4
SHARES

Όταν ένα brand είναι τόσο μαζικό όσο τα Zara αρκεί ένας παράξενος σχεδιασμός, ένα «επιπόλαιο» μοτίβο ή μία απερίσκεπτη επιλογή για να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις χωρίς όριο.

Έτσι συνέβη και στην περίπτωση μίας τζιν φούστας από τη νέα κολεξιόν της εταιρίας η οποία, ακολουθώντας τις επιταγές των τελευταίων τάσεων της μόδας, έχει στο μπροστινό της μέρος πολύχρωμα σχέδια και κεντήματα. Το βασικό μοτίβο της φούστας είναι λοιπόν το καρτούν γνωστό ως Pepe The Frog, το πράσινο αστείο βατραχάκι που γνωρίσαμε απλώς ως δημιουργία του Matt Furie, πίσω στο 2005 και από εκεί έγινε μασκότ σε σάιτ παγκόσμιας εμβέλειας για να καταλήξει αντικείμενο μίσους όταν υιοθετήθηκε ως «αγωνιστικό» σύμβολο από ρατσιστικά και αντί-σημιτικά κινήματα.

Σήμερα μεγάλο μέρος του αμερικανικού πληθυσμού (και όχι μόνο) βλέπει τον πράσινο Pepe και στην κυριολεξία φτίττει αφού η υστεροφημία του καρτούν σημαδεύτηκε για πάντα όταν επιλέχθηκε ως μασκότ στην προεκλογική καμπάνια του Donald Trump. 

Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε να προστεθεί όταν η Zara κυκλοφόρησε ανάμεσα σε άλλα ρούχα και αξεσουάρ της νέας της κολεξιόν για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2017. 

Μεγάλη μερίδα του fashion κοινού αντέδρασε πολύ άσχημα με το που είδε την φούστα που βλέπεις ακριβώς από πάνω με τα σχόλια τύπου «Μα καλά τι νομίζουν ότι κάνουν τα Zara;» και «Αυτό είναι άσχημο. Πολύ άσχημο,» να πέφτουν βροχή. 

Από την άλλη τα Zara απαντούν στους επικριτές χωρίς βέβαια να έχουν την παραμικρή διάθεση να αποσύρουν την φούστα από την αγορά, λέγοντας ότι όταν η φούστα σχεδιάστηκε στο μυαλό των designers δεν υπήρε ο Pepe αλλά ένα οποιοδήποτε, πράσινο, όπως όλα, βατραχάκι. Ταυτόχρονα ο εκπρόσωπος της εταιρίας προσθέτει πως ακόμα κι αν στη φούστα απεικονιζόταν ο ίδιος ο Pepe, η εταιρία δυσκολεύεται να αντιληφθεί πιο είναι το πρόβλημα, καθώς ο Pepe κατέληξε από στρεβλή χρήση να θεωρείται σύμβολο μίσους στα μάτια των πολλών.

O Pepe πολύ πριν καταλήξει σύμβολο μίσους στη συνείδηση του κόσμου

 

Φυλλάδιο από την προεκλογική καμπάνια του Donald Trump
TAGS