0
SHARES

Ο Karl Otto Lagerfeld, o γερμανογάλλος (γερμανικής καταγωγής και γαλλικής ανατροφής) οραματιστής πέρασε από το σχεδιασμό ρούχων, τη φωτογραφία και την ενασχόληση με την τέχνη στην καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Chanel όπου και βασιλεύει από 1983 έως σήμερα. Έχοντας στο παλμαρέ του αναρίθμητους συνασπισμούς με τα ηχηρότερα των ονομάτων της μόδας, όπως τον σχεδιασμό παπουτσιών για τον Charles Jourdan, τον σχεδιασμό πουλόβερ για τον Ballantyne, τον σχεδιασμό τζιν για τη σειρά Lagerfeld Gallery by Diesel, την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Fendi από το 1965, την σειρά ρούχων για την H&M το 2004, τα ρούχα της Carmen στην ταινία Callas Forever του 2002 σε σκηνοθεσία του Franco Zeffirelli, τις εμφανίσεις της Madonna για την παγκόσμια περιοδεία της το 2004 Re-Invention Tour, της Kylie Minogue για την περιοδεία της Showgirl και τόσα άλλα το μόνο που είχε απομείνει ήταν να περάσει στον κόσμο των τεσσάρων διαστάσεων, να γίνει δυαδικό ολόγραμμα. Γι' αυτό, το 2013 και διανύοντας το 79ο έτος της ηλικίας του, έγινε online game, αποδεικνύοντας ότι το χάσμα γενεών υπάρχει μόνο για όσους φοβούνται τον χρόνο. Αλλά και για όσους δεν πιστεύουν στη μαγική δύναμη του μάρκετινγκ. Το τσι του προσωπικού του, υπερέχων στυλ, φυσικά δεν ταράχτηκε: οι λευκοί κολλαριστοί γιακάδες του πουκαμίσου του παρέμειναν στη θέση, οι οποίοι συνοδεύονται πάντα με μαύρη γραβάτα, τα αγγλικού τύπου μαύρα μποτάκια του (chelsea boots) και φυσικά τα μαύρα, αδιαπέραστα στα βλέμματα των περίεργων, γυαλιά του, με αφορμή τα οποία έγινε και όλο αυτό το πατιρντί.

Η Μαντόνα στο Re-Invention Tour το 2004 «ντυμένη» από τον Karl.

Η εμπορία των ιδεών είναι ό,τι οι πέρλες για τον οίκο Chanel: το τάλισμαν και το λιβάνι του.

Στις 20 Ιουνίου του 2013 και για να κόψει την κορδέλα της νέας συνεργασίας του με την εταιρία οπτικών Optical 2000 κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ένα παιχνίδι όπου το άβαταρ του ντυμένο και ραμμένο όπως ακριβώς ο ίδιος προσπαθεί να κρατήσει τα γυαλιά-σήμα κατατεθέν στο πρόσωπό του αποφεύγοντας με νίνζα κινήσεις και ντίτζιταλ τσιριμόνιες το τεράστιο χέρι, το οποίο κινεί ο χρήστης του παιχνιδιού. Παράλληλα εκσφενδονίζει προκλητικές ατάκες του τύπου «σίγουρα χρειάζεσαι γυαλιά» ή «τι κρίμα» ή την πιο άκαρδη από όλες τις ατάκες «ο Karl δεν έχει χρόνο για σένα» μπαίνοντας για τα καλά στο ρόλο του ψηφιακού alter ego του. Ο Karl γλυκάθηκε με τα video games και το Νοέμβριο του 2015 έκανε εμφάνιση στο εξωφρενικά κερδοφόρο παιχνίδι της Kim Kardashian, για smartphones και tablets -μέσα στις πέντε πρώτες μέρες χτύπησε το ποσό των 1,6 εκατομμυρίων δολαρίων. «Η συμβολή της Kim στο χώρο της μόδας είναι ταυτόσημη με την απόδειξη ότι δε χρειάζεται αν είσαι σούπερ αδύνατη ή σούπερ ψηλή για να ξεχωρίσεις» δήλωσε ο Lagerfeld σε μια προσπάθεια εξήγησης των ανεξήγητων. Είχε βέβαια, ξανακάνει εμφάνιση σε video game, όταν πραγματοποίησε ένα μικρό πέρασμα από τις πίστες του Grand Theft Auto το 2008. Ήταν επτά χρόνια μετά την ολική μεταμόρφωσή του, όταν το 2001 έχασε 42 ολόκληρα κιλά και από ευτραφής μόδιστρος έγινε στιλπνό τοτέμ της μόδας αλά υπερήλικας ροκ σταρ. Η δεκατριών μηνών δίαιτα που ακολούθησε φτιάχτηκε sur mesure στα μέτρα του από τον γιατρό Jean-Claude Houdret, έγινε γνωστή ως η δίαιτα του Καρλ Λάγκερφελντ ενώ γέμισε ώρες τηλεοπτικών ωρών σαν βασικό θέμα σε αμερικάνικα σόου όπως το Larry King Live, επιβεβαιώνοντας ότι ο κόσμος του θεάματος δεν συγχωρεί το βάρος (σ.σ. ούτε το βάθος θα τολμούσα να συμπληρώσω).

Tο Νοέμβριο του 2015 έκανε εμφάνιση στο εξωφρενικά κερδοφόρο παιχνίδι της Kim Kardashian.

«Δυσκολάκι» ο θείος Karl

Από την άλλη, ο Monsieur Lagerfeld, ουδέποτε το έπαιξε «εύκολος». Ο άνθρωπος που στις 10 Σεπτεμβρίου το 2010 βραβεύτηκε από το Fashion Institute of Technology με το βραβείο The Couture Council Fashion Visionary Award, φτιαγμένο αποκλειστικά για αυτόν, έκανε την άλλη μεγάλη κυρία του φάσιον και διευθύντρια της αμερικάνικης Vogue, Anna Wintour, να αποχωρήσει από την αίθουσα, επειδή προσβλήθηκε από τη συμμετοχή των στρίπερ και της πορνοστάρ, Moanna Pozzi, στο σόου του 1993, στο Μιλάνο για την ασπρόμαυρη κολεξιόν του οίκου Fendi. 

 

Με την Anna Wintour στο Μιλάνο το 1994. Φωτο: Roxanne Lowit

Όταν το 2009 χαρακτηρίστηκε από τους οικολόγους της PETA ως «δεινόσαυρος της μόδας που έχει χάσει το δρόμο του και οι γούνες του στο στυλ τους» δεν απάντησε αμέσως αλλά ένα χρόνο μετά με αφορμή τη χειμωνιάτικη κολεξιόν του, η οποία βασίστηκε σε ψεύτικες γούνες δήλωσε «πρόκειται για τον θρίαμβο της ψεύτικης γούνας, είναι τόσο καλοφτιαγμένο υλικό που το μπερδεύεις με το αληθινό». Το αν αυτή είναι μία δήλωση μετάνοιας είναι κάτι που σηκώνει συζήτηση.  Το ίδιο και η διφορούμενη δήλωση του «δεν μου αρέσει το πρόσωπό της, προτιμώ να βλέπω την πλάτη της», την οποία έκανε στις 31 Ιουλίου το 2012 για την Pippa Middleton, την αδερφή της Δούκισσας του Κέμπριτζ.

Η πρόκληση και η πραγματοποίηση των στόχων μοιάζουν να είναι τα αγαπημένα του αξεσουάρ, κάτι σαν τα μαύρα του γυαλιά. «Αφού πουλάω ρε παιδιά, γιατί να σκεφτούμε κάτι άλλο εκτός από τη φάτσα μου;», «μου αρέσει η ιδέα της πειθαρχημένης τρέλας» και «αν ήταν νόμιμο θα είχα παντρευτεί τη σιαμέζα γάτα μου Choupette» είναι μερικά ακόμα καπρίτσια του, τα οποία φιγουράρουν στη σελίδα του Facebook χτισμένη εξ’ ολοκλήρου με αποφθέγματά του.

 

O Karl Lagerfeld στην επίδειξη του οίκου Chanel FW 2105/16 στη Ρώμη. Φωτο: Splashnews

Υποσημείωση: Όταν γραφόταν αυτό το άρθρο δεν είχε ακόμα σκάσει η είδηση, ότι ο οίκος Chanel ζήτησε δημόσια συγγνώμη, από τον Σκοτσέζο σχεδιαστή, Mati Ventrillon, για αντιγραφή του χαρακτηριστικού ζακάρ πουλόβερ του, στην τελευταία συλλογή του οίκου. Άρα, ο τίτλος μας, ότι ο Καρλ δεν έχει κάνει κανένα λάθος, ανατρέπεται ελαφρώς. 

 

 

TAGS