ότι την ημέρα του σόου απαγορεύεται ακόμα και να πιουν νερό για να μην δείχνει φουσκωμένη η κοιλιά τους και να μπορούν να περπατήσουν με αέρα στην πασαρέλα. Όσο άρρωστο και αν ακούγεται, ιδιοκτήτες μεγάλων πρακτορείων επιλέγουν μοντέλα με διατροφικές δυσλειτουργίες, καθώς λόγω του προβλήματός τους μπορούν να δείχνουν πάντα αδύνατες. Πολλοί δεν ρωτούν το μέγεθος σε ρούχα και παπούτσια του κάθε μοντέλου, αλλά τις βάζουν να χωρέσουν στο μικρότερο, ακόμα και αν αυτό είναι αδύνατον.
10) H εκμετάλλευση από τα πρακτορεία. Το να υπογράψεις συμβόλαιο με μεγάλο πρακτορείο φαντάζει στην αρχή άπιαστο όνειρο. Στη συνέχεια όμως αποδεικνύει ότι είναι εφιάλτης. Τα περισσότερα κορίτσια κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο χώρο της μόδας σε πολύ μικρή ηλικία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμπιστεύονται λάθος ανθρώπους, οι οποίοι θέλουν να τις εξαπατήσουν και να τις εκμεταλλευτούν. Η καλλονή Vanessa Perron κινήθηκε νομικά εναντίον κάποιων πρακτορείων, καθώς κατέθεσε ότι η ίδια και άλλες συνάδελφοί της αναγκάστηκαν να πληρώνονται με ρούχα σχεδιαστών και δημοσιότητα. Και τα περισσότερα ρούχα που τους χαρίζονται είναι σε κάκιστη κατάσταση και ούτε καν στο μέγεθός τους. Τα πιο πολλά από τα νεαρά μοντέλα που βλέπουμε στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης, δυστυχώς ανήκουν στις περιπτώσεις, όπου οι ιδιοκτήτες των πρακτορείων τους τα εκμεταλλεύονται στο έπακρον.
Δείτε ένα αναλυτικό βίντεο: